Gammel-GSX750 turbofighter

Vilken hårding, den tidningen måste jag köpa så jag får läsa reportaget. :tummenupp

Jag har börjat kraftsamla för eldragningen, motivationen är väl inte på topp när det är minusgrader ute men jag ska hänga en polygrip i ett snöre från taket som morot...:D

du vet vad som väntar om du misslyckas...:brynad :gnissla
 
Hoppas det blir en sån här du hänger upp, så det blir nå fart... :hihi
 

Bifogat

  • motivation.JPG
    motivation.JPG
    22.7 KB · Visningar: 660
Är det någon som har en tändbox till en sån här skrutt liggandes som jag kunnat få köpa/låna någon vecka under vintern? Ifall kabeldragningen inte hjälper så blir det till att testa med en annan box och se om det hjälper. En arbetskamrat menade att cdi-strul kan ge alla möjliga symptom så det är ju inte helt orimligt att det kan bli värre och värre med tiden heller.

Jag borde köpa mig en häst istället med tanke på hur många halmstrån jag greppat efter den sista tiden, fanskapet skulle bli fet som en stoppekorv.
 
Jag började rota lite i elhärvan på hojen idag, har ni läst Robin Hobb´s Soldier Son-trilogi så vet ni hur dom som bröt vägen i Gettys kände det första gången dom stod inför ancestor-träden. Något liknande kände jag när jag ställde mig vid hojen med elhärvan i ett trassel framför fötterna...:näsblod :skrämd

Jag kommer att skita i alla reglage på styret för att utesluta en stor del av härvan, en ny tryckknapp måste skruvas fast någonstans som får gå till startmotorn men annars blir det ett elsystem i sann Feng Shui-anda. Jag ska testa med Dyna-tändningen igen för att jag ska slippa köpa en ny originalbox, jag ser ju med stroboskopet om fanskapet släcker stift och gör den det med Dynaboxen också så är det något annat som strular.
 

Bifogat

  • Motivationen.jpg
    Motivationen.jpg
    182.3 KB · Visningar: 186
Jag började rota lite i elhärvan på hojen idag, har ni läst Robin Hobb´s Soldier Son-trilogi så vet ni hur dom som bröt vägen i Gettys kände det första gången dom stod inför ancestor-träden. Något liknande kände jag när jag ställde mig vid hojen med elhärvan i ett trassel framför fötterna...:näsblod :skrämd

Jag kommer att skita i alla reglage på styret för att utesluta en stor del av härvan, en ny tryckknapp måste skruvas fast någonstans som får gå till startmotorn men annars blir det ett elsystem i sann Feng Shui-anda. Jag ska testa med Dyna-tändningen igen för att jag ska slippa köpa en ny originalbox, jag ser ju med stroboskopet om fanskapet släcker stift och gör den det med Dynaboxen också så är det något annat som strular.

Jag tycker du ska rulla undan en bit... Skulle den där ramla ner:skrämd går ramen av, strax efter du brutit nacken:kryckor :)
 
Jag tycker du ska rulla undan en bit... Skulle den där ramla ner:skrämd går ramen av, strax efter du brutit nacken:kryckor :)

Jag kan lugna oroade tittare med att Herr Perspektiv spelar er ett litet spratt, även om jag innerligt önskar att Bushido skulle bli tvungen att hyra in polygripen som man skruvar fast propellern på Finlandsfärjorna med för att nå runt tasken min så krävs det tyvärr inget grövre än en vanlig Rusta-modell...:(
 
Har haynes fått stryka på foten?
 
:)

En haynes manual ligger i soporna(?). Ser dock vid en närmare titt inte ut att vara till en samlar-GSX av den extremt ovanliga årgången 1984.

Ahahaha!
Jag såg också den i soptunnan, men jag gjorde inte samma tolkning av bilden som du!
 
gillar pilligripen som hänger från taket:hihi

nu börjar det bli brådis hördu, skynda skynda!:D
rör det på sig?
 
Jag kan lugna oroade tittare med att Herr Perspektiv spelar er ett litet spratt, även om jag innerligt önskar att Bushido skulle bli tvungen att hyra in polygripen som man skruvar fast propellern på Finlandsfärjorna med för att nå runt tasken min så krävs det tyvärr inget grövre än en vanlig Rusta-modell...:(

Fan i mig en kul kille:D
Jag jobbade ett tag på motalaverkstad. då tillverkade dom en proppelleraxel till ,vad som skulle kunna ha varit, en finlandsfärja. jag såg på när killen skulle fräsa upp ett "litet" krysskilspår tvåmeter långt en meter brett och 40cm djupt. axeln var nog en tre fyra meter i diameter, mäktigt!
tung industri och apstora maskiner fascinerar mig.

jag har läst igenom den här tråden ett par ggr, men tappar räkningen över möjliga och uteslutna fel, jag lider med dig:pannkyss
det märkliga ljudet kom du nånsin på vad det var?
 
:)

En haynes manual ligger i soporna(?). Ser dock vid en närmare titt inte ut att vara till en samlar-GSX av den extremt ovanliga årgången 1984.

Aha, där trillade enkronan ner. Den låg nere i reservhjulsbaljan på min Audi 90 där det av någon anledning runnit in ett par liter vatten, så boken var tre gånger tjockare än normalt och en hel del mögligare...:gnissla

gillar pilligripen som hänger från taket:hihi

nu börjar det bli brådis hördu, skynda skynda!:D
rör det på sig?

Bråttom? Första decimetern snö har ju precis ramlat ner i helgen, så nu är det ett halvår tills hojföret tittar fram igen. Jag ska investera i ett par rullar elkabel och kabelskor så jag kan lägga några kvällar på att dra nytt kablage, men det är lite högre prio på ångmaskinen för tillfället.

Fan i mig en kul kille:D
Jag jobbade ett tag på motalaverkstad. då tillverkade dom en proppelleraxel till ,vad som skulle kunna ha varit, en finlandsfärja. jag såg på när killen skulle fräsa upp ett "litet" krysskilspår tvåmeter långt en meter brett och 40cm djupt. axeln var nog en tre fyra meter i diameter, mäktigt!
tung industri och apstora maskiner fascinerar mig.

jag har läst igenom den här tråden ett par ggr, men tappar räkningen över möjliga och uteslutna fel, jag lider med dig:pannkyss
det märkliga ljudet kom du nånsin på vad det var?

Hade jag fått gå om gymnasiet skulle jag nog läst till kraftverksreperatör eller liknande, mekanik och sånt är precis hur kul som helst.:)

Efter att ha räknat lite noggrannare på kompressormappen så blev jag övertygad att det var kompressorn som gick i surge, det var därför jag bytte turbo till en aningen mindre modell. Sen dess har hojen inte gått som den ska så jag vet inte om ljudet försvunnit eller om det är kvar...

Jag skulle nog Jaga ett par andra förgasare

Jag köpte en "ny" förgasarbrygga från en hojskrot i somras ifall det var något skit med membranen, men utan resultat. Det enda fel jag med säkerhet kan säga att jag hittat är att den släcker stift vid gaspådrag, så den senaste teorin är att det är något med tändningen eller elhärvan som jävlas.
 
Okej då:

Jag har plockat ner tången från taket då jag behövde den för att böja till änden på en avkapad tryckfjäder.

Det summerar väl det som hänt sen sist...:)
 
Viktigt med dokumentering. Jag ska ju måla om huset till våren........................:D
 
jobba du eller bränner du bara hemma?:7peta :fördomaromnorrlänningar :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top