Gas Gas 250 SM

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hejsan!

Någon som har lite kunskap om gas gas 250cc supermotard?
-Är dem bra hojar?
-Lättmekade?
-Positivt/negativt med 2t?
-Hur är dem på landsväg?

Kommer säkert på fler frågor, men tacksam för svar på dem jag ställt nu :tummenupp

Mvh

Last edited:
Tyckte dem hade väldigt svårt att hålla sig till ämnet om jag kollade på rätt tråd.
Men någon som är erfaren av gas gas som kan berätta lite om dem och svara på frågorna jag hade?

Mvh

Last edited:
Jag har en 300:a och och tycker det är en kanonhoj om man bortser från den extremt klena bakramen. Motorerna på gasgas verkar hålla väldigt god kvalité. Lättskruvad som vilken annan 2t som helst, lätt att komma åt överallt. Har åkt en hel del gata och det går bra, bra med botten vilket gör att man kan åka på låga varvtal även i fart. Kör med 14/38-drevning till motardhjulen.

Jag har en 300:a och och tycker det är en kanonhoj om man bortser från den extremt klena bakramen. Motorerna på gasgas verkar hålla väldigt god kvalité. Lättskruvad som vilken annan 2t som helst, lätt att komma åt överallt. Har åkt en hel del gata och det går bra, bra med botten vilket gör att man kan åka på låga varvtal även i fart. Kör med 14/38-drevning till motardhjulen.

Sånt svar man ville ha :tummenupp
Hur är det med servicen och så, vad ska man kolla och när?
Dyra reservdelar?

Om du inte har kört något liknande innan, så tänk på att det är en räser precis som en cross eller en endurohoj. Alltså något som egentligen hör hemma vid sidan av vägen. Dvs att den inte går att köra som en cagiva mito eller ktm 625... Var också beredd på att den kan rasa, men trots allt får du en sanslöst rolig maskin. :)

Om du inte har kört något liknande innan, så tänk på att det är en räser precis som en cross eller en endurohoj. Alltså något som egentligen hör hemma vid sidan av vägen. Dvs att den inte går att köra som en cagiva mito eller ktm 625... Var också beredd på att den kan rasa, men trots allt får du en sanslöst rolig maskin. :)
Okej tack för tipset!
Men tar det så mkt skada om man kör lite buskörning på vägarna m.m? Det enda man behöver tänka på är väl att dem inte tål så mkt långa rundor med högt vartal hela tiden?

Rätta mig om jag har fel :tungan

Mvh

Rådgör med en handlare innan, Keva motor är bra. Se till så du får bra bra bestyckning för väg också....

Sånt svar man ville ha :tummenupp
Hur är det med servicen och så, vad ska man kolla och när?
Dyra reservdelar?
Bara byta olja lite då och då och ibland får man byta reedblad, går på en 500:ing. Min hoj har gått nån 30-milarunda efter sporthojar och hittils har inte kolven kommit ut i bitar. :D Bara man kör med rätt drevning så är det inga problem. Blir nog en renovering nu i vinter, då blir det ny stake, kolv och ramlager och sen ska den nog gå 300 h till. :näsblod

Gå in på garage24.se, sen tws originaldelar och sen gasgas. Där hittar du alla sprängskisser och priser på delar.

Bara byta olja lite då och då och ibland får man byta reedblad, går på en 500:ing. Min hoj har gått nån 30-milarunda efter sporthojar och hittils har inte kolven kommit ut i bitar. :D Bara man kör med rätt drevning så är det inga problem. Blir nog en renovering nu i vinter, då blir det ny stake, kolv och ramlager och sen ska den nog gå 300 h till. :näsblod

Gå in på garage24.se, sen tws originaldelar och sen gasgas. Där hittar du alla sprängskisser och priser på delar.

Okej tack för infon :)
Det var nämligen en som kanske ville byta en gas gas 250 -02 mot min cagiva. Men jag vet inte, läste på körkortsportalen tror jag det var, att man måste ha större än 375cc eller nåt för att bli godkänd i riskutbildningen och så för att vara med..

Okej tack för infon :)
Det var nämligen en som kanske ville byta en gas gas 250 -02 mot min cagiva. Men jag vet inte, läste på körkortsportalen tror jag det var, att man måste ha större än 375cc eller nåt för att bli godkänd i riskutbildningen och så för att vara med..

du måste ha minst 375 cc vid uppkörning! Vet ej men kan vara så att trafikskolorna kräver de också om du ska övningsköra.

Någon som vet om SM modellerna har en oljepump med separat oljetank eller måste man blanda i olja själv vid varje tankning?

Någon som vet om SM modellerna har en oljepump med separat oljetank eller måste man blanda i olja själv vid varje tankning?

Ganska jättesäker på att det är samma som alla andra gasgas crossar/endurohojar att man måste blanda i tanken

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back