Gamle Svarten

Nicotin

Guest
alla bilder som lagts upp får mig att garva..ta det inte fel men svarten var en människa av stor humor..ville att folk skulle garva må bra..minns första gången jag träffade honom på bogan..han tyckte att jag körde som en kärring men hade talang för att bli bättre var en kommentar jag aldrig kommer glömma..

jag har själv efter olyckan med frugan och svarten tänkt lägga av med hojåkat men vet att svarten skulle stå där med stekpannan när man väl kommit upp dit han är och undrat..varför i helvette gav du upp hojåkat..det är ju det som gör en lycklig..

jag avundas folk som fick chansen att lära känna honom bättre än jag..jag kommer alltid minnas honom som dom flesta andra...en glad skit som ville allas bästa..

jag tände ljus på platsen idag..tänkte och lovade honom att jag skulle fortsätta åka..därför det gör mig lycklig..vet att detta gäller många andra också..låt oss göra honom lycklig genom att just fortsätta åka...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Har ingen aning om vem du var, men du verkar varit en kille med ett grymt stort hjärta som berört många, och sådana finns det alltför få av nuförtiden. :(

Hoppas du har det bra vart du än är.

/J
 

MC Doktorn

Guest
Jocke vi träffades på GR 2005 med din halsryggskada? kommer ihåg dig som en typisk biker, tuff orädd men med glimten i blicken.
Men jag är säker på att du haft jävligt kul under ditt liv.


Vila i fred min vän
 
Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Kände dig inte Svarten, men sett dig på div. hojrelaterade aktiviteter. Läst hela tråden och just nu spelades Knockin on Heavens door med Bob Dylan på radion ... Gråter och undrar vad faan... Blir lite för mkt. ibland. Även när man inte är direkt är berörd.
Hade en close call på Bulten tidigt i våras som satt i länge. Även en gammal gubbe som jag går över gränsen ibland. Bra om man kan försöka tänka på dom där marginalerna man får ibland som en gåva. Men man glömmer snabbt den där gåvan och så ligger man på gränsen igen. Bara för att det är så kul. För många av oss är det kanske just det som är tjusningen med att köra hoj
.
Naja, bara några tankar mitt i sorgen över en som ni alla skrivit om som en mkt. god vän och polare...

Tänker på dina nära och kära och polare i PMC.

VIF Jocke
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag visste aldrig vad han kallades här på SH. Magen drog ihop sig rätt hårt när jag nu fick veta vem han var... Jag har träffat honom och jag kommer ihåg honom.

Borta, men aldrig glömd.

/Mange
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Gick runt på verkstaden och hittade ett kåpset jag köpte av honom för att ha till min hoj.
Gjorde aldrig något av dem...

Är det någon av hans nära vänner som vill ha dem som minne eller så, så får ni det.

Det är ett svart halvtrasigt set från en CBR 1000 -04.
Skrtivet med tuschpenna på cutsen antal vurpor på Gotland ring...

Känns inte som jag vill göra något av dem just nu. :(
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jocke..jag hatar Bogan..varje fiber i min kropp ställer sig på tvären när jag kör där..men på onsdag skall jag göra ett undantag och åka Bogan för att tända ett ljus åt dig.
Hoppas du vet att vi tänker på dig..mycket!
 

torbson

# 86 Rookie 600
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6 -07
Vila i frid Jocke, vi får ta fler vattenkrig när jag kommer upp, men det blir inte än på några år!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag hann inte lära känna dig direkt men vi hann byta några ord vid några udda tillfällen. Det verkar som du var en bra karl.

Vila i frid
/Dreggel
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Kunde inte sova inatt efter att ha besökt olycksplatsen, så jag gick igenom de typ 6000 bilder som finns under "pictures" hos på pmc, eller rättare sagt 466 sidor med bilder.

Och det blev knepigt att dra en gräns mellan vad man ska ta med eller ej, då han alltid är med, ryggen mot kameran, snett bakifrån, sovandes, upp och ner & gud vet vad. Plockade ut alla bilder, men sållade bort några som jag inte tyckte va passande dock.

Jag vill inte tränga mig på, men det var bara mitt lilla sätt att slippa försöka sova.

(Om någon vill ha mappen med alla bilder, så kan den ju skickas över msn t ex, pm'a isf. Antar att ingen av er skulle orkat göra det känslomässigt, och för mig var det sjukt tungt även fast man var utomstående.

Skickar över mina lilla enegi som finns kvar, utöver existensminimum.

http://www.youtube.com/watch?v=WkZ9ZiMGAaw

[YOUTUBE-ID]WkZ9ZiMGAaw[/YOUTUBE-ID]


mycket bra klipp även för mig som inte kände gamle svarten .. men kändes genom filmen som om man känt honom ett tag och jag sörjer med er nära och kära och hoppas du svarten har det riktigt jävla bra dit alla stora åkare kommer till förr eller senare... v.i.f
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Till Jockevännen!

Jocke, det är svårt att förstå att Du mist livet…
man kan och ska inte ta det för givet..

Du lämnar efter dig en saknad så stor….
för du var mångas vän och ”storebror”

Det som var din lycka och ditt kall…
var också det, som fick dig på fall…

Vi ville ju ha dig kvar, det var för tidigt för dig att gå…
när ska vi få insikt och försöka förstå.

Att du inte längre finns ibland oss, med ditt leende och dina kramar..
det gör så ont, våra hjärtan stramar.

Men där bor också många minnen, som ger glädje åt våra sinnen.

Sov gott i himlen nu, för det fanns bara en Jocke, som var som Du

Varma kramar från Madelene
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Nästan en vecka sedan du lämnade oss, och jag tänker på dig i princip all vaken tid och drömmer om dig på natten.
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Alltid tråkigt och hemskt med olyckor.

Ta hand om de anhöriga ni som kände Jocke, tiden läker tyvärr inga sår men man lär sig leva med verkligheten. De anhöriga kommer behöva stöd i många år framöver, extra mycket på högtider som jul etc. Så visa erat stöd och ta hand om dem.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jag -snygg hoj
svarten -ja d e en riktig racehoj
svarten -E ni från stan lr? har aldrig sett er här tidigare(donken svea)
Jag - ja vi e från södra sidan, brukar inte hänga här, åker mest polargänget..
Jag - måste dra hare bra, vi ses..
Svarten - visst, kör som folk!!

Kör som folk?! skön snubbe tänkte ja o drog, första o enda gången ja mött honom, men av nån anledning kommer ja ihåg hela händelsen från i våras!

Vila i frid.

/Leffe
 

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Körde Bogesundsvägen ikväll med bil för att ta farväl med en kille som jag förstår haft mycket inflytande i Stockholms motorcykesociety. Kände inte Svarten personligen, men traff honom på Gotland Ring för några veckor sedan då jag hade några frågor om hans mc. Kl 23 ikväll stod jag i kurvan som tog hans liv, total tystnad, bara vinden i skogen hördes. Håren på armarna reste sig när jag stod där och såg på bilden av Jocke och alla ljus som brände för honom. Mina tankar och kondolanser går ut till hans familj och vänner som han lämnade alltför tidigt. Vila i frid Jocke!

Jonny
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Ganska precis en vecka sedan det hände........det är fortfarande ofattbart......vi saknar dig massor......

kram
 

Dr.Bike

Guest
Körde Bogesundsvägen ikväll med bil för att ta farväl med en kille som jag förstår haft mycket inflytande i Stockholms motorcykesociety. Kände inte Svarten personligen, men traff honom på Gotland Ring för några veckor sedan då jag hade några frågor om hans mc. Kl 23 ikväll stod jag i kurvan som tog hans liv, total tystnad, bara vinden i skogen hördes. Håren på armarna reste sig när jag stod där och såg på bilden av Jocke och alla ljus som brände för honom. Mina tankar och kondolanser går ut till hans familj och vänner som han lämnade alltför tidigt. Vila i frid Jocke!

Jonny

Fint skrivet Jonny!

See ya @

Ganska precis en vecka sedan det hände........det är fortfarande ofattbart......vi saknar dig massor......

kram

Kan du ge dig på!
Avvek med flit från Onsdagskörningen innan vi kom till Bogan just för att jag inte orkade åka förbi där...
Jocke påminner oss alla om vår dödlighet, så var försiktiga där ute, och jag önskar bara att han måtte ha det bra där han är nu.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gamle Svarten, kamrat på vida färden,
Gamle Svarten, den bäste här i världen.
När din vandringsfärd är över väntar gröna ängars klöver,
på dig, min trogne gamle vän.


Saknar dig Jocke.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top