Gamla enstånkor

Det var nog det med ”SX” som menades. Annars är det ju en vanlig DR500.

Fin hoj och mjuk men ”stark” motor på typ 35 hk. Fick bakhjulsläpp på torr asfalt med en sådan mitt i stan. Kan iofs bero på att nabbdäcken var av märket ”Värnamo”. :va

Kompisen som ägde den sålde den av medlidande till en hojlös granne som besudlar den nästan dagligen sedan dess. Och inget körkort har han.

Det var nog det med ”SX” som menades. Annars är det ju en vanlig DR500.

Fin hoj och mjuk men ”stark” motor på typ 35 hk. Fick bakhjulsläpp på torr asfalt med en sådan mitt i stan. Kan iofs bero på att nabbdäcken var av märket ”Värnamo”. :va

Kompisen som ägde den sålde den av medlidande till en hojlös granne som besudlar den nästan dagligen sedan dess. Och inget körkort har han.

Med crossdäck räcker även en 125a med 16 hk för att det ska släppa i kurvorna.

Ingen som känner till en fin XR eller DR till salu?
Såväl 600 som 650 är intressant men den skall vara körbar och i bra skick. 🙂

Ehhh??
En hoj med få ägarbyten :tummenupp
Köp Tammer!

View attachment 497006

Enligt Tammer finns det inga sådana hojar längre. Elaka samlare har köpt upp alla och gömt dem.

Tur att den står så långt bort att inte tunnelbanan når fram.
Och att man måste åtgärda något på den.

Edit:

"Heby" förresten:
Jag, nu i veckan:

Screenshot_20240407-130036~2.png

"Alltid på väg"

Last edited:
Rekomenderas inte för semester till alperna med en tjej på bönpallen, en jobbarkompis körde en sån från Åbo i Finland till alperna och den skar två gånger (tror jag) i Europa. Kommer inte ihåg alla detaljer men vi skrattade ganska mycket då han berättade om sin mc-semester i Europa i hans ungdom, tror en skärning kom på autobahn.

Vill bara vara eventuella köpare för detta 😉

Rekomenderas inte för semester till alperna med en tjej på bönpallen, en jobbarkompis körde en sån från Åbo i Finland till alperna och den skar två gånger (tror jag) i Europa. Kommer inte ihåg alla detaljer men vi skrattade ganska mycket då han berättade om sin mc-semester i Europa i hans ungdom, tror en skärning kom på autobahn.

Vill bara vara eventuella köpare för detta 😉
Jag har haft två stycken, skjutsade aldrig och noll skar. Men startmotorkopplingen är klen, går lätt sönder om man försöker starta med dåligt batteri och inga delar finns längre att köpa!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D