Gammel-GSX750 turbofighter

Jag tror han har fastnat i elhärvan, kan inte du "åka upp" och visa tången så han tar sig lös?

nja, det är det allt lite väl långt för... men jag kan göra såhär:
polygrip.jpg
och hoppas att det hjälper:D
 
Varken eller, jag har ju varit på turbokryssning!:tungan

Om några dagar får jag mycket mer plats att röra mig på i garaget eftersom ägaren ska plocka ut en stor oljetank som står innanför min plats, så när ordningen är återställd ska jag ta tag i eländet igen.

Jag fick faktiskt lite extra motivation att felsöka efter Anderssonturbo´s burnout med hojen på förfesten. :tummenupp
 
hur var det med den där exra motivationen?;) jag förväntade mig ju att du skulle dra raka vägen ut i garaget och inte ge dig förrän du hittat felet:D
 
Igår var jag nere och röjde upp efter gubbarna som plockade ut tanken, sen måste jag iväg och investera i kabelskor och grejor först innan operationen kan börja. I natt kom det en decimeter snö till så det börjar bli kärvt att provköra innan årsskiftet...:D

Nu har jag i alla fall tillräckligt med plats för att hojen ska kunna stå sönderplockad utan att vara i vägen om man måste in med bilen, inte helt fel.
 
Ha ha, det var också en idé.:)

Nu har jag i alla fall fått lite ordning nere i garaget, jag fick säkert 2 meter mer utrymme inåt med oljetanken borttagen och det gjorde en jäkla skillnad.

Jag satte mig ner för att börja dra om elsystemet men det slutade med att jag satt 20 minuter och bara glodde, motivationen var noll och intet och jag insåg då att jag egentligen borde gett upp för länge sen eftersom jag slutat tro att jag någonsin kommer få till hojen.

Efter att ha jobbat på ångmaskinen en stund så tog jag mig i kragen och började dra om elen, några timmar senare skulle jag provstarta men när jag inte ens fick ström till tändboxen gav jag upp och gick hem.

Nu är jag så jääääävla nära att lägga ner det här och skänka bort skiten till någon som behöver en reservdelshoj...:huvet :huvet :huvet
 

Bifogat

  • Nystädat.jpg
    Nystädat.jpg
    172.6 KB · Visningar: 128
Det är ngt skitfel. Du glömde ladda batteriet eller nå. Kom igen nu! Årets första turbo-börnis är värt allt besvär.
 
Skumt att den fortfarande håller på. Förslagslista på grejor som jag antar att du redan kollat:

1. Bra kräm i batteriet.
2. Tändning. Platta, pickuper, spolar (överslag) mm. Läste något om att du kollat tändsystemet...
3. Förgasare. (Byttes väl?) Spruckna membran, inga läckor alls i trycksättningen? Gick ju innan, men sprickor uppstår väldigt lätt. Inget annat gojs någonstans? Har du provat E85? Tänkte om slangar lösts upp och korkat igen något litet munstycke eller luftpassage. Småhålen under trottlarna är inte igenkorkade? Men du har ju bytt fuggar... Läckande nålventiler?
4. Trasa i tryckröret? :D
5. Läckande dump?
6. Blåst av plenumet antar jag att du inte har gjort, eller iallafall kollat :tungan
7. Smurf i plenumet? Är han eller hon blå så kan det tyda på att motorn inte får luft. (Och därmed inte smurfen heller)
 
7. Smurf i plenumet? Är han eller hon blå så kan det tyda på att motorn inte får luft. (Och därmed inte smurfen heller)

:rofl :rofl :hihi :tummenupp


det var då fan vad det jävlas för dig... men ge inte upp nu, du ska se att hon snart hostar igång och spinner som en riktig vildkatta!!:yoparty

på tal om ingenting: jag vill också ha grosse garage med meckhörna...:huvet så som det är nu får jag dra in hojfan i husets verkstad som redan är överbelamrad (vilket inte är popilärt hos mina päron) när jag vill mecka, eller också hålla till ute...:(
 
Nu är jag så jääääävla nära att lägga ner det här och skänka bort skiten till någon som behöver en reservdelshoj...:huvet :huvet :huvet

Ähh, kom igen nu, du har ju felsökt så länge så lösningen kan inte vara långt borta!

Annars har jag satt dubbdäck på släpvagnen nu, så det är bara att skicka ett PM med adressen där jag ska hämta :D

PS, jag är avundsjuk på ditt "nya" garage!
 
Det är ngt skitfel. Du glömde ladda batteriet eller nå. Kom igen nu! Årets första turbo-börnis är värt allt besvär.

Det känns som att det varit något skitfel hela tiden sen jag började med hojen, frågan är om det är värt att fortsätta jävlas med det här gamla liket istället för att spara byggmotivationen, knipa ihop röven ett tag tills kontot är fyllt och börja bygga på en riktig hoj istället?

Skumt att den fortfarande håller på. Förslagslista på grejor som jag antar att du redan kollat:

(Massa förslag)

Check, allt du nämnde är kollat och dubbelkollat. Jag har inga delar alls från turbokonverteringen monterade nu utan den är återställd till originalskick, lika fullt vill det sig inte. Hade jag haft någon sorts erfarenhet av hojskruvning tidigare så hade jag säkert haft större chans att hitta felet, men det känns ändå som att jag inte direkt missat något riktigt uppenbart.

Kul smurftips förresten, hittar jag en sån i förgasarna så ska jag vrida huvudet av den. Långsamt...:D

:rofl :rofl :hihi :tummenupp


det var då fan vad det jävlas för dig... men ge inte upp nu, du ska se att hon snart hostar igång och spinner som en riktig vildkatta!!:yoparty

på tal om ingenting: jag vill också ha grosse garage med meckhörna...:huvet så som det är nu får jag dra in hojfan i husets verkstad som redan är överbelamrad (vilket inte är popilärt hos mina päron) när jag vill mecka, eller också hålla till ute...:(

Garage är the shit, jag är jävligt glad att jag fick ta över den här platsen av en bekant som inte var där så mycket. Varmt och gott hela vintern utan att man måste dit flera timmar innan och elda.:tummenupp

Ähh, kom igen nu, du har ju felsökt så länge så lösningen kan inte vara långt borta!

Annars har jag satt dubbdäck på släpvagnen nu, så det är bara att skicka ett PM med adressen där jag ska hämta :D

PS, jag är avundsjuk på ditt "nya" garage!

Just därför, det blir längre och längre mellan mina spontana glädjeskruvningar och håller jag på så här mycket längre så är det risk att jag tröttnar på allt vad skruvning heter för lång tid framöver. Har hänt tidigare efter att jag gjort 50-timmarsveckor i garaget en hel vinter när jag hade säsongsuppehåll från grävjobbet, inte kul alls...

Du har första tjing på den ifall det får så långt, tyvärr så behåller jag Dynatändningen och soppapumpen för dom ska få nytt liv i en lite roligare maskin framöver.:tummenupp
 
Last edited:
Garage är the shit, jag är jävligt glad att jag fick ta över den här platsen av en bekant som inte var där så mycket. Varmt och gott hela vintern utan att man måste dit flera timmar innan och elda.:tummenupp

jaja, visst. salt i såren är ju trevligt... fläska på bara, garageas!:huvet ...


:rolleyes:

jaja, jag får väl ta och röja lite i min verkstad och se vad det blir av det. ett element kanske, en ny arbetsbänk, en kyl med dricka kanske... hmm, kan ju bli bra detta! :D om det bara inte var så jävla knökfullt med skit!:huvet måste hitta plats till allt mög...
 
Den är alltså helt original nu? Vafan, hur trasig kan den vara? Har du originaltändkablarna också?
Det måste ju finnas nån i närheten(mellan täby och kittelfjäll) som har en likadan som funkar? Och som man låna och plocka delar av och byta dom en efter en tills den går mot en back öl/motsv?

Hojsverige, ena er!

http://www.blocket.se/vi/18780431.htm?ca=1_11_s

Han har en extra motor. Hör om den går, skambjud på den. Lär ju inte göra någon prisskillnad på hojen om han skickar med motorn eller inte. Frågan är ju om det är inkl kabelhärva...
 
Last edited:
Den är alltså helt original nu? Vafan, hur trasig kan den vara? Har du originaltändkablarna också?
Det måste ju finnas nån i närheten(mellan täby och kittelfjäll) som har en likadan som funkar? Och som man låna och plocka delar av och byta dom en efter en tills den går mot en back öl/motsv?

Hojsverige, ena er!

http://www.blocket.se/vi/18780431.htm?ca=1_11_s

Han har en extra motor. Hör om den går, skambjud på den. Lär ju inte göra någon prisskillnad på hojen om han skickar med motorn eller inte. Frågan är ju om det är inkl kabelhärva...

Jag ska ta mig en funderare och försöka bestämma mig för hur jag ska göra, hur det än blir så kommer jag inte lägga ner mer pengar på hojen än jag redan gjort. Jag har nog fått en lagomt fräsh R1:a för samma pengar...:gnissla
 
Jag ska ta mig en funderare och försöka bestämma mig för hur jag ska göra, hur det än blir så kommer jag inte lägga ner mer pengar på hojen än jag redan gjort. Jag har nog fått en lagomt fräsh R1:a för samma pengar...:gnissla

Och ballfaktorn på en lagom fräsh org. R1 är? :öga
 
Tja, just nu är jag hellre halvball på gatan med en std R1 än skitfrän nere i garaget med en trasig hoj...:näsblod

Ge inte upp! Ta på dig en svart särk o prästkrage så går du ner till garaget.
Där heller du ut bensin i en ring runt dig o hojen och tänder på, sen ska man stänka castrolR på hojen samtidigt som man läser BMEP formler baklänges ur maximum boost och håller upp ett fälgkors!
Det kan bli en otäck historia det där, olja o grönt gegg kan spruta ur vevhusvent, den kan frusta o morra, blinka med lampor o hålla på, men ge inte upp!

BY THE POWER INVESTED IN ME; I COMMAND YOU!!
 
Ge inte upp! Ta på dig en svart särk o prästkrage så går du ner till garaget.
Där heller du ut bensin i en ring runt dig o hojen och tänder på, sen ska man stänka castrolR på hojen samtidigt som man läser BMEP formler baklänges ur maximum boost och håller upp ett fälgkors!
Det kan bli en otäck historia det där, olja o grönt gegg kan spruta ur vevhusvent, den kan frusta o morra, blinka med lampor o hålla på, men ge inte upp!

BY THE POWER INVESTED IN ME; I COMMAND YOU!!

:skrattaåt

Heller en duva i handen än 100 i skogen! :fakta :va :rodnar :crash

Lite så faktiskt, sen är det ju inget som hindrar en överladdningsoperation av en nyare och vanligare hoj heller. :)
 
Ge inte upp! Ta på dig en svart särk o prästkrage så går du ner till garaget.
Där heller du ut bensin i en ring runt dig o hojen och tänder på, sen ska man stänka castrolR på hojen samtidigt som man läser BMEP formler baklänges ur maximum boost och håller upp ett fälgkors!
Det kan bli en otäck historia det där, olja o grönt gegg kan spruta ur vevhusvent, den kan frusta o morra, blinka med lampor o hålla på, men ge inte upp!

BY THE POWER INVESTED IN ME; I COMMAND YOU!!

:rofl :rofl :rofl
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top