Gamla enstånkor

Lätt isärplockad, så det är ju alltid en risk.
Men priset var som en rejälare barrunda, så det får ses som ok.
Blir väl att gå igenom lite lager och så, för att sedan plocka igång den så enkelt som möjligt och ta en provrunda så får jag göra en bedömning av vad som behöver göras sedan.
Någon anledning är det ju att den var isärplockad för "förgasartvätt".

DSC_0257.JPGDSC_0255.JPGDSC_0264.JPGDSC_0263.JPG
 
Lätt isärplockad, så det är ju alltid en risk.
Men priset var som en rejälare barrunda, så det får ses som ok.
Blir väl att gå igenom lite lager och så, för att sedan plocka igång den så enkelt som möjligt och ta en provrunda så får jag göra en bedömning av vad som behöver göras sedan.
Någon anledning är det ju att den var isärplockad för "förgasartvätt".

View attachment 469778View attachment 469779View attachment 469780View attachment 469781
Svincool och i helt rätt färg!
 
Var det ett krav vid köp?

Nä, jag biter ihop om det är en bra affär på gång.
Någon gång har jag väl frågat hur dom tänkte när dom lade på ett däck bakochfram, men jag får aldrig några bestämda svar. 99% har ingen aning om problemet helt enkelt.
På hojar med bakvända däck brukar jag kolla om det är clipslås på kedjan - och ja: en betydande andel hojar med bakvända däck har också kedjelåset felmonterat och/eller kedjan för hårt spänd.
Däckstrycket kan vara precis vad som helst och "regelbundet servad" brukar inskränka sig till att oljan är bytt.
Ibland även filter.

Jag drog hem en LC4 för något år sedan. Där satt bakdäcket felmonterat.
Killen ville inte kännas vid något problem med det utan visade på rotationspilen som pekade framåt.
Jo, visst - en gång per varv visar pilen "rätt" även om däcket är monterat av kreatur.

Dagens XTZ hade "fina däck" enligt säljaren.
Tillverkade vecka 2 2001 och med tydliga torrsprickor...

Oh well, vad skall man säga?
 
Ja jävlar.
En landsvägsreggad DR-Z hade ju varit förstahandsvalet egentligen, men vad fan 50 lök kostade de väl inte ens nya?
För 20år och xx-antal vurpor i spenaten sedan?
 
Ja jävlar.
En landsvägsreggad DR-Z hade ju varit förstahandsvalet egentligen, men vad fan 50 lök kostade de väl inte ens nya?
För 20år och xx-antal vurpor i spenaten sedan?
Det är väl nån som räknar med ett oerhört sug efter begagnat i år, allt säljer och till fantasipriser. "Coronaåret" 2020 var bara början på prisrallyt, vänta bara.
 
Det är väl nån som räknar med ett oerhört sug efter begagnat i år, allt säljer och till fantasipriser. "Coronaåret" 2020 var bara början på prisrallyt, vänta bara.
Jag satsar på att sjudubbla min tebere med nya däck och en föggtvätt då. :tummenupp
 
Jag satsar på att sjudubbla min tebere med nya däck och en föggtvätt då. :tummenupp

Byt flottörventilen när du ändå har förgasaren lös, börjar läcka pga vibrationer. Senare får du hitta rätt drevning för din körstil, går bäst mellan 4-5500 rpm.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top