gammal, snygg och porrig

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
Vad menar du med forumets amatörer?

Är du proffs på estetik?! och därmed nervärderar alla andra åsikter än dina egna?:va
Jag menar att det kännetecknar en amatör att intressera sig för och bedöma ytan/fernissan/utseendet hos något som i själva verket känntecknas av sina inre egenskaper.

En dilletant på ett museum skulle också säga att en historiskt betydelsefull målning var ful. Så kan den möjligen uppfattas. Men det är inte det mest intressanta med den. Samma sak med Suzuki XR52.

Last edited:
Prenumenerar också på denna underbara tidning, rekomenderas varmt även fast man inte är 50+ :tummenupp

Scannar bilden i fråga.
Hur i h-e redde han ut det släppet? Helt galet :galen

men stilla er pöjka..
tack för spencer bilden :)
jag har en endurancebok med fina bilder, scannar nått efter skolan idag (där jag sitter och formger :tungan )

Jag menar att det kännetecknar en amatör att intressera sig för och bedöma ytan/fernissan/utseendet hos något som i själva verket känntecknas av sina inre egenskaper.

En dilletant på ett museum skulle också säga att en historiskt betydelsefull målning var ful. Så kan den möjligen uppfattas. Men det är inte det mest intressanta med den. Samma sak med Suzuki XR52.

dock så tycker jag att hojen är både snygg och intressant, älskar tekniken och designen.
ytterst få på sh är inte lekmän, så folks tycke får ju tolkas där efter också.

Last edited:
Hur i h-e redde han ut det släppet? Helt galet :galen

Enligt artikeln led hondas trepip av understyrning NO SHIT? och FastFreddie anpassade sin körstil efter detta. Honda försökte bygga bort understyrningen men var väl inte överdrivet lycksamma.

När det började släppa fram var det full trottel tills framhjulet greppade, och gissningsvis var han snudd på ute på rakan och bara matade vidare.
Det framgår inte om det gick åt några kåpset med att prova ut tekniken man man kan misstänka det.

För de som vill se svenskt framhjulssläpp av motsvarande kaliber får skynda er in på Spinning'wheels där de har ett foto av Sandy Berlin i esset på Sviestad. Även där syns det tydligt att styrutslaget är liiiite fel.

-84ans fyrcylindriga honda var visst ett riktigt experiment, tanken under motorn och expansionskammarna dragna där tanken normalt befann sig för att få en annan tyngdpunkt.

En sak som varit vacker förblir inte alltid vacker.

Jag var 14 år när GSX-R750 kom och tyckte den var omåttligt läcker men 22 år senare tycker jag att den ser för jävlig ut rent ut sagt.
Min första egna hoj var en GSX-R1100 -92 och den var så grymt snygg att jag kunde stå i garaget och bara titta på den och njuta. Drygt 10 år senare tycker jag inte alls att den är så snygg längre.
Vad menar du med forumets amatörer?
Är du proffs på estetik?! och därmed nervärderar alla andra åsikter än dina egna?:va
NT är RR-estet och lite bättre än många av oss andra på att avgöra vad som är rätt, fel, bra, dåligt, snyggt, fult osv.

NT är RR-estet och lite bättre än många av oss andra på att avgöra vad som är rätt, fel, bra, dåligt, snyggt, fult osv.

Det var skönt att veta.........:rolleyes:
Ett tag fick jag för mig att det var fler än just han, som hade fått den gåvan....;)

När det började släppa fram var det full trottel tills framhjulet greppade, och gissningsvis var han snudd på ute på rakan och bara matade vidare.
Det bör innebära att han balanserade hela hojen på bakhjulet, alltså körde i princip med framhjulet i luften. Det är inte illa gjort under ett sånt nedlägg.

Det är rätt otroligt vad en del kan göra med en hoj.

Det bör innebära att han balanserade hela hojen på bakhjulet, alltså körde i princip med framhjulet i luften. Det är inte illa gjort under ett sånt nedlägg.

Kan inte annat än hålla med..
Notera hans "puckar" som mera påminner om hasskydd att lägga mellan kåpan och asfalten..:=)

Han hade säkert som resten av amerikanarna vid den tidpunkten nytta av sin bakgrund i olika dirttrack varianter.

Enligt artikeln började han tävla !!! i någon dirttrack variant när han var 5 år gammal, och kunde köra några timmar om dagen. Det ger att åka mycket.

Starkt och storstilat, men de som blir världsmästare brukar kunna köra. De som blir världsmästare fler än en gång riktigt bra på att köra, och det fanns ju konkurenns dessa år.

Det var också vackert att väl få se hojen i verkligheten när man var nere på vm i Anderstorp, Honda var mästare på att ha tältdörrarna stängda och sedan ha en bisvärm japaner runt hojarna så ingen knappt såg sponsordekalerna dessa år. Men ibland blev det en glipa så man fick en liten glimt :tuttar

Jag var 14 år när GSX-R750 kom och tyckte den var omåttligt läcker men 22 år senare tycker jag att den ser för jävlig ut rent ut sagt.
Min första egna hoj var en GSX-R1100 -92 och den var så grymt snygg att jag kunde stå i garaget och bara titta på den och njuta. Drygt 10 år senare tycker jag inte alls att den är så snygg längre.

Men som det sägs: skönhet kan komma inifrån. Tycker inte heller att GSX-R750 är vacker, men det är nåt speciellt med den som gör att den absolut inte är ful. Skulle det komma en nytillverkad cykel med det utseendet så hade den varit ful. Hade också en GSX-R1100 -92 svart/lila/silver, tycker den än idag är snygg och för nått speciellt med sig. Men smaken är ju olika. :)

Vad som kallas för vackert beror på rådande skönhetsideal; vilka bestäms av tidsandan; som i sin tur bestäms av vår historia och hur våra förväntningar på framtiden ser ut.

Det kan vara bra att vara medveten om att det är den egna uppfattningen om vad som är vackert som förändras. Det som en gång har ansetts motsvara idealet för vackert är förstås alltid vackert eftersom det måste betraktas ur dåtidens ideal för vad vackert innebar. Något annat vore som att vid 30 års ålder säga att man jämfört med nu var dum då man var 5 år. I själv verket var man 5 år och en 5-åring kan inte bedömas som en 30-åring.

Vackert är alltid vackert.

Vad som kallas för vackert beror på rådande skönhetsideal; vilka bestäms av tidsandan; som i sin tur bestäms av vår historia och hur våra förväntningar på framtiden ser ut. Det kan vara bra att vara medveten om att det är den egna uppfattningen om vad som är vackert som förändras. Det som en gång har ansetts motsvara idealet för vackert är förstås alltid vackert eftersom det måste betraktas ur dåtidens ideal för vad vackert innebar.
Antar att jag skiljer mig från dig på just den punkten då jag betraktar saker ur dagens perspektiv. Finns massor av gamla saker som är vackra än idag men för min egen del gäller det inte speciellt många hojar.

Men så är jag ju bara en amatör ;)

Det var skönt att veta.........:rolleyes:
Ett tag fick jag för mig att det var fler än just han, som hade fått den gåvan....;)
Nu förstår jag inte vad du tänker på :D

Last edited:
...jag betraktar saker ur dagens perspektiv.
Det är ett annat sätt att beskriva hur en historielös människa betraktar sin omvärld. Om man inte bryr sig om varför något ser ut som det gör blir det lätt att avfärda det som misstag begågna av människor som saknar dagens insikt. Det skulle innebära att vad du gör nu är sådant du kommer att ångra och vara generad över om 20 år. Villket förstås inte stämmer.

...du kommer att ångra och vara generad över om 20 år.
Ge er, annars kommer ni båda att ångra er och vara generade imorgon när ni vaknar. Tråden handlar inte om vad som är vackert i största allmänhet.

Starta en tråd i OT-forumet om ni vill diskutera det.

och nya nummret e inte heller kattskit.

Sven Håkanssons egenbyggda 500 2takt från -67, mycket imponerande.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...