Gammelblade frågor

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Funderar på att byta till något billigare i år, både i inköp o försäkring, men utan att ge avkall på skoj-faktorn. En gammelblade verkar klara jobbet så jag letar efter en runt 40-45. Vill ha lite synpunkter på vad ett bra pris är, samt vad bör kollas på en äldre blade. Hittade t ex en svensksåld 92:a med 3500 mil för 45 tusen (från handlare) som verkar fräsch. Är det ungefär vad de kostar eller är det bara att leta vidare? Några typiska fel att se upp för?

God fortsättning!

Hejhopp

För 45 ska du inte behöva en gammblade tycker jag. Lägg till några lappar och leta ut en 929 när dom står som lägst i värde nu under vintern.

berggren_martin skrev:
För 45 ska du inte behöva en gammblade tycker jag. Lägg till några lappar och leta ut en 929 när dom står som lägst i värde nu under vintern.

men det blir mer än "några lappar" serru... Jag är en sån lousy fegis, måste köra helförsäkrad. Efter att ha kollat ett tiotal regnummer (blades) med T-H har jag kommit fram till att endast 92/93:or har lägre försäkringskostnad än min nuvarande hoj. Måste skära ner hojbudgeten rejält i år, 2003 var ett kasst år från alla håll o kanter. Men jag måste glädja mig med att kunna åka NÅTT skoj till våren, annars blir man väl inlagd på psyket.. :gnissla

Men om en 929 (00+?) ska kosta 50', då är 45' för en 92:a kanske inte så skäligt..

45k för en 92 är dyrt IMO. Jag köpte min i somras för 35 (privat), vilket väl inte var jättebilligt precis. Men inget ocker heller. Den hade gått 3500, var servad varje vår med olja/oljafilter/samt annat vid behov, och jättefin. Inte en skråma.

Hade ett problem i början dock - likriktaren var paj så jag fick skaffa en ny. Så egentligen betalade jag 35,5 eller nåt kan man säga. Men nu är jag nöjd med den, och det är min första hoj.

rallyanders skrev:
Ta ett lån och köp en ny istället!!!!!!

Har betalningsanmärkning (slarvade med CSN-räkning), den sitter i tre år :mad: . Om två år kan jag börja låna pengar till sprit o flickor igen :banana :tuttar

Skalman skrev:
45k för en 92 är dyrt IMO. Jag köpte min i somras för 35 (privat), vilket väl inte var jättebilligt precis. Men inget ocker heller. Den hade gått 3500, var servad varje vår med olja/oljafilter/samt annat vid behov, och jättefin. Inte en skråma.

Hade ett problem i början dock - likriktaren var paj så jag fick skaffa en ny. Så egentligen betalade jag 35,5 eller nåt kan man säga. Men nu är jag nöjd med den, och det är min första hoj.

Exakt det jag ville veta.. tack. Kommer att leta vidare.. bara det att det inte verkar vara överflöd av 92:or. Många är sönderstajlade med rosa&lila fälgar o neongrön avgasrör (känns så iaf). Kanske läge o sätta ut ett köpesannons istället.

Edit: Hur är det att hitta billiga 16-tums däck?

Last edited:
Shrek skrev:
Funderar på att byta till något billigare i år, både i inköp o försäkring, men utan att ge avkall på skoj-faktorn. En gammelblade verkar klara jobbet så jag letar efter en runt 40-45. Vill ha lite synpunkter på vad ett bra pris är, samt vad bör kollas på en äldre blade. Hittade t ex en svensksåld 92:a med 3500 mil för 45 tusen (från handlare) som verkar fräsch. Är det ungefär vad de kostar eller är det bara att leta vidare? Några typiska fel att se upp för?

God fortsättning!

Hejhopp
Finns billigare.vet en som köpte en 96.a för 44:- me 3000mil på mätaren i topp skick....så bara leta vidare.. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman