Coola Ola
Progressiv klassicist
För ett antal år sen, troligen inom det senaste decenniet, så spelade jag ett tag ett sjukt bra bilracingspel. Det var inte ett "verklighetstroget" spel, typ Gran Turismo, utan man körde runt med vad som jag tror skulle föreställa små radiostyrda bilar. Man kunde uppgradera sin bil för de prispengar man vann, fjädring, motorer, motorstyrning, bromsar etc, och jag minns att ett av företagen som levererade utrustning hette Caltech (tror jag). Man hade kunde också aktivera "nitro" för att accelera fortare. vilket mer eller mindre behövdes för att klara vissa partier. Generellt var det väldigt högt tempo i spelet, speciellt på de senare banorna.
Rent grafiskt var det lite som tecknad film (dock EJ s.k. cel shading, om jag minns rätt), man kunde också justera kameraläget i viss mån. Dock endast utifrån perspektiv, om jag minns rätt. De flesta banorna var rätt spejsade, som jag minns det. Klar arkadkänsla på spelstuket iaf. Förmodligen ett PC-spel, men det KAN ha varit ett Xbox-spel också.
Spel som jag vet att det INTE är:
Ignition (grafiskt är det dock lite likt, spelet jag letar efter är dock nyare)
Death Rally
Mario Kart
rolleyes
Någon spelguru som har en susning om vilket spel jag snackar om?
Rent grafiskt var det lite som tecknad film (dock EJ s.k. cel shading, om jag minns rätt), man kunde också justera kameraläget i viss mån. Dock endast utifrån perspektiv, om jag minns rätt. De flesta banorna var rätt spejsade, som jag minns det. Klar arkadkänsla på spelstuket iaf. Förmodligen ett PC-spel, men det KAN ha varit ett Xbox-spel också.
Spel som jag vet att det INTE är:
Ignition (grafiskt är det dock lite likt, spelet jag letar efter är dock nyare)
Death Rally
Mario Kart
Någon spelguru som har en susning om vilket spel jag snackar om?