Garry McCoy tillbaka i MotoGP

Nyteknik skrev:
Någon skulle kunna hävda att Schwantz, Rainey, Doohan och Okada också sladdade sina femhundror. Även om det hände emellanåt så var det aldrig en utvecklad körstil för att kunna köra fortare. Bifogar den i mitt tycke bästa GP-bilden någonsin. Snyft...

Jag tänker hävda att Abe också var hyfsat tidig med att sladda 500...

Nyteknik skrev:
... Bifogar den i mitt tycke bästa GP-bilden någonsin. Snyft...
Ahhh, vilka minnen! Den bilden hade jag "uppmagnetad" på mitt kylskåp i ett antal år men gav bort den i födelsedagspresent till en kompis (som jag för övrigt fick bilden av från första början...). Har inte sett någon bild som ens är i närheten av den! :Bugar

Nu var det inte enbart McCoys sladdande som gjorde att han vann race och utvecklade sporten utan det var även för att han var först med 16,5 tums slicks vilket passade hans stil som hand i handsken. I takt med att de andra började köra med 16,5 tums däck så tappade McCoy sakta men säkert i resultatlistorna, inte enbart pga däcken men hans tekniska övertag försvann.

Fast han har grymmast körstil av alla i varje fall!

Bifogat

• McCoy-eldar-bakdäck.jpg
    McCoy-eldar-bakdäck.jpg
    31.4 KB · Visningar: 53
  • McCoy 2.jpg
    McCoy 2.jpg
    26.6 KB · Visningar: 70
  • McCoy Jereztest.jpg
    McCoy Jereztest.jpg
    49 KB · Visningar: 50
Det magiska tycker jag var att han sällan hade några däcksproblem trots att det var blårök mest hela tiden. :yoparty KrJR har ju gått i depå hur många gånger som helst p g a däcken. Hur fick GaRRy :fakta dem att hålla?

Ninjaboy skrev:
Det magiska tycker jag var att han sällan hade några däcksproblem trots att det var blårök mest hela tiden. :yoparty KrJR har ju gått i depå hur många gånger som helst p g a däcken. Hur fick GaRRy :fakta dem att hålla?

De avhandlar det i Faster, bl a. Trevlig film.

Den typen av däckspinn som Garry kör med är skonsamt mot däcken pga hur värmen utvecklas i däcken, om jag kommer rätt ihåg från en artikel jag läste om det.

Har att göra med att däcken så att säga "bara" blir varma på ytan.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa