Garageförsäkring?

Hoyt

Avliden medlem
Gick med
7 Dec 2009
Hoj
GSX-R600 K4
Hej på er!

Jag undrar vad ni använder er av för garageförsäkring när/om ni har den avställd över vintern? Vilket försäkringsbolag använder ni er av och vad kostar det i månaden?

Cheers!

Folksam, 140:-/mån

Jag ringde If, dom ville ha 31000 per år för en garageförsäkring......jag tog två.
När jag frågade varför så sa dom att det beror på att det är en sporthoj och för att jag bor i centrala Stockholm....vilket jag tycker e lite galet. Ok att det kanske blir lite dyrare, men vafan 31000!!!!!??

Jag ringde If, dom ville ha 31000 per år för en garageförsäkring......

Tycker det låter orimligt dyrt även om det rör sig om Stockholm innerstad. Kontrollera att det verkligen var garageförsäkring (avställningsförsäkring) du fått premie på.

Har själv If och jag tror inte att du fått rätt uppgifter från försäkringsbolaget.

Jag ringde precis IF igen för att dubbelkolla, då fick dom ner priset till 1095kr i månaden, vilket jag ffarande tycker är för mycket.

Folksam verkar lite vettigare, 405kr i månaden.

Last edited:
Vad har ni för försäkringsbolag..?? Länsförs tar 10:- i månaden för oldschoolgixxern som garageförsäkring..120:-/ år.

Jag ringde precis IF igen för att dubbelkolla, då fick dom ner priset till 1095kr i månaden, vilket jag ffarande tycker är för mycket.

Folksam verkar lite vettigare, 405kr i månaden.

Galet. Jag betalar 21 kronor i månaden / st på våra 2...

/ Jens

If är inte lika med billigt :p halvförsäkring på min r1a skulle gå på 90.000 per år, no kiddin....
salus ansvar kostar halvförsäkring 1500/månaden, vilket resulterar i ca 18.000 per år.

Folksam 47:-/månad

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back