Gammel-GSX750 turbofighter

Haha, ursäkta att jag skrattar. Du verkar ju vara en begåvad man med stort tekniskt intresse och trots det verkar din båge bara strula. Lider med dig och har följt tråden länge och suget att själv turbomodda bågen är stort men man blir lite rädd efter dina problem ;)

Lider med dig och hoppas felet löses snart!


Tyvärr så har jag blivit metropolinvånare, dvs flyttat från glesbygdsglamour och vedeldning till en betongkub i Östersund, så jag kommer bara hem till skotern en gång i månaden ungefär.

Jag pratade med en polare hemifrån idag och han satt uppe på Midsommarfjället med sin Summit i dryga metern pudersnö, -10 grader och strålande solsken, faaaaan tänkte jag, om man ändå fick vara arbetslös ett tag...:huvet
 
Haha, ursäkta att jag skrattar. Du verkar ju vara en begåvad man med stort tekniskt intresse och trots det verkar din båge bara strula. Lider med dig och har följt tråden länge och suget att själv turbomodda bågen är stort men man blir lite rädd efter dina problem ;)

Lider med dig och hoppas felet löses snart!

Tack ska du ha, men du ska inte avstå från att överladda bara för att det jävlas för mig. Jag är nog ett skolboksexempel av en som lider av dålig karma, en del dagar får jag inte ens ett bokmärke att fungera.
 
Tack ska du ha, men du ska inte avstå från att överladda bara för att det jävlas för mig. Jag är nog ett skolboksexempel av en som lider av dålig karma, en del dagar får jag inte ens ett bokmärke att fungera.

Hehe urs då.

Nu blire för tajt... Får se under nästa vinter. Kan bli strokning istället :P

Säkert bortkastade pengar men kul att ha gixxer 800cc, lite snällare kurva och mer vrid. Vi får se ;)
 
Kabelhärva på G eller blire ångmaskin i ramen? ;)


Tack ska du ha, men du ska inte avstå från att överladda bara för att det jävlas för mig. Jag är nog ett skolboksexempel av en som lider av dålig karma, en del dagar får jag inte ens ett bokmärke att fungera.
 
Kabelhärva på G eller blire ångmaskin i ramen? ;)

Lite för klen ram för att hålla en 200 kilos ångpanna så jag satsar nog på kolvmotorkonceptet ett tag till, lite synd för hojen hade säkert blivit ett hett reportageobjekt annars...:D

Hojbiten har skickat en elhärva idag, trehundra spänn var som hittat. Hoppas bara tändboxen och laddreläet följer med eftersom jag bad om att få en komplett härva. I morgon ska jag ner på Jula och köpa en större momentnyckel så jag kan dra toppen, det lär väl vara en blind kines som kalibrerat den men jag tar hellre det än att köpa en märkesmodell för flera tusen.

Man kanske får ihop skiten ändå innan islossningen?
 
Man kanske får ihop skiten ändå innan islossningen?

Nu är det fan dags att gå och lägga sig... Hade alldeles precis nyss reagerat på att jag läst fel på två ord jag själv skrivit, att "Tung musik" blev tung muskelbil och att jag inte kunde stava till router... Och så hoppar man in här och läser "ägglossning":4skrika

Nej, tack och godnatt!
 
Nu är det fan dags att gå och lägga sig... Hade alldeles precis nyss reagerat på att jag läst fel på två ord jag själv skrivit, att "Tung musik" blev tung muskelbil och att jag inte kunde stava till router... Och så hoppar man in här och läser "ägglossning":4skrika

Nej, tack och godnatt!

Inte konstigt att du är trött, när jag var i din ålder var jag tvungen att lägga mig klockan åtta.

Har du FF?:hihi
 
300kr? Det var ju överkomligt :D Har du hojen klar till helgen?
 
:hihi

Japp, varje dag:) bor ensam;)

Tänkte väl det, ville bara retas lite.

300kr? Det var ju överkomligt :D Har du hojen klar till helgen?

Jag fick nyss avi´n så till helgen ska det skruvas. I kväll ska jag ner och dra toppen och lyfta i kammarna och försöka leta ihop alla delar till originaltändplattan, det känns som att soptunnemonstret ätit upp det mesta så jag får nog skruva dit Dynatändningen direkt.

Man vet aldrig, vill det sig så kanske jag hinner göra en provstart innan helgen är över. Nu fick man lite skruvarsug igen och det är efterlängtat!:tummenupp
 
Tänkte väl det, ville bara retas lite.



Jag fick nyss avi´n så till helgen ska det skruvas. I kväll ska jag ner och dra toppen och lyfta i kammarna och försöka leta ihop alla delar till originaltändplattan, det känns som att soptunnemonstret ätit upp det mesta så jag får nog skruva dit Dynatändningen direkt.

Man vet aldrig, vill det sig så kanske jag hinner göra en provstart innan helgen är över. Nu fick man lite skruvarsug igen och det är efterlängtat!:tummenupp

Go, Go,Go!!:banana :banana
 
Nu har jag varit nere en sväng och satt ihop motorn, tänkte även passa på att tömma den på olja och köpa en ny dunk imorgon eftersom den garanterat skulle vara hårt spetsad av E85. Då hittade jag helt otippat anledningen till att den gått så illa hela tiden.

Det är ju för fan en Ducati!!:skrämd

Några sekunder senare när hjärtat hoppat igång igen inser jag att det inte alls är en Ducati och torrkopplingen istället beror på att jag mitt eländiga klantarsle glömt bort att fylla olja sist jag tömde den för en månad sen drygt.

Tur att jag inte fått igång den då sen dess, lagerytorna på kammarna hade oljefilm när jag tog loss dom så det är nog ingen skada skedd. Jag ska iväg och köpa en dunk olja och ett nytt filter imorgon och hämta ut elhärvan så får vi se hur mycket jag hinner göra innan det ska bli Alla Hjärtansmiddag och kramkalas.:)
 

Bifogat

  • Kammarna monterade.jpg
    Kammarna monterade.jpg
    214.7 KB · Visningar: 77
  • Torrkoppling.jpg
    Torrkoppling.jpg
    201.3 KB · Visningar: 72
Nu har jag varit nere en sväng och satt ihop motorn, tänkte även passa på att tömma den på olja och köpa en ny dunk imorgon eftersom den garanterat skulle vara hårt spetsad av E85. Då hittade jag helt otippat anledningen till att den gått så illa hela tiden.

Det är ju för fan en Ducati!!:skrämd

Några sekunder senare när hjärtat hoppat igång igen inser jag att det inte alls är en Ducati och torrkopplingen istället beror på att jag mitt eländiga klantarsle glömt bort att fylla olja sist jag tömde den för en månad sen drygt.

Tur att jag inte fått igång den då sen dess, lagerytorna på kammarna hade oljefilm när jag tog loss dom så det är nog ingen skada skedd. Jag ska iväg och köpa en dunk olja och ett nytt filter imorgon och hämta ut elhärvan så får vi se hur mycket jag hinner göra innan det ska bli Alla Hjärtansmiddag och kramkalas.:)


Shit :skrämd kunde blivit mindre kul.
Kan ju säga att trots fredag den 13 hade du lite tur :) .
Kanske murphy tagit semester:rofl .
Alvarligt talat håller tummarna att den startar med ett vrål o skrämmer i väg herr Murphy till Svalbard för gott:banana .


Lycka till från blekinge

/Maveric
 
He,he. den gammla klassikern. jag har en tejp på toppkåpan där det står: OBS! Ej vatten o olja. Men jag var på vippen att glömma det ändå.
 
I morse knallade jag iväg och hämtade paketet med elhärvan, köpte en oljedunk och ett filter och pinnade iväg till garaget för att få så mycket som möjligt gjort.

Det visade sig vara endast kablaget jag fått och inte tändbox eller regulatorn, men jag monterade det ändå för med lite tur (tjenamoss...) så sitter felet där och allt blir frid och fröjd. Jag hittade dessutom delarna till tändplattan så jag monterade originaltändningen för att ha så få felkällor som möjligt.:tummenupp

Huvudsäkringen gick ett par gånger utan att jag kunde hitta något kabel som jordade, ibland for den direkt jag satt i en ny och sen kunde det ta en halvtimme innan den gick. När jag bytte från 15 till 20A så verkade den hålla. Med olja i motorn och Torkel Selin i stereon så gjorde jag en provstart igen, nu visar stroboskopet att den tänder mycket jämnare än den gjorde innan men den ville inte gå på annat än startgas trots soppa i förgasarna. Till slut så gick även 20A säkringen så då gjorde jag kväll.

Startmotorn har en förmåga att hänga sig titt som tätt så man får banka på den med ett hammarskaft för att den ska funka, men säkringen går ju inte när jag kör på startmotorn så det har inte med saken att göra.

Jag blir tvungen att ta isär förgasarna och rengöra dom en gång till, det kan ju inte vara något annat nu när den verkar ha tändning och komp. Elfelet blir jag inte klok på och duger heller inte till att mäta mig fram till så jag får väl göra på bonnavis och sätta i kraftigare säkringar tills grejen som kortsluter tar eld och avslöjar sig...:D
 

Bifogat

  • Klar för start.jpg
    Klar för start.jpg
    198.5 KB · Visningar: 68
En kanske dun fråga.. har du plugat förgasabryggans vakunippel (till bensikranen)? Min Gsx började plötsligt gå som en panna skit i somras. Efter det att jag börjat riva så hittade jag en torkad slang som inte verkade höra hemma någonstans... lite detektivarbete senare så var felet snabbt löst :rolleyes:

MVH Stefan
 
En kanske dun fråga.. har du plugat förgasabryggans vakunippel (till bensikranen)? Min Gsx började plötsligt gå som en panna skit i somras. Efter det att jag börjat riva så hittade jag en torkad slang som inte verkade höra hemma någonstans... lite detektivarbete senare så var felet snabbt löst :rolleyes:

MVH Stefan

Inte dum fråga alls, jag har gängat in en skruv i vaccumnippeln men det är inte säkert att den är helt tät. Jag ska ta loss den och göra det ordentligt imorgon, tack för idén! :tummenupp
 
Du pratar om den så kallade Indian metoden.

Ös på till felkällan skickar röksignaler!


I morse knallade jag iväg och hämtade paketet med elhärvan, köpte en oljedunk och ett filter och pinnade iväg till garaget för att få så mycket som möjligt gjort.

Det visade sig vara endast kablaget jag fått och inte tändbox eller regulatorn, men jag monterade det ändå för med lite tur (tjenamoss...) så sitter felet där och allt blir frid och fröjd. Jag hittade dessutom delarna till tändplattan så jag monterade originaltändningen för att ha så få felkällor som möjligt.:tummenupp

Huvudsäkringen gick ett par gånger utan att jag kunde hitta något kabel som jordade, ibland for den direkt jag satt i en ny och sen kunde det ta en halvtimme innan den gick. När jag bytte från 15 till 20A så verkade den hålla. Med olja i motorn och Torkel Selin i stereon så gjorde jag en provstart igen, nu visar stroboskopet att den tänder mycket jämnare än den gjorde innan men den ville inte gå på annat än startgas trots soppa i förgasarna. Till slut så gick även 20A säkringen så då gjorde jag kväll.

Startmotorn har en förmåga att hänga sig titt som tätt så man får banka på den med ett hammarskaft för att den ska funka, men säkringen går ju inte när jag kör på startmotorn så det har inte med saken att göra.

Jag blir tvungen att ta isär förgasarna och rengöra dom en gång till, det kan ju inte vara något annat nu när den verkar ha tändning och komp. Elfelet blir jag inte klok på och duger heller inte till att mäta mig fram till så jag får väl göra på bonnavis och sätta i kraftigare säkringar tills grejen som kortsluter tar eld och avslöjar sig...:D
 
Du pratar om den så kallade Indian metoden.

Ös på till felkällan skickar röksignaler!

Ha ha, det är en gammal idiotsäker lösning. Kan bli dyrt men slår aldrig fel...

Jag har fått erbjudande om att köpa laddregulator och tändbox för strax under tusenlappen, kommer jag ingen vart med elfelet så slår jag nog till för att utesluta dom två grejorna också.

I slutändan har det nog blivit billigare att lämna in hojen på Mc-xpress direkt jag köpte den...:gnissla
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top