Garagestatus för tvåtaktarna

Vad är det för skillnad på de två? :va
Stiggys TSR 250.
tsr250_01.jpg

Nakanos Yamaha YZR250.
yamaha250_01.jpg

Sedan är det väl en smaksak men TSR:en "hänger" för mycket över bakhjulet tycker jag.

Stiggys TSR 250.

Nakanos Yamaha YZR250.

Sedan är det väl en smaksak men TSR:en "hänger" för mycket över bakhjulet tycker jag.
Just det, så ser de ut. Hondan ser som sagt inte lika kul ut. Men "bxxxxnde kossa"?

:va

1996 och -97 års YZR250 var inga skönheter precis...

Bifogat

• ny-yzr250a1996.jpg
    ny-yzr250a1996.jpg
    27.6 KB · Visningar: 95
  • ny-yzr250a1997.jpg
    ny-yzr250a1997.jpg
    34.9 KB · Visningar: 66
Last edited:
Grejen är att TSR (och de sista Yammorna) ser ut som att kutsen gått av och går emot bakhjulet. En sorts inverterad tyskröv.

Notera också att TSR är ett eget märke som råkar använda Honda-motorer. Det är alltså inte Hondor.

Appropå Stiggy. Är det någon som har en bild ifrån -96 på han när han körde Honda 250 i nordiska mästerskapet och EM?

Ja, vad jag vet, de har i alla fall egen ram, sving, bakram och kåpor. Axxexs kan säkert dra mer skillnader/likheter.

Är väl främst ram, kåpor, tank etc man tillverkat själv. Man skickar ju med Hondas reservdelskatalog, så mycket grejer som kommer från honda, all el etc.
En racer inte av så vansinnigt mycket delar heller iofs ;)

Statusen är väl att jag fortfarande håller på att måla verkstan och inte gjort så mycket med hojen. Dock så väntar lackering härnäst och jakten på detonationssensor fortsätter.

Men är det ingen som har en bild på Stiggy ifrån -96,97? Innan han körde VM.

Statusen är väl att jag fortfarande håller på att måla verkstan och inte gjort så mycket med hojen. Dock så väntar lackering härnäst och jakten på detonationssensor fortsätter.

Men är det ingen som har en bild på Stiggy ifrån -96,97? Innan han körde VM.

Har också försökt få tag på en bild på Stiggys Honda 250-96, eftersom cykeln står i mitt garage men det enda jag hittat är någon halvbild i en gammal Bike.

Mina kåpor är färdiga för lack, tror jag får prova att lacka själv, ska nog gå bra om jag bara får tag på färg och en någorlunda lackbox.

Råkade också beställa lite titan/aluskruvar från porrsidan www.tastynuts.com. :tummenupp

Man får väl försöka hålla liv i tråden...

Har skruvat en del idag, mest för att lära känna hojen. Har kollat vilken bestyckning det satt i, lyft på toppen och ,inspekterat justerat kedjespänningen, kontrollerat bromsbelägg mm mm. Hade bara ett sånt behov av att greja lite med pärlan. Det är ju alltid roligt med bilder, så jag bjuder på en naken sådan.

Bifogat

• hrc.jpg
    hrc.jpg
    98.9 KB · Visningar: 120
och jag köpte just nu 2 fälgar med skivor till min 250 (dock en tzr men ändå):tummenupp

Man får väl försöka hålla liv i tråden...

Har skruvat en del idag, mest för att lära känna hojen. Har kollat vilken bestyckning det satt i, lyft på toppen och ,inspekterat justerat kedjespänningen, kontrollerat bromsbelägg mm mm. Hade bara ett sånt behov av att greja lite med pärlan. Det är ju alltid roligt med bilder, så jag bjuder på en naken sådan.

Jag kommer förbi ditt garage när 2-t abstinensen blir för svår pga umeåexilen....

RJs bojsänke må vara kittat men den är ingen riktig racer...

Du är välkommen, ska jag slå på kaffepannan på en gång? Jag kommer nog prata hål i öronen på dig med alla mina nybörjarfrågor :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti