Merovingian
Guest
Ett par-tre år nu har en gått och funderat på en sådan där fin gammal fyrpipig rackare, men utan att slå till. I år tänkte jag nog att det får bli en till slut.
Frågan är bara hur det fungerar att ha en som enda hoj. Finns reservdelar? Kan man lita på att originaltändsystemet fungerar pålitligt?
Förra året hade jag min första Ducce och det var ju minst sagt intressant när man skulle ha delar, att vänta i sex-åtta veckor var tydligen inget konstigt. Tur att det gick att köra ändå, annars hade man ju stått där mitt i sommaren utan fungerande hoj. Jag undviker helst att ha dubbla hojar men kan sträcka mig till det om det verkligen behövs.
Kan du som har erfarenhet av dessa dela med dig av dina intryck?
Edit: Såg att det fanns en modellspecifik del i forumet. Moderator får flytta.
Frågan är bara hur det fungerar att ha en som enda hoj. Finns reservdelar? Kan man lita på att originaltändsystemet fungerar pålitligt?
Förra året hade jag min första Ducce och det var ju minst sagt intressant när man skulle ha delar, att vänta i sex-åtta veckor var tydligen inget konstigt. Tur att det gick att köra ändå, annars hade man ju stått där mitt i sommaren utan fungerande hoj. Jag undviker helst att ha dubbla hojar men kan sträcka mig till det om det verkligen behövs.
Kan du som har erfarenhet av dessa dela med dig av dina intryck?

Edit: Såg att det fanns en modellspecifik del i forumet. Moderator får flytta.
Last edited: