Gasturbinhoj = JETeskoj!

Brukar väl stå på maskeringstejp Hur länge man kan ha kvar det utan skador på t.ex. målad vägg?:-)

Ju dyrare tejp ju längre tid i regel.

den vita vanliga är besävärlig, låter man den sitta en vecka och man får inte bort en millimeter...
gjorde misstaget på en båtruta en gng...
på acryl eller lexan kan man inte skrapa heller så det blev att svabba med bensin och t-röd,
sen var hela rutan flammig av microrepor från pappret och klösmärken... :huvet
just det jag ville undvika med tejpen...
vet inte vad du har för krav, den kanske blir repig iaf av alla vurpor....:D

det finns en blå variant som inte torkar lika fort....

Tur ni tipsade mig om tejpeländet, den släppte som tur var men det blev tunna streck vid kanterna på varje tejpremsa som inte går gnugga bort. Jag testade med insektsborttagare men det verkar krävas tyngre doningar för att få bort limmet, jag får kolla upp det innan så jag inte skadar plasten.:gnissla

Tur ni tipsade mig om tejpeländet, den släppte som tur var men det blev tunna streck vid kanterna på varje tejpremsa som inte går gnugga bort. Jag testade med insektsborttagare men det verkar krävas tyngre doningar för att få bort limmet, jag får kolla upp det innan så jag inte skadar plasten.:gnissla

bilvax fixar det lätt utan repor om du använder rent trassel. funkar varje gång mot klisterrester.

NEEEEEJ !!!!!!!!!!

SLUT PÅ LÄSA !

jag har (under en veckas tid ungefär) lusläst tråden,,, bland den mest intressanta läsning jag varit med om..

Brutalmkt creds till dig du Herre , Vår Jetgud - den allsmäktige !

nu kommer detta följas i minutiösa intervaller i hopp om att nya godbitar ska dyka upp...

TACK för att de finns sådana som du. =)

Nu blir det spam, sorry. MEN då det handlar om gasturbinmotor så vill jag ändå passa på att tipsa om en kommande/pågående auktion på PS.nu, där man försöker kränga en Dodge Charger med gasturbinmotor från en stridsvagn S, kanske någon som nappar på auktionen - det kanske är den ultimata vinterbilen när man tycker det är för kallt för att åka hoj.
Kolla på länken nedan för bild och detaljer.
http://www.ps.nu/auktion/fordon-entreprenad-mm-svenljunga-soderkoping-mfl/30/

Hiva ut bigblockarn o hinka i en stridsvagnsturbin Låter som ett vettigt sätt att få ner soppaförbrukningen:hihi

"Kemiskt ren bensin" är bra doningar mot utsmetat plåsterklister, det borde funka på tejpeländet åckså,
testa försiktigt i ena hörnet..
för att undvika framtida repor kanske vanlig gladpack går att kleta fast...

Last edited:
Tack ska ni ha för alla tips på rutrengöring, jag ska ta tag i det där efter att vi varit ner på bröllop i Göttebörrrrg!:tummenupp

NEEEEEJ !!!!!!!!!!

SLUT PÅ LÄSA !

jag har (under en veckas tid ungefär) lusläst tråden,,, bland den mest intressanta läsning jag varit med om..

Brutalmkt creds till dig du Herre , Vår Jetgud - den allsmäktige !

nu kommer detta följas i minutiösa intervaller i hopp om att nya godbitar ska dyka upp...

TACK för att de finns sådana som du. =)

Ha ha, varsågod!:krama

Nu blir det spam, sorry. MEN då det handlar om gasturbinmotor så vill jag ändå passa på att tipsa om en kommande/pågående auktion på PS.nu, där man försöker kränga en Dodge Charger med gasturbinmotor från en stridsvagn S, kanske någon som nappar på auktionen - det kanske är den ultimata vinterbilen när man tycker det är för kallt för att åka hoj.
Kolla på länken nedan för bild och detaljer.
http://www.ps.nu/auktion/fordon-entreprenad-mm-svenljunga-soderkoping-mfl/30/

Känns som ett lagomt fränt bygge, tålamodet hos byggherren kan däremot inte ha varit speciellt bra för så där långt borde man tagit sig på ungefär en helg och en platta Norrlands.:rolleyes:

Igår var jag ut och petade på lite mer med kedjespännarna, dom krävde lite massage i fräsen för att passa och så satte jag dit ett M8-gängat hål i änden där spännarbulten ska sitta.

Ett par stålplattor slipades till rätt form, borrades och svetsades fast i ramen, nu sitter kedjespänningen på plats!

Ett annat projekt jag börjat på med är batterilådan, jag ska ta tag i den nästa gång jag är ut och försöka kapa till den så det passar i ramen.

Sist och även minst är att jag som ni vet dragit av maskeringstejpen från rutan efter era tips om att den kan bränna fast nå jäuvulskt i plasten om den sitter för länge, som tur var så släppte den men det blev fula streck som kommer kräva lite tålamod för att få bort.

Tjo på dig Pucken!:tuttar

_Johansson_;

Det går rykten om att du håller på att bygga efterbrännare till din jet hoj har du tänkt spränga ljudvallen med den? :brynad

_Johansson_;

Det går rykten om att du håller på att bygga efterbrännare till din jet hoj har du tänkt spränga ljudvallen med den? :brynad

Det vore kul att få reda på vart dom ryktena kommer ifrån, EBK på en kraftturbin ger nämligen inget annat resultat än ett smält kraftturbinhjul. :gnissla

En hel del gjort på hojen ikväll men uppdateringen får vänta tills imorrn, tröttluvan är på efter några Norrlands Dynamit så det får bli bildredigering imorgon kväll istället.:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT