GASGLAD hade rätt!!!

  • Thread starter Thread starter retro
  • Start date Start date

retro

Guest
:banana R1:freeks kan slänga sig i väggen - vad är 180hk/172kg mot Kawas 184hk/170kg. Hur fan visste GASGLAD att så skulle vara fallet - jag bara väntar på "officiella" Bike-test som visar att Kawan kör skiten ur resten av gänget....

:gråta Myntets baksida - jag får väl inget för min gamla R1 -03 nu när jag måste byta upp mig till Kawa.
 
Silwer skrev:
Det är du som bedömmer va vitsen med folk som kommer in o gör ett sånt här inlägg är värt (hans enda här), troligen är det ju gasglad själv eller nån polare till honom, och dem kan iaf jag vara helt utan.
Hitta på siffror på hojar kan vem fan som helst göra.

Såklart är jag idioten.


Härifrån kommer uppgifterna som jag lagt in - :7peta usch vilka fördomsfulla sporthojare det finns - :dummer skulle jag ljuga om sådant härninga- nej, nej, nej.
http://www.kawasakinewmodels.com/

Motor, typ / antal cylindrar Vätskekyld, 4-takt / 4
Cylindervolym 998 cm3
Borrning x slag 76,0 x 55,0 mm
Kompressionsförhållande 12.7:1
Ventilsystem DOHC, 16 ventiler
Effekt kW 128.4 kW {175 Hk}/ 11,700 v/m
Maxeffekt med Ram Air 135.3 kW {184 Hk}/ 11,700 v/m
Vridmoment Nm 115 N·m {11.7 kgf·m}/ 9,500 v/m
Bränslesystem/Carburettor Elektronisk bränsleinsprutning: ø43 mm x 4
Tändsystem Digital elektronisk
Startsystem Elektrisk startmotor
Kraftöverföring 6-växlad
Ram av diamanttyp Ram med dubbla profiler av pressad/gjuten
Gaffellutning/försprång 24°/102 mm
Fjädring fram 43 mm inverterad cartridge-framgaffel med justerbar förspänning, 16-stegs retur/kompressionsdämpning och returdämpfjädrar
Fjädring bak Bottenlänks Uni-Trak med gasstötdämpare, justerbar förspänning, steglös retur/kompressionsdämpning och returdämpfjädrar
Fjädringsväg fram 120 mm
Fjädringsväg bak 125 mm
Däck fram {120/70ZR17M/C}
Däck bak {190/50ZR17M/C}
Bromsar, fram Dubbla halvflytande 300 mm skivor med vågig periferi, radialmonterade 4-kolvs, 4-beläggs bromsok
Bromsar, bak 220 mm skiva med vågig periferi, enkelkolvs bromsok
L x B x H 2,045 mm x 705 mm x 1,115 mm
Axelavstånd 1,385 mm
Sitthöjd 825 mm
Bränsletank 17 l
Torrvikt 170 kg
Färger Lime Grön, Candy Thunder Blå, Metallic Spark Black
Model nr. {ZX-10R}
 
asch, jag tål inte gasglad, var det som gjorde att jag reagerade så där, allt vettigt föll därför, men tydligen finns de uppgifterna på den sidan han visade, har de dykt upp nyligen?, jag har inte sett exakt de uppgifterna på zx10r förr.
 
Silwer skrev:
varför la du dem inte direkt isf?
sen sa gasglad att R1an var värst, men är detta officiella uppgifter så får jag be dig om ursäkt.

Du är ursäktad - jag tycker bara att GasGlad var lite rolig med sitt inlägg som skapade sån debatt. Om du följer länken ser du att uppgifterna är så oficiella de kan bli - det skall bli intressant att se om Kawan chassie-mässigt är konkurrenskraftig - ZX6:n var ju helt OK så mycket tyder på en hård fajt mellan hojarna värstingklassen. :tummenupp
 
retro skrev:
Du är ursäktad - jag tycker bara att GasGlad var lite rolig med sitt inlägg som skapade sån debatt. Om du följer länken ser du att uppgifterna är så oficiella de kan bli - det skall bli intressant att se om Kawan chassie-mässigt är konkurrenskraftig - ZX6:n var ju helt OK så mycket tyder på en hård fajt mellan hojarna värstingklassen. :tummenupp


Aaaah Tyst på er.... lönt o tävla.... Kymco är bäst.... det vet ni allihop. www.kymco.se "Better than the best" ! Kvalitet in i minsta detailj ! :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Därför heter jag Kymco fille!!!!
 
Varför fattar ni inte att det inte heller är de faktiska siffrorna?

Måste det vara så svårt?

750RR
 
Men hallå, vad spelar det för roll när det är föraren som avgör och inte hojen :D

Måste väl hänvisa till Mattias i det här fallet. Någon som missat när han gasat från förare med större effektfullhoj än hans småhojar ibland :7peta

Vad var det man nu ska säga så...det hänger inte på storleken


Klart storleken spelar roll
 
Liwa1 skrev:
Men hallå, vad spelar det för roll när det är föraren som avgör och inte hojen :D

Måste väl hänvisa till Mattias i det här fallet. Någon som missat när han gasat från förare med större effektfullhoj än hans småhojar ibland :7peta

Vad var det man nu ska säga så...det hänger inte på storleken


Klart storleken spelar roll

Själv säger han om man frågar att han kör som en pajas eller vad det nu var, man vet ju inte vad man ska tro:-)

Storleken på effekten o viktens litenhet har visst betydelse, då kan man snacka skit om dem i många långa trådar här över vintern.
 
Alla verkar så inbitna i diskutionen så ingen ser att jag försöker vara helt idiot o leka lite me Ironi?.... Jaja... iaf bänka hit och dit.... Idag är alla sporthojar uppe i så inhumana och sjukt patetiska effekter så det beror helt på föraren. 180 hästar på en R1 är livsfarligt.... jag är rädd att närma mig en R1 från 99 efter jag åkt med...
 
på vägen kan det va både kul och kanske nyttigt med mycke kus.
men på bana har samtliga hojar nog med pulver, chassie är avgörande och inte sällan duger orginal fjädringen inte till utan får ju bytas.
Så lätthanterlighet och låg vikt avgör för min del, och bromsar, för jag spydde på dom på min förra racer, 750R -00.
lutar mot hondan nu.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top