_Johansson_
Storfräsare
Verkar riktigt fränt dedär med att gjuta med lost foam tekniken, har du länken till hands? Tappat min![]()
Googla, din lata 90-talist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Verkar riktigt fränt dedär med att gjuta med lost foam tekniken, har du länken till hands? Tappat min![]()
Här har ni ett ambitiöst bygge om något, en polare åt honom som höll på bygga en jetpack med egentillverkad gasturbin. Måste ha plöjt ner sjuka mängder pengar i bygget om man ser till materialval osv, verkar vara avstannat tyvärr.
Monocopter build
Hur kan man någonsin tröttna på att gjuta aluminium?
Just den där gjutningen var bara för att få en ämnesbit att fräsa fram kompressorhöljet ur, men så fort jag får tag i ett hus ska jag bygga en lite seriösare ugn och lära mig sandgjuta och även testa lost foam och lost wax så jag kan gjuta mer avancerade prylar framöver.
Är du gjutare? Isåfall ska jag nog klämma ur dig lite bra tips framöver när jag börjar med sandgjutningen.![]()
Jobbar på ett gjuteri, men sysslar bara med pressgjutning.
Enstaka gånger man får fyllaupp lite former för hand till prototyper och liknande.
Aldrig sysslat med sandgjutning, men varit sugen på att testa.
Ska bara hitta något som jag behöver ha gjort först.
Nu är bränsleplenumet under tillverkning, kvar att göra är att silverlöda fast 18st 0.7mm spridarrör.

Det börjar se riktigt high-tech ut.
Mest impad är jag över vilka enkla förhållanden skapelsen fötts ur!
rock on![]()
Har följt bygget i lite skymundan men nu träder jag fram. Det var ett riktigt grymt projekt du håller på med! Väldigt dedikerad och besitter den mest underliga kunskap.
Hur många timmar är du ifrån någon testkörning av motorn?
så kan jag ha den som ljusstake!?![]()

Den här tråden är grymt intressant, jag fasar för vad jag ska göra när motorn går och du inte berättar för oss vad du pysslar med i verkstan längre!
Du kan nog vara lugn. När hojen är klar, går som den ska och har topptestats lär jag behöva mer effekt så då är det bara att börja bygga en större motor.
Annars är ett tips att kolla in bloggen lite nu och då, där hamnar allt annat som inte har med hojar att göra. Just nu är det väl ganska lugnt på den fronten men ganska snart måste vi börja bygga en hybridraketmotor för att testa om det är något att ha på en spark, så då borde det kunna bli lite intressanta uppdateringar.
Vad är hybridraket?
Om jag inte missminner mig: en raket som använder både fast och flytande bränsle som drivmedel.
Prexis, lustgas som syrebärare och ett dieselindränkt tjockväggigt papprör som bränslecell. I slutet en CD-dysa i grafit.
[YOUTUBE-ID]jcpbhloYLOk[/YOUTUBE-ID]
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |