Garagestatus för tvåtaktarna

Jag har också skaffat mig en Aprilia RS 250. Gått 1 säsong i SP250, därefter såld till en som skulle ta licensen som tappade sugen och ställde undan hojen i 15 år. Helt nytt gatkit i bubbelplast och invurpade kraschkåpor.

Denna färgsättningen är det.
View attachment 439863

Har ännu bara provstartat den och satt pappa på att ge den lite kärlek. Frågan är bara om man skall köra bandagar med den eller plocka på gatgrejerna och ha den för finkörning.

Har inte kört RS men ägt RGV och det är ganska tunt register för gatan så jag skulle göra banhoj av den.
 
Jag har en aprilia rs250 och en rgv250, aprilian är bas för en lermodell på nytt kåpset och rgv bara står fast den är reggad och besiktigad, men jag funderar på att börja köra den på bandagar.
sen har jag två rd350 + en extra motor och fem tzr250 3ma ramar, tanken är att bygga ihop dom men tiden tycks rinna iväg.. :-)
 
Jag har en aprilia rs250 och en rgv250, aprilian är bas för en lermodell på nytt kåpset och rgv bara står fast den är reggad och besiktigad, men jag funderar på att börja köra den på bandagar.
sen har jag två rd350 + en extra motor och fem tzr250 3ma ramar, tanken är att bygga ihop dom men tiden tycks rinna iväg.. :-)

Gam :D dela med dig till oss andra:brynad
 
Jag har också skaffat mig en Aprilia RS 250. Gått 1 säsong i SP250, därefter såld till en som skulle ta licensen som tappade sugen och ställde undan hojen i 15 år. Helt nytt gatkit i bubbelplast och invurpade kraschkåpor.

Denna färgsättningen är det.
View attachment 439863


Har ännu bara provstartat den och satt pappa på att ge den lite kärlek. Frågan är bara om man skall köra bandagar med den eller plocka på gatgrejerna och ha den för finkörning.

Naturligtvis ska den användas till gata och banåka :banana
Du har ju både kraschkåpor och gatkåpor så be pappa skynda på så ses vi till våren på Apriliaklubbens bankörning :)
 
Frågan är bara om man skall köra bandagar med den eller plocka på gatgrejerna och ha den för finkörning.

Håller med R-Oil, gör både och. Jag har slängt in en lampa i fakeinsuget för att slippa bygga om hela tiden.
Framlampa.jpg
Klarar ingen besiktning i den här setupen, men den ser laglig ut på håll åtminstone. :)
 
Hoppas få min blårykare klar till våren... :D
 

Bifogat

  • 20374311_1802868219753487_8121061893480090147_n.jpg
    20374311_1802868219753487_8121061893480090147_n.jpg
    143.2 KB · Visningar: 103
  • 20374761_1802868133086829_5778758872289648080_n.jpg
    20374761_1802868133086829_5778758872289648080_n.jpg
    113.8 KB · Visningar: 90
Köpte på mig mera bekymmer ifrån Italien :va
Men bekymmer är ju till för att lösas :yoparty
IMG_1605.JPG
IMG_1609.JPG
 
Håller med R-Oil, gör både och. Jag har slängt in en lampa i fakeinsuget för att slippa bygga om hela tiden.
View attachment 439897
Klarar ingen besiktning i den här setupen, men den ser laglig ut på håll åtminstone. :)

Fy fan vad vackert! Men det där borde gå att få lagligt med rätt lampa väl?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fy fan vad vackert! Men det där borde gå att få lagligt med rätt lampa väl?

Tackar!

Kanske går att få lagligt. Har inte kollat upp hur långt från centrum en strålkastare får sitta då lampan som sitter där ändå inte har korrekt ljusbild.
Tanken är att trycka dit en laglig lampa så småningom, men eftersom det fungerar hjälpligt såhär och det finns miljoner andra projekt som skall fixas så har jag inte grävt djupare i ämnet än.

Kör för övrigt på mottot: Är man inte snabbast, kan man åtminstone ha blankast cykel.. :D

Barilla.jpg
 
Håller på försöker få fart på en aprilia af1 125 som var kolven var slut på, lamellerna klibbat ihop, det mesta blivit dåligt pga stått utomhus och oälskad.
 
Time flyes!
Tiden rullar på, i garaget rullas hojar ut, kommer inte in igen. Nya rullas in... lite så är det. Men denna Rothmans Honda NS400R är kvar. Ska jobbas med lite men det kommer hela tiden in någon större fyrtaktare och gapar till sig uppmärksahet. Får nog ta ett snack..... Me Bike To, delicius!

IMG_2679 (1280x960).jpg IMG_2680 (1280x960).jpg IMG_2681 (1280x960).jpg IMG_2690 (1280x960).jpg IMG_2686 (1280x960).jpg IMG_2687 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
 
Tackar!

Kanske går att få lagligt. Har inte kollat upp hur långt från centrum en strålkastare får sitta då lampan som sitter där ändå inte har korrekt ljusbild.
Tanken är att trycka dit en laglig lampa så småningom, men eftersom det fungerar hjälpligt såhär och det finns miljoner andra projekt som skall fixas så har jag inte grävt djupare i ämnet än.

Kör för övrigt på mottot: Är man inte snabbast, kan man åtminstone ha blankast cykel.. :D

View attachment 440002

Catman satte ju en 12volts halogen typ G10 eller nåt sånt på sin CBR600 med kraschisar och det gick genom bes.
Dock satt den centrerat
 
Kände mig tvungen att kolla regler, och det blir inte lagligt med en lampa i fakeinsuget. Det sitter mer än 100mm från centrum.

32 §
Har motorcykel endast en halvljusstrålkastare skall denna vara placerad i fordonets centrumlinje. En avvikelse av högst 100 mm är dock tillåten.


Hade man haft en lampa på andra sidan också, så skulle det kanske funkat. Man får ha 400mm mellan halvljusen om man kör dubbelt.
 
DSC01739.JPGDSC01741.JPG
I en verkstad nära mig händer detta.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top