Garagestatus för tvåtaktarna

Man tror nästan att en del skiter pengar :)
Väntar på att det börjar igen. Kågeröd är nästan jordens centrum.
Jag har gjort lite "små" modifieringar och det kommer att finnas effekt tillräckligt i alla fall. Ari "OVERTUNING" Matikainen har hjälp mig... :yoparty


Anders du skulle kunna skriva Frohburg tävligsraporten klar

Olav CRASH Å
 
har ni tänkt på att den vänstra motorn på bilden från garaget måste vara i nåt herredjävlar lätt material eftersom den svävar fritt i luften :)
 
Har lite godis till öhlinsgaffeln till 125:an...;)



En av 125:orna nerplockad för rengörning och service. Borde gå att montera allt utan verkstadsboken nu efter ett antal gg. :)
200902155.jpg
[/QUOTE]
 

Bifogat

  • 2003_0122Image000845.JPG
    2003_0122Image000845.JPG
    76.6 KB · Visningar: 83
Last edited:
Kan det månne bli ett uppsving i deltagarantal i 250i i år :) ? Det verkar ju meckas 250i både här o där :tummenupp .

Började med lite seriöst mekande denna helgen...

Det finns väl ingen som kommer att tro att ni har börjat mecka på alvar såhär långt innan en tävling :hihi . På sin höjd börjat montera isär för att sen låta prylarna ligga och mogna isärtagna tills torsdag natt precis innan första SMdeltävlingen :krama .
 
Inte så mycket exklusiva delar på min men en RSW-konvertering är på gång. Behöver kitta kylaren med urtag för luftscoopet samt bakre fästpunkterna för kutsen är annorlunda. Blir ett besök eller två hos Watz.

Tack för en kul helg. :tummenupp
Vilken enorm kåpa! Original? Påminner ju om...
 

Bifogat

  • b.jpg
    b.jpg
    76.7 KB · Visningar: 90
  • rsw1024x768.JPG
    rsw1024x768.JPG
    123.5 KB · Visningar: 74
Vilken enorm kåpa! Original? Påminner ju om...

Den hänger lite fram för att jag saknar främre fästpinnen som måste specialtillverkas. Så hela kåpan ska vinklas upp en del så att säga.

Det finns en senare revision på kåpan där underdelen är lite mer urtagen men övre delen är vad jag vet exakt likadan.

Tack för att du jämför med den fulaste mc jag vet. :mad:
 
Den hänger lite fram för att jag saknar främre fästpinnen som måste specialtillverkas. Så hela kåpan ska vinklas upp en del så att säga.

Det finns en senare revision på kåpan där underdelen är lite mer urtagen men övre delen är vad jag vet exakt likadan.

Tack för att du jämför med den fulaste mc jag vet. :mad:

Jag tycker i alla fall att dom kåporna är ursnygga.. :kär
Även om jag pga finanskrisen kommer att köra oldschoolkåpor.
 
Hos mig är det status quo, inget händer och hojen står i farsans garage - men snart ska det bli andra bullar! :D
 
Hmm, jag måste ju inte fixa någonting inför sommaren, men man blir ju sugen av att läsa här. Får nog ta och riva lite ändå för att se hur det ser ut. Kanske lite munstycksbytarövningar och topplyftarövningar kan vara på sin plats!
 
Hmm, jag måste ju inte fixa någonting inför sommaren, men man blir ju sugen av att läsa här. Får nog ta och riva lite ändå för att se hur det ser ut. Kanske lite munstycksbytarövningar och topplyftarövningar kan vara på sin plats!

125:orna är så fina att meka med. Man lyfter upp den på bänken själv och det är bara en av allt vilket både gör det enklare och billigare.
 
Vilken enorm kåpa! Original? Påminner ju om...
Det är en synvilla, lägg en bild i profil av din gamla RS250 bredvid Peters så ska du se att det som förvränger intrycket är underkåpans linjer. Från den bakre fästpunkten mot toppkåpan är den skuren rakt ner, rundar precis växelpedalen och sträcker sig sedan uppåt och lååångt bakåt, nästan till bakhjulets centrum. Förutom denna detalj så är faktiskt hela kåpsetet smäckrare än de tidigare.

Smaken är som baken. Själv föredrar jag Gustavs Yamaha-greyhound sits, den andas gepard och gammal tysk racerbil. Hårt!

800px-
 
Det är en synvilla, lägg en bild i profil av din gamla RS250 bredvid Peters så ska du se att det som förvränger intrycket är underkåpans linjer.
Jo, så är det nog. Plus det Neutral skriver, att den hänger. Är inte helt förtjust i underdelen som ju faktiskt liknar den på race-Hayabusan. No offence, Peter.

Håller med om Gustavs TZ. Även min favorit. Elak! Men jag associerar såhär...
 

Bifogat

  • European_wasp_white_bg02.jpg
    European_wasp_white_bg02.jpg
    171.6 KB · Visningar: 52
  • tz99_large.jpg
    tz99_large.jpg
    18.6 KB · Visningar: 78
Gaaaah, har börjat labba lite med att installera BPS-tändningen men det går trögt, kablar till förbannelse ju!
Två nya kåpset ska mattas upp i kväll sen ska de "målas" enligt http://tracktimer.blogspot.com/2008/06/race-bike-design.html

Anser också att Hondas gamla TSR-häck är kräkframkallande, TZ'ans getingdito är däremot helt briljant!
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top