Garagestatus för tvåtaktarna

Finns det någon fin extern dosa som man kan läsa av motortemp med, gärna från standard givare på aprilia rs250 samt någon billig och bra quickshifter som passar till CDI tändning 2cyl.

Dags att köpa julklappar till sig själv :)

Redan köpt lite braattha grejer för 6000:- dyr hobbyhoj.
 
Är det någon som vet om det blev någon åkning för 250cc tillsammans med Classic 2011?
 
Är det någon som vet om det blev någon åkning för 250cc tillsammans med Classic 2011?
Classic serien är intressearde av att ha med 250 nästa år men det ska till ett godkännande från banägarna gällande ljudnivåerna. Jag hoppas ha klart med mer komplett info i början av januari.
 
Classic serien är intressearde av att ha med 250 nästa år men det ska till ett godkännande från banägarna gällande ljudnivåerna. Jag hoppas ha klart med mer komplett info i början av januari.

Låter 250 för lite eller? För i år hade classic-serien 5db högre gräns än tex SM/SO hade.
 
Låter 250 för lite eller? För i år hade classic-serien 5db högre gräns än tex SM/SO hade.

Hade SM/SO 5 dB hårdare (lägre ljudkrav) än Svemos reglemente? Eller har du lust att förklara.


De tuffaste ljudreglerna i år var med svenska arrangörer på svenska banor, tex Kemora i Finland hade 107+3 dB och i Mo I Rana är det i princip bullra hur mycket du vill.
 
Är det någon som vet om det blev någon åkning för 250cc tillsammans med Classic 2011?

250 racer i Classic Racing:
250 racer vil som en prøveordning få kjøre som support klasse i classic racing løpene 2011. Denne klassen utgikk jo i år i sm sammenheng og det finnes jo mange sykler i de nordiske landene som har mye ugjort på banen. Derfor skal de få kjøre med oss til neste år. Det som er viktig er at lydnivået blir akseptabelt, det vil si 95 db fly-by. Reglementet er det som var for klassen i år. Jeg vil få mer opplysninger fra Sverige etterhvert.

mvh
ragnar eriksen
teknisk komite classic racing club

Min kommentar: YES!!!!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 
Hej:)

Nya delar är på väg nu!Min egen julklapp är ett nytt vevparti till TZ:an
från en säljare i Holland.
Även en servo unit tester från samma säljare,senaste körningen
så hadde servo motorn lagt av helt.(har en extra)
 
Hej:)

Nya delar är på väg nu!Min egen julklapp är ett nytt vevparti till TZ:an
från en säljare i Holland.
Även en servo unit tester från samma säljare,senaste körningen
så hadde servo motorn lagt av helt.(har en extra)
:)javisst helt ok:tummenupp
 

Bifogat

  • Crank.JPG
    Crank.JPG
    208.5 KB · Visningar: 76
Wow! Nytt! Spännande! Excitement!

Jag har nya däckvärmare i rätt storlek! Nu slipper jag värma fälg, bromsok, sving, avgasrör, gaffelben, framstänka och kylare.

Först ut 2011 i den här tråden. Nu kan det bara bli bra. Väl?
 

Bifogat

  • warmuz.jpg
    warmuz.jpg
    98.5 KB · Visningar: 66
Jag har nya däckvärmare i rätt storlek! Nu slipper jag värma fälg, bromsok, sving, avgasrör, gaffelben, framstänka och kylare.

Först ut 2011 i den här tråden. Nu kan det bara bli bra. Väl?

Kanon:tummenupp nu är det väl bara jag som inte har värmare.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top