GammelGixxer i gbg?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nån som har en äldre gixxer 750 eller 1100 i gbg nånstans, skulle vilja se och gärna provsitta?! lite, funderar på att köpa mig en från tyskland, nån som har ett vänligt sinne och vill låta mig titta lite?

Hultan..

Kika i MC-butikerna vid begagnatsektionerna. Lär inte va svårt att hitta.

mb skrev:
Kika i MC-butikerna vid begagnatsektionerna. Lär inte va svårt att hitta.

Har inte sett så mycket bara, har iofs inte letat det senaste.. jag får kolla lite kanske!

Du kunde ha fått känna på min om den inte blivit stulen för en veckasen..... :gråta

Nisse977 skrev:
Du kunde ha fått känna på min om den inte blivit stulen för en veckasen..... :gråta

Din stackars sate, lider med dig..
Död åt tjyvarna!
/Blev av med en ninja för några år sen...

Ja det stället till med så mycket skit... Visst man kan inte åka nått.. men nu var det så att min tjej höll på att ta kör kort... men nu finns inget att öva på längre.. så hon får väl gå på körskolan istället = dyrt.

Polisen säger att det är svårt att hitta de stulna motorcyklarna, så man får väl köpa nån annan GSX-R...

Har mailat med en som säljer sin 750 87´a (19000:-) och en 1100 87´a (26000:-). Man får väl se vad det blir!! Skulle kännas kul att ha en 1100cc i stället, men den är ju lite tyngre så tjejen min är inte så sugen på mer tyngd. Men jag undrar hur mycket det känns?? jag menar 176kg mot 197kg kan det kännas så mycket? Hon tänker väl på garagevändningen på uppkörningen!

Köp den billigare 750'ian och köp sen en 1052/1127/1157-motor för mellanskillnaden och skohorna in den i 750-ramen. Det går att använda 88-89 750-block till att husera en 1052-vev och cylinderblock. Toppen återanvänder du från 750'ian. Borra sen 1052'an till 1305 cc och stämpla in 749cc på cylinderblocket. 180 sugmotorhästar på slangen! :D

andersbrink skrev:
180 sugmotorhästar på slangen! :D
Hmm, var inte ramen i klenaste laget för en 100 hästars 750cc på de bågarna. Måste bli en spännande upplevelse med 80 hästar mer. :3freak Själv är jag sugen på att införskaffa en Bimota SB6. 1300cc kit och då ca 180hk eller turbo så borde man kunna hänga med R1:or både raktfram och när det svänger.

Nisse977 skrev:

Va? Snor folk 85:or oxå? :confused:

Hoppas det bara är nåt lokalt i din stad alltså :brinnerup

andersbrink skrev:
Det är de bakre motorfästena som behöver styvas upp/förstärkas lite, det är allt - iaf för att motorn ska sitta kvar i ramen. :D

Hur viktigt är det?

Tysken skrev:
Hur viktigt är det?
Det är ganska viktigt att motorn sitter kvar i ramen... :hihi Men det var kanske inte det du menade.. :rofl

RW skrev:
Hmm, var inte ramen i klenaste laget för en 100 hästars 750cc på de bågarna. Måste bli en spännande upplevelse med 80 hästar mer. :3freak

1100 ramen har oxå ryckte om sig att vara klen men 244turbohästar på bakhjulet funka fin. :D

lahi skrev:
Det är ganska viktigt att motorn sitter kvar i ramen... :hihi Men det var kanske inte det du menade.. :rofl

Haha, jajävlar :lol

Nä alltså jag menade typ hur viktigt det var att förstärka fästena. Hoppar den ur på en gång eller klarar man sig ett par mil?

Jadu, ingen aning, men jag har fått för mig att man bör förstärka de bakre motorfästena så fort man börjar trimma lite. Jag har inte förstärkt mina men ska nog försöka få loss tummarna och göra det. De håller än iaf. Fästena är ju ganska klena, och om man som du byter till 1100-motorn så får man ju vara noga så att det verkligen inte är något glapp mellan alu-distansen och motorfästet. Bulten till 750:an är väl 10 mm och till 1100:an 12 mm så kör du med 750:an bult så blir det ju glapp i hålet i motorn också, och då borde det bli större belastning åt alla håll. Kanske kan gå sönder då? :confused: Men har du bara gjort rätt så ska det väl hålla några mil?

Här står lite om hur man reparerar mm iaf:
http://oldskoolsuzuki.info/patrick/projects/gsxr711f/engine_mount.htm

Satan, det där hade jag missat. :skrämd Kanske ska dra i en sån där hylsa iaf. :va

Tyskens hardcore-mek. Nån som vill ha nåt fixat? :lol

Det håller nog lite bättre om du stoppar i en sådan hylsa, tror jag. Glapp är ju aldrig bra! :gnissla Eller, jo, ibland, eller, nä, kanske, jag vet inte! Jaja... Det är ju snabbt fixat iaf!

Tysken skrev:
Va? Snor folk 85:or oxå? :confused:

Hoppas det bara är nåt lokalt i din stad alltså :brinnerup

Ja fattar du!? Varför ska man sno en sån när det finns fler nya att sno?? :mad:

Var det nån som hade något invändning vad gäller viktskillnad 750-1100 176-197kg?? 1100 känns mycket segare eller ingen skillnad!?? :gnissla

Har i alla fall kollat upp lite försäkring nu... tänkte se vad det kostar på mig själv... (har stått på farsan innan)

Folksam: halvförsäkring helår
Gixxer 750 85´a 14060:-
Gixxer 1100 87´a 9260:-

Är dom dumma i huvet eller??? :va
Hur fan kan det vara billigare med en 1100cc??? Men det gör inget... då kan jag ju köpa en sån istället!! :yoparty

Ps. 1100 87´an hade 1109cc. sitter det en nyare motor i då eller?? Trodde det "bara" var 130hk.

Last edited:
gixxer_1255 skrev:
1100 ramen har oxå ryckte om sig att vara klen men 244turbohästar på bakhjulet funka fin. :D
Hmmm, kör man bara på tomgång så håller det nog.... :tungan
Förövrigt skulle jag nog inte vågat själv att gasa för mycket med en hoj som din då väghållning & bromsar inte borde matcha effekten.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!