Gamla enstånkor

Jag sa inget om priset som sådant, jag opponerade bara mot att gaffeln skulle sänka värdet.

Sen tror jag att en tvätt skulle dubbla marknadsvärdet på den där hojen.
Funkar den och jag hade kunnat/velat ha en sån hade jag kört den som den är. Som att ha privilegiet att ständigt peta ett finger i ögat på sin omgivning.
 
Är det generellt svårt att sälja äldre hojar idag? Försöker sälja min Dr750s Big men knappt någon intressent, inte ens skambud har man fått :D
 
Är det generellt svårt att sälja äldre hojar idag? Försöker sälja min Dr750s Big men knappt någon intressent, inte ens skambud har man fått :D
Jag kan komma och titta på den när jag är där nere nästa gång.
Jag har nog en femhundring eller två liggandes i någon byrålåda.
 
Last edited:
Är det generellt svårt att sälja äldre hojar idag? Försöker sälja min Dr750s Big men knappt någon intressent, inte ens skambud har man fått :D
Det tillhör väl kategorin "lyxkonsumtion", och när pengar nu inte är gratis längre, då måste man hyvla någonstans.
Så båtar och hojar får troligen lida, för vi måste ju fortfarande resa utomlands, det är en mänsklig rättighet :)
 
Lv-reggad XR400, nästan lika sällsynt som en nykter svensk på Finlands-färjan…

View attachment 505183
Min första motorcykel var en landsvägsreggad XR600 och när jag skulle sälja den satte jag ut en annons i motorbörsen. Detta var på den gamla goda tiden innan internet och mobiltelefoner. Jag bodde fortfarande hemma hos mina föräldrar. Ljuger inte men det ringde nog minst 150-200 samtal första veckan annonsen kommit i tidningen. Idag ett kul minne
 
Tror ni att gamla stånkor stiger i pris nu när en av världens mest offentliga äventyrsmotorcyklist (Itchy Boots) ska åka jorden runt på en 80 tals Tenere?

Många av poängerna som gjordes av att åka antik hoj köper jag, att det finns mindre som kan krångla, ÅAS kan man bygla bort stödbrytaren på en modern hoj också.
Många av "modifikationerna" dom hade gjort var ju mest att rätta till fel från fabrik, och jag är rädd att hennes körstil kommer att överhetta motorn.

Dom gjorde en jättepoäng av att den hade kick, men jag tror inte att hon kommer att kicka den en enda gång.

Well, skitsamma, hon har kört sämre hoj, och huvudsaken är att hon tar sig iväg, så anpassar hon sig efter vad hon kör.

Hennes Honda Rallye skötte sig relativt bra, hennes tidigare lill-honda gick av i bakramen på grund av ständig överlast, men skötte sig också bra, nu får vi se vad en gammal Tenere pallar
 
Tror ni att gamla stånkor stiger i pris nu när en av världens mest offentliga äventyrsmotorcyklist (Itchy Boots) ska åka jorden runt på en 80 tals Tenere?

Många av poängerna som gjordes av att åka antik hoj köper jag, att det finns mindre som kan krångla, ÅAS kan man bygla bort stödbrytaren på en modern hoj också.
Många av "modifikationerna" dom hade gjort var ju mest att rätta till fel från fabrik, och jag är rädd att hennes körstil kommer att överhetta motorn.

Dom gjorde en jättepoäng av att den hade kick, men jag tror inte att hon kommer att kicka den en enda gång.

Well, skitsamma, hon har kört sämre hoj, och huvudsaken är att hon tar sig iväg, så anpassar hon sig efter vad hon kör.

Hennes Honda Rallye skötte sig relativt bra, hennes tidigare lill-honda gick av i bakramen på grund av ständig överlast, men skötte sig också bra, nu får vi se vad en gammal Tenere pallar
Det kommer att funka bra tills någon av one-of-a-kind gammelbitarna de strösslade på den (om jag minns videon rätt) ger upp.

Kick är kul, men jag håller med att det inte är något man använder. Har haft min r80g/s i en herrans massa år. Har puttat igång den några gånger. Kört den på en cylinder. Lagat den med tejp och pinnar. Använt kicken exakt noll gånger.
 
Det kommer att funka bra tills någon av one-of-a-kind gammelbitarna de strösslade på den (om jag minns videon rätt) ger upp.

Jo, jag gjorde också den reflektionen, hoppas det funkar bra med overnight shipping från gubben i Tyskland som tydligen har köpt upp allt som finns....
 
Jo, jag gjorde också den reflektionen, hoppas det funkar bra med overnight shipping från gubben i Tyskland som tydligen har köpt upp allt som finns....
Jag blev sugen på att boka tid hos honom.
Köra gammel Teneren dit, och ta några veckors semester där medan han hjälper mig att få den i riktigt bra skick :tummenupp
Skulle bli en intressant resa tänker jag.
 
Jag blev sugen på att boka tid hos honom.
Köra gammel Teneren dit, och ta några veckors semester där medan han hjälper mig att få den i riktigt bra skick :tummenupp
Skulle bli en intressant resa tänker jag.

Jag tycker att det såg ut som han mest inriktade sig på funktion dock, skicket på hans egna grejor var ju lite sådär
 
De där en riktig dräpare.. 2002 625 Super competition.. Föregångaren till 660..
Sån skulle man ha haft.. Priset är väldigt lågt till va man får för hoj..
Har en SXC. Bra drag. Förgasarpower! Mycket pyssel men nu äntligen går min fint. Dåligt med reservdelar tyvärr. Köpte specialbyggda fjädrar från USA för alldeles för mycket pengar. Fick bygga egen lösning för lager till länkaget. Vibrerar mindre än en helt ny Honda Transalp. 😳 Älskar köra den. Muller! 🤘😄
 
Tror ni att gamla stånkor stiger i pris nu när en av världens mest offentliga äventyrsmotorcyklist (Itchy Boots) ska åka jorden runt på en 80 tals Tenere?

Många av poängerna som gjordes av att åka antik hoj köper jag, att det finns mindre som kan krångla, ÅAS kan man bygla bort stödbrytaren på en modern hoj också.
Många av "modifikationerna" dom hade gjort var ju mest att rätta till fel från fabrik, och jag är rädd att hennes körstil kommer att överhetta motorn.

Dom gjorde en jättepoäng av att den hade kick, men jag tror inte att hon kommer att kicka den en enda gång.

Well, skitsamma, hon har kört sämre hoj, och huvudsaken är att hon tar sig iväg, så anpassar hon sig efter vad hon kör.

Hennes Honda Rallye skötte sig relativt bra, hennes tidigare lill-honda gick av i bakramen på grund av ständig överlast, men skötte sig också bra, nu får vi se vad en gammal Tenere pallar

Det kommer att funka bra tills någon av one-of-a-kind gammelbitarna de strösslade på den (om jag minns videon rätt) ger upp.

Kick är kul, men jag håller med att det inte är något man använder. Har haft min r80g/s i en herrans massa år. Har puttat igång den några gånger. Kört den på en cylinder. Lagat den med tejp och pinnar. Använt kicken exakt noll gånger.

Nu tycker jag att det är lite väl negativt.
Cool hoj, och hon gör antagligen någonting coolt med den.
Speciell snubbe.

Luftkylt är väl inte jättetjosan med att stå still och slira lameller i gyttja kanske, men det går säkert bra.
 
Nu tycker jag att det är lite väl negativt.
Cool hoj, och hon gör antagligen någonting coolt med den.
Speciell snubbe.

Luftkylt är väl inte jättetjosan med att stå still och slira lameller i gyttja kanske, men det går säkert bra.
Det här är inte negativt. Kom ihåg att detta handlar om en person som lever på att andra tittar på under äventyren.
Det är POSITIVT om hojen ger utmaningar. Det ger views.

Edit: Samma med kicken faktiskt. Stå och hoppa på den lite lagom ger också views.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top