Macho Woman
Äppelkäck
Nyteknik skrev:Om någon har "utvecklat sporten" så är det väl McCoy!
![]()
Och kommer han att fortsätta att göra det?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
![]()

Macho Woman skrev:Och kommer han att fortsätta att göra det?![]()
![]()
Macke skrev:McCoy är kanske lite av MotoGP's Janne Boklöv.
I början var det bara han som sladdade, och många rynkade på näsan åt hans körstil. Sen visade det sig att det gick rätt fort att köra på det viset, sen började dom flesta köra med sladd, och då försvann McCoy i mängden, för att sedan försvinna från klassen...
Precis som Boklöv och hans V-stil. I början garvade alla åt honom, och han fick pissiga poäng och vann nästan aldrig även fast han hoppade långt.
Sen märkte dom att man kunde hoppa rätt mycket längre med "hans" v-stil och fler började hoppa så.
Inte många som hoppas denklassiska stilen i backhoppning nu va?
Hoppas verkligen att McCoy kan göra en storstilad comeback, det är han värd tycker jag!

Macke skrev:McCoy är kanske lite av MotoGP's Janne Boklöv.
I början var det bara han som sladdade, och många rynkade på näsan åt hans körstil. Sen
Precis som Boklöv och hans V-stil. I början garvade alla åt honom, och han fick pissiga poäng och vann nästan aldrig även fast han hoppade långt.
Sen märkte dom att man kunde hoppa rätt mycket längre med "hans" v-stil och fler började hoppa så.
Inte många som hoppas denklassiska stilen i backhoppning nu va?
Hoppas verkligen att McCoy kan göra en storstilad comeback, det är han värd tycker jag!
Jörgen Player Special skrev:Sverige är det enda land i världen där man kallar det V-stil, i övriga länder heter det "Boklövstil"..
Mc Coy har verkligen utvecklat sporten, precis som Roberts gjorde när han började knäskrapa.
Så nu har jag sagt mitt!![]()
/JPS
Nyteknik skrev:Någon skulle kunna hävda att Schwantz, Rainey, Doohan och Okada också sladdade sina femhundror. Även om det hände emellanåt så var det aldrig en utvecklad körstil för att kunna köra fortare. Bifogar den i mitt tycke bästa GP-bilden någonsin. Snyft...
Macho Woman skrev:. Och så är de ju sötare...![]()
Chris Ash skrev:Men Garry är ju fortfarande unik. Bara för att folk hasar med häcken in i kurvorna så kör de ju knappast med sladd. Garry styr ju verkligen med bakhjulet, som en speedwayförare.
Nyteknik skrev:Det är just det jag menar. Jag är på din sida.
Och du: Gary med ett r...
![]()

Macho Woman skrev:Visst är kanske Garry McCoy värd att komma tillbaka, men krävs det inte nya förmågor för nya idéer. Eller kanske bara talangfulla förare? McCoy fann ju sig aldrig riktigt tillrätta på 4-taktaren. Det kan naturligtvis ha varit själva hojens fel (Kawasaki låg inte direkt främst i utvecklingen då), men jag tror att någon av de talangfulla ungdomarna skulle ha större chans att köra fort. Och så är de ju sötare...![]()
oFFkeFF skrev:Det finns en anledning till att det inte är så många "barn" som kör i värsta klassen. Trots talang krävs det en hel del erfarenhet för att köra i värsta klassen.
Nyteknik skrev:Någon skulle kunna hävda att Schwantz, Rainey, Doohan och Okada också sladdade sina femhundror. Även om det hände emellanåt så var det aldrig en utvecklad körstil för att kunna köra fortare. Bifogar den i mitt tycke bästa GP-bilden någonsin. Snyft...
Och jag har samma hjälm! 
Macho Woman skrev:Har de fått visa upp sin talang då? Har inte hört om några testkörningar med unga förare. Melandri är väl den enda som är ung men ändå har erfarenhet från de andra GP-klasserna och honom går det ju inte direkt dåligt för. Jag är ganska säker på att han kommer att klå McCoy om han kommer tillbaka i alla fall.
Ninjaboy skrev:Doohan rules!Och jag har samma hjälm!
![]()
Macho Woman skrev:Jag är ganska säker på att han [Melandri] kommer att klå McCoy om han kommer tillbaka i alla fall.
Chris Ash skrev:Han heter Garry McCoy. Med två r.....![]()

Nyteknik skrev:Nej. Ett "r" ska det vara.
![]()
Nyteknik skrev:Nej. Ett "r" ska det vara.
![]()
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |