Garry McCoy tillbaka i MotoGP

Macho Woman skrev:
Och kommer han att fortsätta att göra det? :va

Kommer någon som kör MotoGP att "fortsätta" att "utveckla sporten"? Jag gissar att du tycker att pojkarna i 250 är söta och att det vore kul om de fick se söta ut i MotoGP istället. Men blir det bättre racing av det?

:confused:

Nyteknik skrev:
Om någon har "utvecklat sporten" så är det väl McCoy!

:7peta

McCoy är kanske lite av MotoGP's Janne Boklöv.

I början var det bara han som sladdade, och många rynkade på näsan åt hans körstil. Sen visade det sig att det gick rätt fort att köra på det viset, sen började dom flesta köra med sladd, och då försvann McCoy i mängden, för att sedan försvinna från klassen...

Precis som Boklöv och hans V-stil. I början garvade alla åt honom, och han fick pissiga poäng och vann nästan aldrig även fast han hoppade långt.
Sen märkte dom att man kunde hoppa rätt mycket längre med "hans" v-stil och fler började hoppa så.
Inte många som hoppas denklassiska stilen i backhoppning nu va?

Hoppas verkligen att McCoy kan göra en storstilad comeback, det är han värd tycker jag!

Macke skrev:

I början var det bara han som sladdade, och många rynkade på näsan åt hans körstil. Sen visade det sig att det gick rätt fort att köra på det viset, sen började dom flesta köra med sladd, och då försvann McCoy i mängden, för att sedan försvinna från klassen...

Precis som Boklöv och hans V-stil. I början garvade alla åt honom, och han fick pissiga poäng och vann nästan aldrig även fast han hoppade långt.
Sen märkte dom att man kunde hoppa rätt mycket längre med "hans" v-stil och fler började hoppa så.

Hoppas verkligen att McCoy kan göra en storstilad comeback, det är han värd tycker jag!

Word! :yoparty

Macke skrev:

I början var det bara han som sladdade, och många rynkade på näsan åt hans körstil. Sen

Sverige är det enda land i världen där man kallar det V-stil, i övriga länder heter det "Boklövstil"..
Mc Coy har verkligen utvecklat sporten, precis som Roberts gjorde när han började knäskrapa.

Så nu har jag sagt mitt! :)

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Sverige är det enda land i världen där man kallar det V-stil, i övriga länder heter det "Boklövstil"..
Mc Coy har verkligen utvecklat sporten, precis som Roberts gjorde när han började knäskrapa.

Så nu har jag sagt mitt! :)

/JPS

Någon skulle kunna hävda att Schwantz, Rainey, Doohan och Okada också sladdade sina femhundror. Även om det hände emellanåt så var det aldrig en utvecklad körstil för att kunna köra fortare. Bifogar den i mitt tycke bästa GP-bilden någonsin. Snyft...

Bifogat

• doohanbig14.jpg
    doohanbig14.jpg
    114.9 KB · Visningar: 129
Visst är kanske Garry McCoy värd att komma tillbaka, men krävs det inte nya förmågor för nya idéer? Eller kanske bara talangfulla förare? McCoy fann ju sig aldrig riktigt tillrätta på 4-taktaren. Det kan naturligtvis ha varit själva hojens fel (Kawasaki låg inte direkt främst i utvecklingen då), men jag tror att någon av de talangfulla ungdomarna skulle ha större chans att köra fort. Och så är de ju sötare... :rolleyes:

Last edited:
Nyteknik skrev:
Någon skulle kunna hävda att Schwantz, Rainey, Doohan och Okada också sladdade sina femhundror. Även om det hände emellanåt så var det aldrig en utvecklad körstil för att kunna köra fortare. Bifogar den i mitt tycke bästa GP-bilden någonsin. Snyft...

Men Garry är ju fortfarande unik. Bara för att folk hasar med häcken in i kurvorna så kör de ju knappast med sladd. Garry styr ju verkligen med bakhjulet, som en speedwayförare.

Chris Ash skrev:
Men Garry är ju fortfarande unik. Bara för att folk hasar med häcken in i kurvorna så kör de ju knappast med sladd. Garry styr ju verkligen med bakhjulet, som en speedwayförare.

Det är just det jag menar. Jag är på din sida.

Och du: Gary med ett r...

;)

Macho Woman skrev:
Visst är kanske Garry McCoy värd att komma tillbaka, men krävs det inte nya förmågor för nya idéer. Eller kanske bara talangfulla förare? McCoy fann ju sig aldrig riktigt tillrätta på 4-taktaren. Det kan naturligtvis ha varit själva hojens fel (Kawasaki låg inte direkt främst i utvecklingen då), men jag tror att någon av de talangfulla ungdomarna skulle ha större chans att köra fort. Och så är de ju sötare... :rolleyes:

Det finns en anledning till att det inte är så många "barn" som kör i värsta klassen. Trots talang krävs det en hel del erfarenhet för att köra i värsta klassen. Så hur "tantsjuk" du än är, så kommer förmodligen motoGP-klassen förbli en klass med relativt unga män i "medelåldern" med begynnande flintar ;)
Rossi är ju en av få riktigt unga som riktigt visat att han kan styra vad som helst sjukt fort. De andra "kidsen" har inte alls visat samma stabilitet.

oFFkeFF skrev:
Det finns en anledning till att det inte är så många "barn" som kör i värsta klassen. Trots talang krävs det en hel del erfarenhet för att köra i värsta klassen.

Har de fått visa upp sin talang då? Har inte hört om några testkörningar med unga förare. Melandri är väl den enda som är ung men ändå har erfarenhet från de andra GP-klasserna och honom går det ju inte direkt dåligt för. Jag är ganska säker på att han kommer att klå McCoy om han kommer tillbaka i alla fall.

Nyteknik skrev:

Doohan rules! :yoparty Och jag har samma hjälm! :banana

Macho Woman skrev:
Har de fått visa upp sin talang då? Har inte hört om några testkörningar med unga förare. Melandri är väl den enda som är ung men ändå har erfarenhet från de andra GP-klasserna och honom går det ju inte direkt dåligt för. Jag är ganska säker på att han kommer att klå McCoy om han kommer tillbaka i alla fall.

Det är ju det som är grejen, de visar upp sin talang i 125 och 250 först.
Tycker inte det direkt saknas unga förare som fått chansen de senaste åren.
Melandri, hayden, kato, hopkins m.fl.
Det är inte dumt att kanske stanna kvar nåt extra år i de mindre klasserna, för att bli ännu duktigare och framför allt säkrare som förare.
Personligen tycker jag det både är kul när det kommer nya talanger, som får fightas mot de "äldre" rävarna.
Det var tydligare innan när det kördes 500'a, eftersom "nya" förare i 500-klassen ofta kunde visa sig halvsnabba, men kastade cyklarna i backen rätt mycket oftare än de som vart med ett tag..
Jo, melandri klår nog McCoy, särskilt eftersom aprilian är så pass långt efter i utvecklingen.

*/ ?>
Back