Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
IO skrev:
Markus skrev:2386382Kan ingen köpa en historiebok till puckot? Jag orkade inte lyssna klart visserligen, kan någon sammanfatta alt. redigera min sammanfattning:
Arg nazist förespråkar mord på judar live
Markus skrev:2386382Jag vill slicka upp Ariel Sharon i brygga!
Markus skrev:2386382
Arg nazist förespråkar mord på judar live
Markus skrev:2386445Fundera på vilka som understödjer Hizbollah och vad de tycker man ska göra med Israel. Sedan kan ni eventuellt tycka att det är taskigt att de besvarar krigshandlingar från omkringliggande skurkgrupper, det får väl alla tycka.
Markus skrev:2386472De fick (tillbaka) en bit av UK istället, var väl snällt?
korvgubbe skrev:2386414.....
- Vad gör det mer berättigat att bomba ihjäl tusentals libaneser, p.g.a. av två fångade soldater, än att fånga två soldater från en ockupationsarme som har fängslat tusentals libaneser och dessutom har hundratals barn i fängelse?
För att Farbror Bush säger att det är okej??SirWankalot skrev:2386487
Skämt åsido, den dag då Iran nuke:ar Israel kan vi prata om konflikt. Oj oj oj.
SirWankalot skrev:Synd att det alltid är civilbefolkningen som drabbas. Alla flaggbrännare man ser på TV är sällan representativa för folket. Folket vill oftast ha lugn o ro och god kopp te, vare sig man är jude eller arab.
Markus skrev:2386505
För det första så kan inte jag bedöma vem som är civil så länge det är terrorister och inte arméer som fajtas och för det andra vill inte alls den genomsnittlige t.ex. israelen ha fred med Hizbollah, opinionsundersökningen senast jag hörde låg på 80% stöd för insatsen i Libanon och då hade det just "rasat" från 88%. Det är en kliché, att alla vill egentligen ha fred. Eller rättare sagt, alla vill ha fred - men på sina villkor.
Jag läste i en eller annan bok att Buske är av övertygelsen att Israel måste finnas eftersom det är en av grundbultarna för att Guds Rike ska kunna instiftas på jorden.Chrille skrev:2386494För att Farbror Bush säger att det är okej??
bonny skrev:2386558Jag läste i en eller annan bok att Buske är av övertygelsen att Israel måste finnas eftersom det är en av grundbultarna för att Guds Rike ska kunna instiftas på jorden.

[/QUOTE]SirWankalot skrev:2386549Det stödjer ju bara tesen om att judarna ser sig själva som som det utvalda folket och såldedes tillhör dom de farligaste och mest rasistiska människorna i världen.
SirWankalot skrev:Dessutom är medborgare i ett land som strider mot en ockupationsmakt inte per definition terrorister.
SirWankalot skrev:Israels förstörande av kraft/vattenverk, civil infrastruktur mm kan däremot klassas som terrorism. En av anledningarna till att USA/FN inte definierat terrorism är just att deras egna och Israel agerande fallit under alla försök till definition.
Markus skrev:2386564Ja, det är liksom en rätt central del i kristendomen så det är inte så sensationellt. Tanken är dessutom att alla judar skall omvändas i sinom tid, tror det är när Messias kommer.![]()

SirWankalot skrev:2386577Alltså att judarna ska omvändas av den 'kristne' Messias som ska komma?
Markus skrev:2386596Ja, det är tanken. Det är en av grejerna med att den så populärt kallade "kristna högern" i USA stödjer Israel helhjärtat. Såg en intervju med en jude som betackade sig för deras stöd, då han tyckte det var fel att ta hjälp av dem som sedan vill omvända en. Vad Israel skulle göra utan storebror framgick dock inte.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |