Gamle Svarten

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
.
Hoj
.
Även jag och killen var med ikväll, vid olycksplatsen.

Var en märklig känsla att se alla blommor, ljus och PMC-tröjan som var uppsatt på trädet som tog hans liv. Kommer ta lång tid att förstå att man aldrig kommer träffa Jocke mer, har ju träffat honom till och från sen -03...

Jag kan för mitt liv dock inte förstå dessa hojåkare som nu när vi var där ikväll, tok-gasar och knäskrapar sig förbi platsen med sörjande, kändes helt respektlöst. Begär INTE att folk ska sakta ner till praktiskt taget stillastående men man kan väl ta det lite lugnt iaf. Mina två cent... Kan tillägga att ingen av dem hade ngn klubb-tröja av ngn sort.

Kör liiite med insidan folks, vi vill ha er kvar!

Ta gärna en sväng förbi där, ni som inte har besökt platsen. Det är vackert och man får sig en tankeställare, livet sätts på paus en stund när man står där och försöker ta in det som hänt.
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Det är så fint på platsen Jocke.....och alla som stannar har bara gott att säga och roliga minnen att berätta....några är ledsna för att de aldrig lärde känna dig...det ska dom vara....mysigare människa får man leta länge efter, det finns inte....du lämnar ett sånt stort tomrum efter dig så du förstår inte.....
När jag är på platsen vill jag inte åka därifrån.....känns som man lämnar dig ensam.....men du har många vackra ljus och du har en Potatoeströja....den där med det där dåliga trycket du vet......

Saknar dig oändligt.........vill inte förstå att det var DU som togs bort från oss....VILL INTE.........

KRAM
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Besökte platsen ikväll & snackade en stund med Prillan & några andra, tände ett ljus & skänkte en tanke till en kille jag gärna hade velat känna, man fick en fantastisk bild av Jocke när ni talade om honom, en riktig kompis!

Man påminns om sin egen dödlighet när sånt här inträffar.
Körde vidare mot vaxholm & vände för en sista tur på Bogesund, solen gick precis ner & jag körde förbi platsen en gång till, det var vackert med alla ljus, & väldigt speciell stämning....

Tankar till alla vänner & anhöriga.
 

IronMike

Guest
Fy fan vad fint du gjort Mike!

Ironmike din film var mycke bra och fin :pannkyss

Har kollat på filmen, eller rättare sagt gråtit mig igenom den och den var fin Ironmike, den speglar Jocke. Vet inte om jag nånsin komemr förstå att jag aldrig mer får träffa honom.
Tack alla ni, det värmer ..Gjorde den för att hedra Jocke, och för alla som sörjer honom.

Mvh

Micke
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Var förbi med ett ljus idag också, då jag tog söndagsturen med sambon och lillknodden. Är alltid så ledsamt för de som står någon så nära, lider med er som var betydligt närmre vän till jocke än jag själv.
Åkte vidare över rindö och vaxholm för att sen komma till en annan mc-olycka dit helikoptern också kom, lätt orolig för att det också skulle vara någon man kände. Dock verkar det som alla kom därifrån utan att ha blivit för skadade.
 

IronMike

Guest
Drar ett litet citat från ett pm iom diskussion om vad som hänt:

"Sov ju inget natten till idag, för jag gick igenom alla gamla bilder, men jag slumra till på förmiddagen i soffan, började i mitt omedvetande att räkna siffror - vi är 6 000 000 000 människor på jorden, börjar man sålla bort folk, i flera omgångar, så får man sen en handfull personer kvar - med hans unika egenskaper, hur stor sen är sannolikheten att han dels bodde i sverige, dels i stockholm, dels att han åkte motorcykel, och dels att han fanns här ibland oss?"

Det är obegripligt det som hänt. Jag kan fortfarande inte förstå det :(
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Det har gått ett par dygn sen det otänkbara hände. trots det har det nog inte riktigt sjunkit in att man inte kommer få se honom mer.

Jag har svårt att tänka mig en mer godhjärtad och hjälpsam vän.

Du är otroligt saknad!

/Christoffer
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Trots att jag var på platsen i fler timmar igår kan jag absolut inte förstå att detta har hänt. Det går bara inte... Det är bara en riktigt jobbig mardröm som jag kommer att vakna ur nu nu när som helst nu bara...

Du kommer vara saknad av många...

Det finns ett stort hål i hela hojstockholms hjärta nu...
 

nagster

Godsägare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Teutonia -08, YZ250
Vila i frid mannen, hoppas du har det gött där du nu är.
Vi saknar dig!
/
Fredrik & Helena.
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
FAN!!! det får inte vara sant .. Du kommer att vara saknad av alla.. det känns helt overkligt det här. jag saknar ord för den sorg vi känner.Vi skulle ju fika denna veckan ju FAN.
Hoppas du har det bra där du är nu "Racer In Paradise".
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Saknar dig otroligt mycket mannen! Du var alltid med och du var alltid så glad!
Du såg till att ingen kände sig utanför, du hade ett jättestort hjärta!!!
Du kommer alltid att vara saknad...mycket!!
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jockevännen du finns inte mer....jag kan omöjligt fatta det. :gråta

Ena sekunden förstår man....andra sekunden vill man inte förstå. Kom tillbaka! Det kan inte vara DU som är borta!?!

Sov gott nu farfarvännen, och jag hoppas att du är lycklig i hojhimlen.

Varma kramar från
//Madelene
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Står ute på Birka cup vet dock inte vart vi var någonstans barkarby tror jag en del hoj killar är på plats Sladden och dem så ser jag bobo gå runt med telefonen och säger va? nu när? fan..så fråg ajag vad som hade hänt han svara svarten har gått i backen, framhjuls släpp jag fråga kommer han klara sig bobo svara jag vet inte. och nu ser jag hur det gick fan vad synd verkligen trots att jag inte kände han men visste vem han var.. det är sjukt hur något så roligt kan bli något tragiskt så snabbt....det är skrämmande..


ha det bra där du är svarten!

/Andreas Gustafsson
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Körde en lång runda på österlen idag, kunde inte släppa tanken på att Jocke inte längre finns, han kallade mig alltid "ditt gamla liggsår".

Vi hade alltid kul i depån på ERF:en Jocke, saknar dig...
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Jaa..vafan ska man säga,så jävla tråkigt d som hänt!!Fick möjligheten å åka me dig ett par gånger,sista gången va för ca en månad sen,vi rejsade ute i norrort på nå jävla kostig,med ett leende på läpparna sa du att mina nya slipon såg ut som boforskanoner,du verkade va en underbar kille som fick alla skratta å må bra!
Vila i frid nu svarten! Mina tankar går till alla anhöriga samt alla i pmc familjen
/jocke
 

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Roslagen
Hoj
Teutonia
Jocke vår vän för livet.

Saknar ord, förlusten känns overklig. Du var den fasta punkten för så många. Ärlig rak och en riktig vän. Alltid glad, såg alltid till allas bästa. Du höll koll i leden så ingen vart efter. Våran stigfinnare och polstjärna.

Jag fick den tragiska nyheten i lördags strax innan namncermonin för Hugo, flaggan vajade på halv stång under hela ceremonin. Hugo fick ett träd som vi planterade detta träd blir även ett minne av dig. En ek med stort grenverk som kan ta in alla under sin skyddande krona.

Fick äran att känna dig i nästan 8 år innan detta. Senaste året har kontakten varit lite mer sporadisk som vi sa på telefonen sist vi prata.
-det blir så med familj och arbete som tar all tid, vi tar igen det i sommar - var det sista du sa.
Den sommaren fick vi aldrig.
Kommer alltid titta efter sladdspår i gruset, som du brukade göra när du var förbi och vi inte var hemma.

Tack för den tiden vi fick med dig. Resorna till Norge, till Norris kåk i Vemdalen, alla fester och andra upptåg. Du var med första dagen jag träffade min fru och när vi gifte oss. Tyvärr fick du aldrig träffa våran son Hugo, men han kommer att veta vem du är. Du kommer att leva vidare i våra hjärtan resten av våra liv.

Minns första resan till Norge, Du, Freppa, Madhonda och jag, även Norris skulle vart med på denna, men av olycka anledningar inte kunde. Vi tog ett pittstop i våran stuga i Jämtland. Du träffa Jämtlansgänget och blev bjuden till jaktkåken för alkoholintag och älghjärtsgryta. Vet att du blev väldigt berörd av denna resa och de du träffade. Där du i Jockemanér, satte stora spår i alla mina vänner.
På kvällen var du i ditt vanligta esse, du satte dig på knä, stödd med ena armen mot baksidan på en pinnsoffa, lagom rund under fötterna för att klappa hundvalpen Jack. 2 timmar senare var hunden borta men Jocke stod kvar på knä och sov. Givetvis fick vi lyfta bort gammlot efter det då benen toksomnat.
Sen fortsatte vi till Norge som blev en av min bästa resor någonsin.
Även Freppa hade änglavakt på denna resa.

Vemdalsresan tillsammans med Dig, Lasker, Ann-Sofie, Norris, Charlotte ocj Jagdär vi trackade Mike i x antal timmar via mobiltelefonen och fick jaga stagriktare till hyrskotern efter det att du promt skulle köra över den alldara största snövallen.

Inför hojresorna köpte du med extra kedjesmörj till mig för att jag notoriskt glömde detta. Du skällde alltid lite lagom, aldrig av elakhet utan alltid med glimten i ögat och av omtanke.
Jag hoppas och tror att du vet hur mycket du har betytt för oss och så många andra och att du alltid är välkommen och kommer föralltid att finnas i våra liv.

Vi tänker på dig, du är enormt saknad.... Vi minns dig för den du var, inte för att du lämnat oss.

Stefan, Charlotte (Busatjejen) & Hugo

Ps. När du behöver tillbaka dina stövlar vet du var de finns. De kommer alltid stå att och vänta på dig.


Bilder från första Norge resan

jocke_001.jpg

jocke_002.jpg

jocke_003.jpg

jocke_004.jpg

jocke_005.jpg

jocke_006.jpg


Norge resa 2
Jocke var alltid den ständiga kocken
jocke_007.jpg

jocke_008.jpg

jocke_009.jpg


Hårding gänget AKA JollyrogerMC ;)
jocke_010.jpg

jocke_011.jpg


Åren tog ut sin rätt. Resan var ett ständigt kisstop då gamlots blåsa inte var var den varit.
jocke_012.jpg

jocke_013.jpg


Vemdalen
jocke_014.jpg

jocke_015.jpg

jocke_016.jpg

Ett stycke stag för riktning.
jocke_017.jpg


Radarparet Lasker och Jocke.
jocke_018.jpg

jocke_019.jpg

jocke_020.jpg

jocke_021.jpg

jocke_022.jpg

jocke_023.jpg

jocke_024.jpg

jocke_025.jpg
 
Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
V.I.F

Åkte förbi platsen för ett tag sen.
Det var väldigt fint & sorgset.
 

Bifogat

  • blandat 004.jpg
    blandat 004.jpg
    237.6 KB · Visningar: 204
  • blandat 0051.jpg
    blandat 0051.jpg
    233.3 KB · Visningar: 165
  • blandat 0061.jpg
    blandat 0061.jpg
    235 KB · Visningar: 256
  • blandat 0071.jpg
    blandat 0071.jpg
    235.5 KB · Visningar: 346
  • blandat 0100.jpg
    blandat 0100.jpg
    230.1 KB · Visningar: 189
  • blandat 0090.jpg
    blandat 0090.jpg
    231.6 KB · Visningar: 234
  • blandat 0080.jpg
    blandat 0080.jpg
    237.7 KB · Visningar: 168

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
jag vet inte riktigt vad jag ska säga..det är svårt när man vet att det kunde varit en själv. Jag minns inte Jocke, antagligen för att jag var rätt så chockad efter min egen olycka, och på sätt och vis är jag glad över att inte minnas. Det är tungt nog att veta att en hojbroder gått ur världen. Kan inte ens föreställa mig hur det hade varit att faktiskt känna honom. det är en sorg att inte fått lära känna denna människa som verkar har varit en underbar kille.

vila i frid...
 

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
The capital city!
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Svarten, du var en unik prick.
Kommer sakna luncherna på thai haket och dina rappa svar på tal.
Kom just hem från olycksplatsen. Kan inte riktigt förstå ännu det som inträffat. Du lämnar stort tomrum efter dig.

Du är saknad.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top