Gasgas 125 försäkring

Simson17

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
cb650
Tjenare, Har nyss köpt mig en GASGAS 125EC!!!!!:yoparty
Men nu kommer frågan, hojjen står registrerad på farsan men jag ska köra den
Vilket är det billigaste försäkringsbolaget?

Har en annan fråga, någon som vet hur man stänger av hastighetsmätaren? Den är på helatiden och drar slut på batteriet
 
Klipp sladdjäveln!

Ring runt och kolla.
Min gissning är att det blir billigast att köra på samma försäkringsbolag som ni har i hemmet och till era bilar, jag betalar 1857kr hel/hel på min SM125 hos folksam, just för att vi har alla våra försäkringar där.
Hundratjufemmor är jävligt billiga att försäkra eftersom att olyckorna är så få till antalet jämfört med "vanliga" hojar.
 
Kan jag låna din tråd lite?

Det är nämligen så att jag också är på jakt efter en GasGas 125 :)
Men jag har lite funderingar..
Det finns väl ingen bensinmätare på dom eller?
Varför kör alla utan backspeglar? :S det verkar ju bara farligt för man ser ju inte alls om det kommer någon bakom :S
 
Kan jag låna din tråd lite?

Det är nämligen så att jag också är på jakt efter en GasGas 125 :)
Men jag har lite funderingar..
Det finns väl ingen bensinmätare på dom eller?
Varför kör alla utan backspeglar? :S det verkar ju bara farligt för man ser ju inte alls om det kommer någon bakom :S

Bensinmätare är det nog inte många tvåtaktare som har :va Om man har tur så finns det en trippmätare, och då får man lära sig när det är dags att tanka... Skulle tro att det går 8-10 mil mellan tankningarna! Annars kan man köra tills man måste använda extratanken, men kan bli lite jobbigt om man är långt bort från civilisationen :glömdet

Kolla bakåt över axeln lär du ändå behöva göra, jag gör det i princip innan varje omkörning, korsning, skarp vänsterkurva etc. Men har en backspegel (vänster) monterad för att slippa vända på huvudet vid alla andra gånger, typ när man kör rakt fram och vill ta en titt bakåt.
 
Kan jag låna din tråd lite?

Det är nämligen så att jag också är på jakt efter en GasGas 125 :)
Men jag har lite funderingar..
Det finns väl ingen bensinmätare på dom eller?
Varför kör alla utan backspeglar? :S det verkar ju bara farligt för man ser ju inte alls om det kommer någon bakom :S

Backspeglar är ghey och är sällan aerodynamiska, ta bort för högsta möjliga toppfart! :näsblod
 
Asså, hastighetsmätaren har ett eget 9 volts batteri, lite jobbigt att skruva upp o ta ut den helatiden
 
Bensinmätare är det nog inte många tvåtaktare som har :va Om man har tur så finns det en trippmätare, och då får man lära sig när det är dags att tanka... Skulle tro att det går 8-10 mil mellan tankningarna! Annars kan man köra tills man måste använda extratanken, men kan bli lite jobbigt om man är långt bort från civilisationen :glömdet

Kolla bakåt över axeln lär du ändå behöva göra, jag gör det i princip innan varje omkörning, korsning, skarp vänsterkurva etc. Men har en backspegel (vänster) monterad för att slippa vända på huvudet vid alla andra gånger, typ när man kör rakt fram och vill ta en titt bakåt.

du får va mer specifik än så, 8-10 mellan tankningar stämmern inte på flesta hojar,

Har tex 12 liter sen är de 2 liter kvar att ta mig till en mack med, och då har jag säkert kört 15-16 mil blandad körning
 
du får va mer specifik än så, 8-10 mellan tankningar stämmern inte på flesta hojar,

Har tex 12 liter sen är de 2 liter kvar att ta mig till en mack med, och då har jag säkert kört 15-16 mil blandad körning
Och jag antar att du har en värstingmotard med pytteliten tank? :rolleyes: Tog bara upp siffrorna som det koms fram till förra gången vi diskuterade bensinförbrukningen för racemaskiner...

Inte säkert att jag minns rätt dock :D
 
Jag kommer ca. 25 mil på 9 liters tank. Det är då 4-taktare jag pratar om.

Jag har ingen bensinmätare men jag går efter trippmätaren och det har fungerat jätte bra.

Har ju även 4 liter på reservtanken också. Så jag kommer väldigt långt när jag skruvat på reserven.

Har tex 12 liter sen är de 2 liter kvar att ta mig till en mack med, och då har jag säkert kört 15-16 mil blandad körning

Det låter rimligt att man kommer 15-16 mil med en 2-taktad 125:a.
 
Last edited:
Jag kommer ca. 25 mil på 9 liters tank. Det är då 4-taktare jag pratar om.

Jag har ingen bensinmätare men jag går efter trippmätaren och det har fungerat jätte bra.

Har ju även 4 liter på reservtanken också. Så jag kommer väldigt långt när jag skruvat på reserven.



Det låter rimligt att man kommer 15-16 mil med en 2-taktad 125:a.

Nej, det låter väll inte alls rimligt? En racehoj drar mycket bensin, och tanken är typ på 7,5 liter. Tvivlar på att de drar 0.5 med en 16-åring bakom styret!
 
Jag kommer ca. 25 mil på 9 liters tank. Det är då 4-taktare jag pratar om.

Jag.



Det låter rimligt att man kommer 15-16 mil med en 2-taktad 125:a.

Sätta? När jag kör normalt(accelerar hårt utanför alla bostada o tättbefolkade områden och hamnar på 0,6-0,7l/milen som mest, och alltså ca 15-16 mil, din hoj drar 0,4 liter milen blandad körning, min drar 0,4 l/mil o under vid eco driving, 125or drar inte så jävla mkt soppa som du tror, och sen har vi dubbla effekten vilket du får räkna med, o ja kör alltid snålt när ja ska någonstans,
 
Last edited:
Grabbar, för att få köra upp vad krävs för utrustning? Som ryggskydd, hjälm etc??
Man kan köra på cross kläder och skydd eller?
 
Grabbar, märkte att förgasaren flödar över/ det rinner ut lite bensin ur Slangen längst ner på förgasaren
Nån som har någon ide varför? Hojjen går skitbra men lite jobbigt att den spottar ut sig extra bensin
 
Ryggskydd, heltäckande skyddskläder, handskar, stövlar och givetvis hjälm.
Det sa min körkskolelärare till mig iaf!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top