Galloway wipes the floor with Sky News anchor

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
SirWankalot skrev:
2386611Att Hizbollah inte är Libanons armé spelar ingen roll. Varje land har en rätt att försvara sina gränser.

Tänk om Vänsterpartiet skulle skaffa en egen armé som ENDAST styrs av dem och inte har nån folklig förankring. Skulle du stödja den? Visst har alla länder rätt att försvara sina gränser men det ska vara LANDET som gör det då, inte en fascistisk toppstyrd organisation som endast har som mål att utrota en annan folkgrupp på sin agenda. Samma diskussion som gällande Palestina och Hamas, om Hamas hade vågat lägga ner sin väpnade gren så kanske vi kunde få lite lugn och ro där också. Man kan inte sitta i regeringen i ett land och ha en personlig armé, det är inte demokratiskt hållbart.

har inte läst tråden lr hört vafan det nu är man ska höra men inse att du har fel markus!!

Homo skrev:
2386813 har inte läst tråden lr hört vafan det nu är man ska höra men inse att du har fel markus!!

Jag inser att jag säkert har fel i vissa saker ibland, men kan du vara vänlig och precisera vad du syftar på just denna gång?

när du skriver varannat inlägg i en tråd så brukar du ha nån skum uppfattning om saker. o då brukar du ha fel

iofs nu när jag läser ditt första inlägg så ser jag att du skriver "Arg nazist förespråkar mord på judar live" stämmer verkligen det?

SirWankalot skrev:
2386611 Det var väl ingen nazistisk tes? Enligt judarna är dom det utvalda folket, vilket
per definition gör att dom andra folken inte är det.

Men du tycker det gör dem till rasister, eller hur? Vad tror du kristna och muslimer tycker om sin religion? Att respektive är jEtTe bEzZt tror jag.

SirWankalot skrev:
Libanon blev ockuperat då Israel gick över gränsen i ett anfallskrig.
Att Hizbollah inte är Libanons armé spelar ingen roll. Varje land har en rätt att försvara sina gränser.

Ockuperat vete tusan om det är, tycker jag inte. Det är ju inte som i Irak där man avsatte styrelsen för landet direkt, de har byggt lite läger nära sin gräns och stoppar vapenleveranser från Iran.
Jag tycker dessutom att det är en stor skillnad att aktionen är mot Hizbollah och inte Libanons armé.

SirWankalot skrev:
Ja, FN är kasst. Men det hindrar inte att deras försök till defintion av terrorism hela tiden slutade med USAs och Israels agerande blev terrorism, varpå FN lagt ner försöken.

Tycker det låter lite förenklat, vinklat och märkligt det där - har du mer info?

SirWankalot skrev:
Hm intressant faktiskt. Det tillför liksom ytterligare en aspekt.

Ja, nu blev det plötsligt ännu svårare eller hur? Varför tror du Ulf Ekan byggt något tältläger där? Samma tema.

Intressant debatt, tyder på att konflikten är komplicerad och de flesta (inte alla) vet all historia bakom.

Ett boktips kommer här också, kanske några redan läst. Själv är jag 50% igenom.

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9170370931&s=1

Israeler har använt antisemitismen som vapen lite för mycket (som Markus i sitt första inlägg).Så fort man kritiserar Israels ockupation av Palestina så blir man kallad antisemit eller nazist. Ganska trångsynt eller provocerande.

Ett citat från boken:

"Hur många svenskar har klart för sig att FN:s delningsplan 1947 byggde på en tvåstatlösning som innebar att 57 procent av Palestina gavs till Israel medan palestinierna fick behålla 43 procent av det ursprungliga Palestina. Israel utökade omgående sina områden till 78 procent och sedan juni 1967 har Israel annekterat eller ockuperat 100 procent av palestinsk mark."

(Reservation för stavfel i citatet och jag är varken nazist eller antisemit :) )

Last edited:
ta allt med koppling till en viss Alex Jones med ett ton salt. Snubben är en dogmatiserad, galen konspirationsteoretiker som anser sig ha bevis för att 9/11 och Londonbombningarna begicks av respektive lands regering i syfte att skapa ett maktimperium. Såg hans senaste film nyligen där han på ett arrogant sätt framställer dessa "fakta" som självklara; och därmed är ju alla som inte accepterat hans teorier inskränkta, korkade samt delaktiga i skapandet av Bushs nya världskarta. :dummer

Den här Galloway verkar vara av samma mynt, och att idiotförklara alla som inte är av samma åsikt är ren arrogans. Att han sen "wipes the floor with Sky News anchor" är skitsnack, snarare han som framstår som en hjärntvättat fundamentalist.

Angående konflikten ser jag gärna att den FN-sanktionerade terroriststaten israel (de förtjänar inte ens en stor bokstav :tummenupp ) jämnas med marken. Denna åsikt grundar sig inte på något anti-semitiskt hat mot det judiska folket utan på det enkla faktum att det israel gör mot det palestinska folket är uppenbar terrorism.

Så alla idioter som vill titulera mig nazist: varsågod :tummenupp

tänk om alex jones har rätt i allt han säger då, lovar du att äta upp din ljuddämpare då lr. ni vet inte vad som hänt det gör ingen förrutom dom ansvariga. o det lär vi aldrig få reda på.

jag kör den logiska vägen, om det är nån som kan ro iland liknande operationer så är det iaf inte talibanozarna om man säger så. tycker ändå det är ganska käckt att en talesman för scotland yard sa att dom körde bombövning exakt samma tid på exakt samma plats som dom där londonbomberna.. what a coincidence!!! (läste intervjun direkt på bbc när det hände, nåra timmar efter, o redan då förstod jag att det måste vart dom som låg bakom. första o enda tanken va MY ASS att ni gjorde!! o det är den känslkan som är den rätta, intuitionen) är det för bra för att va sant så är det inte sant... infon kom ungefär samtidigt som vittnesmålen drällde in att det hade sprängts upp i vagnarna inte inifrån vagnarna, sen den stackars brasilianske elektrikern som tydligen satt på lite go info om inblandade bussar o tåg, honom knäppte dom med 9 kulor i skallen. dead men tell no tales va.. :tummenupp sköna lirare, dom lurar säkert den stora massan men inte mej
glöm inte 1/100000000000000000000000000000000000000000... that the odds.. hahaha

Last edited:
mini-knutten skrev:
2388190 ta allt med koppling till en viss Alex Jones med ett ton salt.
...
Den här Galloway verkar vara av samma mynt,
...

Att jämföra Galloway med Alex Jones är ju inte riktigt rättvist. Det Galloway säger är väl inte något som kan tolkas som teorier direkt, däremot ser han det från en annan synvinkel än de flesta medier visar. Sedan att han är radikal kan ju vara men det ska ju vara nån som balanserar åt andra hållet också, då får man ju ta i som en av de få.

Alex Jones är ju nånting helt annat tycker jag. Var det någon som såg den där dokumentären om att fotbolls-VM 1958 aldrig ägde rum? http://www.konspiration58.com/default.php

mini-knutten skrev:
2388190 Denna åsikt grundar sig inte på något anti-semitiskt hat mot det judiska folket utan på det enkla faktum att det israel gör mot det palestinska folket är uppenbar terrorism.

Enkelt faktum om man är nyss fyllda 17 kanske, för resten av världen är den konflikten allt utom enkel. Fast du tyckte ju Kragstalund var vassare än Beverly Hills också så du är ju ganska verklighetsfrånvänd i övrigt också. :lol

Markus skrev:
2388526 Enkelt faktum om man är nyss fyllda 17 kanske, för resten av världen är den konflikten allt utom enkel. Fast du tyckte ju Kragstalund var vassare än Beverly Hills också så du är ju ganska verklighetsfrånvänd i övrigt också. :lol

yes, där kom de ökända personangreppen. Är du så dålig på att argumentera för dina åsikter att du måste sjunka så lågt? Eller är du helt enkelt bara korkad? Om allvarligt tror att jag endast på grund av min ålder av 18 (kan du inte räkna heller?) är oförmögen att förstå omvärlden föreslår jag att du försöker återfå kontakten med verkligheten själv :tummenupp

Jag tror att jag talar för de flesta läsare av den här tråden när jag säger: gå och lägg dig :pangihuve

mini-knutten skrev:
2388558 yes, där kom de ökända personangreppen. Är du så dålig på att argumentera för dina åsikter att du måste sjunka så lågt? Eller är du helt enkelt bara korkad? Om allvarligt tror att jag endast på grund av min ålder av 18 (kan du inte räkna heller?) är oförmögen att förstå omvärlden föreslår jag att du försöker återfå kontakten med verkligheten själv :tummenupp

Jag tror att jag talar för de flesta läsare av den här tråden när jag säger: gå och lägg dig :pangihuve

En snorvalp som gnäller om personangrepp efter att han förespråkat utplånandet av en demokratisk stat, det är bra humor det. :rofl Kyrkbyn har ju alltid varit känt för sina skinnskallar, kul att du för gamla traditioner vidare. :tummenupp

Markus skrev:
2388577 En snorvalp som gnäller om personangrepp efter att han förespråkat utplånandet av en demokratisk stat, det är bra humor det. :rofl Kyrkbyn har ju alltid varit känt för sina skinnskallar, kul att du för gamla traditioner vidare. :tummenupp

å nej, en 27-årig bratfjortis kallar mig snorvalp! :4skrika

Glad förresten att jag kan underhålla dig med mina humoristiska åsikter :tummenupp Som den übernazist jag är ska jag nog ta och ta av mig SS-uniformen nu, stänga av datorn och slå mig ner och läsa Mein Kampf för 44e gången, då det är uppenbart att du inte är kapabel till att hålla en diskussion på en rimlig nivå. Innan du går och lägger dig kan du ta och leta upp bilder på den där skolbussen full med småbarn som Isreal sprängde här om dagen :tummenupp

Ajdå, han kör med "Är du inte med oss (Israel)så är du nazist"-tricket. Helt omöjligt att försvara sig mot! Se bara hur resten av världen (med några undantag) får kollektivt dåligt samvete för Förintelsen. Undrar hur länge det där ska fungera?

"This is Chewbacca"

mini-knutten skrev:
2388611 Innan du går och lägger dig kan du ta och leta upp bilder på den där skolbussen full med småbarn som Isreal sprängde här om dagen :tummenupp

Den återfinns väl på någon konspirartionsteorisajt som jag inte vill besöka så det går nog inte, hör du inte hur orimligt det är? Skolbuss i Libanon? :rofl De har ju för fan inte ens vägar kvar att åka på, vad fan ska de då med en skolbuss till? Skola i Libanon, yeah right liksom. :lol
Men jag ska i alla fall ge dig cred, du är käftig som få och du ger mig bra råd (att gå och lägga mig). :tummenupp Ska bara kolla klart på Universal Soldier. :hej

Småbarn i buss, haha. Vilken befängd tanke. :Bugar :lol

Henken skrev:
2388624 Helt omöjligt att försvara sig mot!

Jag vet, visst är det genialt? :)
Du är f.ö. inte Chewbacca, en viss lodis kommer bli jEtE sUr om du tar hans rymdroll. :mattias

Last edited:
Markus skrev:
2388626Jag vet, visst är det genialt? :)
Du är f.ö. inte Chewbacca, en viss lodis kommer bli jEtE sUr om du tar hans rymdroll. :mattias

Till en början var det genialt & säkerligen med goda avsikter, nu är det bara uttjatat...gamla nyheter liksom. Vilka sketcher man skulle kunna göra med detta som tema!

Apropå Chewbacca så kommer du inte förstå eftersom jag fått citatet, om än nerkortat, från ett på sitt sätt genialiskt samhällskritiskt program.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg