Garageplats i Alingsås sökes

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hej!
Fler mc-åkare i Alingsås måste det väl finnas!?
Är det någon som har extra plats i sitt garage isåfall? Finns det lite extra utrymme för att kunna meka är det ett plus.

Först och främst vill jag bara hålla tjuvjävlarna borta :mad:

Gärna så centralt som möjligt.

/Felix

Jag söker också garageplats i Alingsås. Nånting emot att ev dela garage? Hör gärna av dig om du kan tänka dig det, så kan vi ju leta på var sitt håll.
Det blir ju i så fall halva hyran. Givetvis gäller då SE MEN INTE RÖRA. Inte röra varandras hojar, bara titta. Vad säger du?

Last edited:
Hej,
Delar gärna garage, och självklart gäller se men inte röra.

Vi kan väl säga tjena till varandra någon dag i veckan??

/Felix

Det kan vi göra, vet bara inte vilken dag jag kan ännu. Ska kolla på en ny hoj någon dag, sen måste jag putsa min gamla hoj så jag kan byta in den. Sen flyttar jag snart och måste greja lite i lägenheten. Fan, det e för mycket nu.. Men visst kan jag nånstans klämma in det. Var har du hojen nu då, inte utomhus väl?

Om ni får tag på något så är jag helt klart intresserad av att hyra ett hörn. Behöver ett bra ställe att meka med räsern på.

lord skrev:
Det kan vi göra, vet bara inte vilken dag jag kan ännu. Ska kolla på en ny hoj någon dag, sen måste jag putsa min gamla hoj så jag kan byta in den. Sen flyttar jag snart och måste greja lite i lägenheten. Fan, det e för mycket nu.. Men visst kan jag nånstans klämma in det. Var har du hojen nu då, inte utomhus väl?

Nädå, hojen står varmt och ombonat och inomhus, lite långt från Alingsås bara, vill inte köra flera mil för att kunna dra ut och åka! Är det för stressigt denna vecka kan vi ta nästa istället, ingen brådska, jag skall sätta ut en annons i Alingsåsbladet också.

McB: Är inte Alingsås lite långt bort??? Du bor välan i Borås???

Last edited:
Felix skrev:
Nädå, hojen står varmt och ombonat och inomhus, lite långt från Alingsås bara, vill inte köra flera mil för att kunna dra ut och åka! Är det för stressigt denna vecka kan vi ta nästa istället, ingen brådska, jag skall sätta ut en annons i Alingsåsbladet också.

McB: Är inte Alingsås lite långt bort??? Du bor välan i Borås???

Ja jag kollar in här nån annan dag, så kan vi bestämma nån dag. Har också funderat på att annonsera i bladet, och blir det en större lokal än bara ett litet garage, kan man ju försöka fylla det med andra som kan vara intresserade.

lord skrev:
Ja jag kollar in här nån annan dag, så kan vi bestämma nån dag. Har också funderat på att annonsera i bladet, och blir det en större lokal än bara ett litet garage, kan man ju försöka fylla det med andra som kan vara intresserade.
Låter som en klok idé, är man några blir det inte så dyrt om man behöver lite extra lås och kanske ett larm eller liknande,

Jag kollar upp annonseringar under morgondagen.

/F

Jag har ett s.k. garage på gång...Men.....
Detta är bara ett låsbart "vanligt" kallgarage utan belysning eller el. Inte exakt det jag hade tänkt mig. Jag vill ha varmgarage med el. Fast jag måste ju ha ett garage så länge tills jag hittar ett mer lämpligt, och hojen måste ju vara inlåst nattetid för att försäkringen ska gälla. Om jag får detta ska jag bara ha det tillfälligt under sommaren, såvida inget annat bättre dyker upp. Hyran är 200:- per månad. Vet inte om du tycker att detta är en bra tillfällig lösning för dig?

lord skrev:
Jag har ett s.k. garage på gång...Men.....
Detta är bara ett låsbart "vanligt" kallgarage utan belysning eller el. Inte exakt det jag hade tänkt mig. Jag vill ha varmgarage med el. Fast jag måste ju ha ett garage så länge tills jag hittar ett mer lämpligt, och hojen måste ju vara inlåst nattetid för att försäkringen ska gälla. Om jag får detta ska jag bara ha det tillfälligt under sommaren, såvida inget annat bättre dyker upp. Hyran är 200:- per månad. Vet inte om du tycker att detta är en bra tillfällig lösning för dig?

Det funkar för mig under sommaren, vill bara kunna ställa hojen där så jag slipper åka så långt för att hämta maskinen varenda gång jag skall ut och tuta!

Får jag plats med två hojar förresten???

Har inte sett inuti garaget ännu, men det är ett vanligt garage, så du får nog plats med 2. Om jag får garaget ska jag kanske höra med han som hyr ut det om det är ok att vi e fler...? Fast det ska väl han egentligen skita i så länge han får hyran.. haha.. Senare vill jag ha ett riktigt garage, där man kan ha både hjälm och skinnställ. Det var en kille som skulle kolla på garaget innan mig, men han som hyr ut det trodde inte att den andre killen skulle ta det. Jag får svar på Måndag nästa vecka, och då kan vi få tillträde ganska omgående.

lord skrev:
Har inte sett inuti garaget ännu, men det är ett vanligt garage, så du får nog plats med 2. Om jag får garaget ska jag kanske höra med han som hyr ut det om det är ok att vi e fler...? Fast det ska väl han egentligen skita i så länge han får hyran.. haha.. Senare vill jag ha ett riktigt garage, där man kan ha både hjälm och skinnställ. Det var en kille som skulle kolla på garaget innan mig, men han som hyr ut det trodde inte att den andre killen skulle ta det. Jag får svar på Måndag nästa vecka, och då kan vi få tillträde ganska omgående.

Låter kanon! jag är gärna på! vi kan göra så att vi skriver ett inbördes kontrakt så ger jag dig pengarna i förskott varje månad.

Men som sagt, vi ser det som en tillfällig lösning, vore skönt att kunna ha ställ och hela baletten på samma ställe.

Du kan väl PM:a mig dig telnr så slår jag en pling,

/Felix

hörde rykten om ett dubbelgarage med värme kanske är ledigt. En polare hade hört nåt om det och ska kolla upp det tills imorgon. Han hade även hört att hyran var rätt bra, ca 500-600 per månad. Detta verkar ju kanon, och det e bara att hoppas på att det ännu är ledigt. Jag hör av mig när jag vet mer.

lord skrev:
hörde rykten om ett dubbelgarage med värme kanske är ledigt. En polare hade hört nåt om det och ska kolla upp det tills imorgon. Han hade även hört att hyran var rätt bra, ca 500-600 per månad. Detta verkar ju kanon, och det e bara att hoppas på att det ännu är ledigt. Jag hör av mig när jag vet mer.

Låter ju ännu bättre!
Mekmöjligheter är ju superduper plus!!

Det är bara att ringa elr PM:a elr skriva i tråden!

/F

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...