Garagestatus

Har inhandlat Yamaha-racingdelar ni kan få lite bilder på när de anländer.
Hojen (07 r1) landar i December!!!

Last edited:
Nyteknik skrev:
2606098 Herregud. Första gången jag ser kolfiberbromsar utanför en GP-depå.

Dobrich har kolfiberbromsar till sina 250 aprilia. Nikko hade också till sin 250 aprilia. Robert har testat dom på kvällsträning i Linköping. Så det finns sånna i Sverige med. Nypriset för en komplett uppsätttning skivor (2st) + belägg är 200.000:- av aprilia. Rekomenderas byta dom efter 3 race. :)

Axxexs skrev:
2606861 Robert har testat dom på kvällsträning i Linköping.
I fjol eller? Tror knappt jag missat någon tisdagsträning i år och det har varit dåligt med Grand Prix-maskiner där, i fjol körde Corneliusson en hel del träningar men färre i år. Gull körde skjortan av de flesta dock på en minnesvärd träning.

Neutral skrev:
2607189 I fjol eller? Tror knappt jag missat någon tisdagsträning i år och det har varit dåligt med Grand Prix-maskiner där, i fjol körde Corneliusson en hel del träningar men färre i år. Gull körde skjortan av de flesta dock på en minnesvärd träning.

2-3 år sen var det han testade med kolfiberbromsarna.

Axxexs skrev:
2606861 Dobrich har kolfiberbromsar till sina 250 aprilia. Nikko hade också till sin 250 aprilia. Robert har testat dom på kvällsträning i Linköping. Så det finns sånna i Sverige med. Nypriset för en komplett uppsätttning skivor (2st) + belägg är 200.000:- av aprilia. Rekomenderas byta dom efter 3 race. :)
Men ingen använder sådana på SM, eller hur?

Såg det nu.....:hihi

Är ju van vid att trådar blir flera sidor på en dag..., fast det är kanske bara när det diskuteras Ducce... :D

oscar skrev:
2607855 Kolla reglerna så kan du nog lista ut svaret själv!
Som jag antydde är det inte ok enligt Svemo med fälgar eller bromsskivor i kompositmaterial. Kanske lika bra eftersom fler likheter med VM skulle kunna göra en redan dyr sport orimligt dyr.

Mattias skrev:
2095882 Jag har en rostbenägen motor. Vattenpumpaxeln rostar mycket och gärna. Dumma den!
några droppar glycol i systemet så slipper du korrition?

wdac skrev:
2607922 några droppar glycol i systemet så slipper du korrition?

Det får man inte använda på en racingbana. Waterwetter funkar dock bra. Hjälper även till att få ner tempen några grader.

Berra skrev:
2607936 Det får man inte använda på en racingbana. Waterwetter funkar dock bra. Hjälper även till att få ner tempen några grader.
Är Waterwetter det vanligaste och funkar det på alla hojar?
Jag måste ju fixa lite med min hoj i vinter för att göra den redo för race och just kylarvätskan var en grej jag funderade på.

Någon som vet en bra guide med saker man måste modifiera för att göra hojen redo för race?
Tex vilka saker som måste najas, vad som måste plockas bort osv.
(Allt finns i reglementet men...)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...