Gammel-GSX750 turbofighter

Jag smet iväg efter jobbet idag och kopplade in laddregulatorn. Resultatet?

[YOUTUBE-ID]vLkrKXFG1UA[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Jag smet iväg efter jobbet idag och kopplade in laddregulatorn. Resultatet?

[YOUTUBE-ID]vLkrKXFG1UA[/YOUTUBE-ID]

Du är väl hur skön som helst!:rofl

upp med den riktiga nu så :fyllisar folket fattar:banana
 
Nå? Vars är filmen som utlovades när du skulle bränna bort hela bakdäcket?
 
Felet är alltså hittat, det var laddregulatorn som var boven i dramat så nu har jag börjat plocka ihop hojen igen.:tummenupp

Jag satt och slöläste igenom tråden i helgen innan forumet kraschade för att se hur mycket jag egentligen jävlats med felsökningen, jag är nämligen välsignad med ett extremt uselt minne så jag glömmer bort allt gammalt strul i samma takt som nya uppstår. Kan vara bra att glömma hur mycket det strular men kan även vara mindre bra att glömma bort tips man får av folk.

Jag blev nämligen måttligt nöjd när jag läste ett gammalt inlägg som jag skrivit där jag räknat ut att det kan vara laddregulatorn som är paj, tror ni inte på fan att jag mitt eländiga klantarsle då mäter laddspänningen över batteriet och tror att det är så man ser om regulatorn är trasig.:näsblod

Ja ja, ni har väl fått er ett gott skratt i alla fall...:hihi
 

Bifogat

  • Ihopmontering.jpg
    Ihopmontering.jpg
    216.3 KB · Visningar: 103
  • Ihopmontering 2.jpg
    Ihopmontering 2.jpg
    197.5 KB · Visningar: 74
Nå? Vars är filmen som utlovades när du skulle bränna bort hela bakdäcket?

Även om Jämtland måste kännas som rena söderhavsön för en Pitebo så är det faktiskt vinter även här för tillfället, så jag har någon månad på mig att skruva innan vägarna torkat upp.
 
Hörru! Jag var i östersund senast i går och råkar veta att det finns bar asfalt på e45an! Massor av bar asfalt!
Sen så behöver du ju bara typ 10x10cm på uppfarten för att bränna bort däcket! :sådeså

:hihi
 
Felet är alltså hittat, det var laddregulatorn som var boven i dramat så nu har jag börjat plocka ihop hojen igen.:tummenupp

Jag satt och slöläste igenom tråden i helgen innan forumet kraschade för att se hur mycket jag egentligen jävlats med felsökningen, jag är nämligen välsignad med ett extremt uselt minne så jag glömmer bort allt gammalt strul i samma takt som nya uppstår. Kan vara bra att glömma hur mycket det strular men kan även vara mindre bra att glömma bort tips man får av folk.

Jag blev nämligen måttligt nöjd när jag läste ett gammalt inlägg som jag skrivit där jag räknat ut att det kan vara laddregulatorn som är paj, tror ni inte på fan att jag mitt eländiga klantarsle då mäter laddspänningen över batteriet och tror att det är så man ser om regulatorn är trasig.:näsblod

Ja ja, ni har väl fått er ett gott skratt i alla fall...:hihi
HA HA ja jävlar! GRATTIS:banana
Hoppas på burnisfilmer nu:tummenupp
 
Hörru! Jag var i östersund senast i går och råkar veta att det finns bar asfalt på e45an! Massor av bar asfalt!
Sen så behöver du ju bara typ 10x10cm på uppfarten för att bränna bort däcket! :sådeså

:hihi

Just den här hojen behöver nog 10cm x 10 meter eftersom frambromsen är så klen att den inte orkar hålla fast hojen vid en burnis...:näsblod

HA HA ja jävlar! GRATTIS:banana
Hoppas på burnisfilmer nu:tummenupp

Tackar tackar, nu blev det helt plötsligt roligare att skruva om kvällarna. Igår sattes det mesta ihop och jag tog isär wastegaten för att göra en tjockare distans till locket så jag får lite mer justermån på laddtrycket. Det ska bli spännande att se om jag får plats med tanken eftersom det ligger en ihopstrappad elhärva tjock som en välmatad utter uppepå ramen.
 
Just den här hojen behöver nog 10cm x 10 meter eftersom frambromsen är så klen att den inte orkar hålla fast hojen vid en burnis...:näsblod

Jag förstår inte problemet? har du snö i garaget oxå??:hihi
 
Jag förstår inte problemet? har du snö i garaget oxå??:hihi

I och för sig inte, men jag är lite för rädd om garageplatsen för att härja fritt nere där. Skulle jag bli av med den så blir jag tvungen att säga upp mig och flytta hem till morsan så jag har ett garage i närheten igen, och det vete sjuttsingen om fjällan skulle gilla...:gnissla
 
Felet är alltså hittat, det var laddregulatorn som var boven i dramat så nu har jag börjat plocka ihop hojen igen.:tummenupp

Jag satt och slöläste igenom tråden i helgen innan forumet kraschade för att se hur mycket jag egentligen jävlats med felsökningen, jag är nämligen välsignad med ett extremt uselt minne så jag glömmer bort allt gammalt strul i samma takt som nya uppstår. Kan vara bra att glömma hur mycket det strular men kan även vara mindre bra att glömma bort tips man får av folk.

Jag blev nämligen måttligt nöjd när jag läste ett gammalt inlägg som jag skrivit där jag räknat ut att det kan vara laddregulatorn som är paj, tror ni inte på fan att jag mitt eländiga klantarsle då mäter laddspänningen över batteriet och tror att det är så man ser om regulatorn är trasig.:näsblod

Ja ja, ni har väl fått er ett gott skratt i alla fall...:hihi

För oss som inte vet bättre, hur går man tillväga för att mäta upp laddregulatorn på ett korrekt sätt?
 
Jaha då behöver jag inte måla mer nu då:tummenupp
 
Tack ska ni ha, med lister och knep får även den fattige ett skjut och lite så blev det väl i det här fallet också eftersom jag inte hade lust att kosta på mig att lämna in den på felsökning i bänk.

3cl, du bara måste lägga upp en bild på kåken din eftersom det måste vara norra Europas mest välmålade hus vid det här laget...:hihi

För oss som inte vet bättre, hur går man tillväga för att mäta upp laddregulatorn på ett korrekt sätt?

Man mäter motståndet mellan kontaktstiften och dom ska hålla sig inom vissa gränser, på min gamla regulator var det 0 ohm mellan alla stift och även lite kontakt mellan ett stift och kylflänsen vilket gjorde att huvudsäkringen small lite titt som tätt.
 
3cl, du bara måste lägga upp en bild på kåken din eftersom det måste vara norra Europas mest välmålade hus vid det här laget...:hihi



Mja det va en totalrenovering av gammal barack som försigick:näsblod Hade vart lättare att bygga ny:va Men det blev ett hoj garage :tummenupp Hadde räknat med att måla om själva torpet nu till våren. Men har ju börjat bygga ihop Laverdan och förstadie på cafe projekt på den andra Laverda motorn så jag har väl att fundera på kan tänka:3freak :rofl

Har även en liten plan att ta en sväng över dom norra trakterna å hälsa på lite folk som är utspridda där uppe. Får ta av mig hjälmen å lyssna efter nått turbovrål så kanske vi syns...
 
Last edited:
Har även en liten plan att ta en sväng över dom norra trakterna å hälsa på lite folk som är utspridda där uppe. Får ta av mig hjälmen å lyssna efter nått turbovrål så kanske vi syns...

Har du vägarna förbi Östersund så är du varmt välkommen förbi, kör du E45:an så kanske du hör ett vansinnesvrål eka över skogarna norrifrån när du passerat Hackås. Då är jag förmodligen i garaget och skruvar...:)
 
Originalfjädern i wastegaten var såpass styv att det minsta laddet det gick ställa in var 1 bar, så jag gjorde en tjockare distans i korkgummi för att få ner laddtrycket lite. Då går det dessutom börja experimentera med trycksättning på översidan membranet och tryckregulator senare om det känns nödvändigt.

Jag passade även på att skruva loss underdelen på membranhuset för att vrida det så tryckanslutningen inte tar i framskärmen vilket den har gjort tidigare, det var tur att jag gjorde det för skruvarna i wastegaten var inte för hårt dragna från fabrik direkt...:gnissla

När jag liks höll på så drog jag elen för lyset på hojen och bytte parkeringsljuset mot en tuff blå diod, samma som jag har i busan. Jag tror att jag ska skaffa en extra lamphållare och borra in i den andra lyktan också, dom lyser så bra att jag inte behöver något halvljus.

5 grader varmt idag och strålande sol, asfalten smälter fram mer och mer!:banana
 

Bifogat

  • Wastegateskruvning.jpg
    Wastegateskruvning.jpg
    150.6 KB · Visningar: 52
  • Wastegateskruvning 2.jpg
    Wastegateskruvning 2.jpg
    152.4 KB · Visningar: 52
Ja jävlar, då kan jag kroka av släpen nu då?
Jag har ju bara väntat på samtalet om att komma och hämta skrotet, men jag är givetvis glad för din skull, nu kan du ju sälja det där andra skrotet när du har en riktig hoj att åka på, till och med trimmad och allt.
 
Ja jävlar, då kan jag kroka av släpen nu då?
Jag har ju bara väntat på samtalet om att komma och hämta skrotet, men jag är givetvis glad för din skull, nu kan du ju sälja det där andra skrotet när du har en riktig hoj att åka på, till och med trimmad och allt.

Som det ser ut nu så blir den kvar ett tag till, men du ska veta att det inte var långt ifrån att jag skickade dig ett PM om att komma hit och hämta skiten. Du hade till och med fått en slant till soppan.:hihi

Det ska bli kul att ha två halvpigga hojar i garaget så man kan variera sig lite, frågan är väl bara om jag kommer tordas köra speciellt hårt med gammeln efter att ha vant mig med hayabusan. Värdelösa bromsar, flexande ram, fjädring som bottnar titt som tätt och nästan 200 kusar i motorn ger "speciella" vägegenskaper...
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top