Gamla enstånkor

Det handlar om att försöka få säljaren att inse att han tagit till med ett pris som är dubbelt mot vad han kommer få. Det finns många orealistiska önskemål på Blocket. Tyvärr lever många i ett önsketänkande där deras gamla dussinhojar är eftertraktade dyrgripar. Varför inte sälja dem till rätt pris och gå vidare i livet? Nej, in med den i garaget och annonsera ut dem igen nästa säsong, med samma resultat...
Hur har din strategi funkat hittills? Att upprepa samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av dumhet.

Här är en för 13k, verkar vara nybesiktad och bara 2300 mil. Passar man inte på att köpa till vinterpris så är det nog vad man får hålla till godo med.

Fast här är ju betydligt mer bang för nästan samma peng. Fast kanske inte nybesiktad.
Det finns intressanta objekt. Den första har jag varit i kontakt med, han vill dock ha 13000kr när den är besiktad. Tror det är en importhoj också. Kanske ok, vi får se hur det går. Den andra är i Nynäshamn, lite drygt när ja bor i Hallstavik i sommar.

Hur har din strategi funkat hittills? Att upprepa samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av dumhet.
Tja, kanske. Då har du dumförklarat halva Blocket då. Samma pris, vecka efter vecka, utan att nån svarar på annonsen. Att varje vecka hoppas på att någon helt plötsligt kommer betala ditt väl tilltagna pris, det måste väl vara oerhört korkat..?

Tja, kanske. Då har du dumförklarat halva Blocket då. Samma pris, vecka efter vecka, utan att nån svarar på annonsen. Att varje vecka hoppas på att någon helt plötsligt kommer betala ditt väl tilltagna pris, det måste väl vara oerhört korkat..?

Skillnaden är att dom har en sak dom inte behöver, men har inte bråttom att bli av med den.

Skillnaden är att dom har en sak dom inte behöver, men har inte bråttom att bli av med den.
Problemet är när köparna upptäcker att de inte har så förtvivlat bråttom att få tag i en hoj heller. "Det är en sommar nästa år också, kanske bättre priser då...".

Ärligt hur många tror du vill köpa dom hojarna??

Jag skulle inte vilja någon av dom även om jag fick betalt..
Det är ju det jag menar. De flesta vill inte ha hojarna ö h t, men om jag erbjuder 10000kr för dem får jag bara en förolämpning till svar. Säljarna väntar sig priser som ingen vill betala, och när inga köpare hör av sig rullar man in pärlan i garaget igen för att göra ett nytt försök nästa säsong. Märkliga tider vi lever i...

Ingen vill köpa, men va sjutton man får ju knappt nåt som rullar för egen maskin under 20kkr så även om 535 inte är särskilt attraktiv så är ju 13000 kr inga pengar idag. Köper man en oreggad crosshoj för den pengen så är den i princip okörbar.

Istället för att glida ner till glasskiosken på en moped så kan man väl ha en 535 istället, antagligen billigare i försäkring då den inte körs av tonåringar.

Det är ju det jag menar. De flesta vill inte ha hojarna ö h t, men om jag erbjuder 10000kr för dem får jag bara en förolämpning till svar. Säljarna väntar sig priser som ingen vill betala, och när inga köpare hör av sig rullar man in pärlan i garaget igen för att göra ett nytt försök nästa säsong. Märkliga tider vi lever i...

Sitter det verkligen fast i den sista tusenlappen för dig kanske du ska köpa en trampcykel istället, men kolla noga att den har fräsha däck så att fu inte åker på någon utgift.

Om tusen säljare och en köpare inte kommer överens, vad är oddsen att det är tusen säljare som är dumma i huvet?

För 10.000 får du ett vrak eller renoverings objekt... För 15.000 får du ett körbart objekt.. Prutar man kraftigt får man räkna me spydiga svar..
När jag själv annonserar på blocket finns de alltid någon som ska typ ska halvera priset... Då har jag all rätt å vara spydig tillbaks, å de är jag gärna..

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda