Galfer Wave,brembo Eller Isr Skivor??

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Hej, ska köpa ny skivor till ett par fälgar, väljer mellan dessa märken.
Står mest mellan Galfer och ISR.
Ni som har erfarenhet av ovanstående skriv gärna, positivt som negativt:

//Björn:tummenupp

Åker med galfer wave och jag är nöjd kan dock bara jämföra mot orginalen men där märks en markant skillnad i mattning när man kört hårt (bana) en stund.
/Per

lätt svar
ISR är det som gäller , prova båda så vet du varför ISR ger mest valuta för pengarna

Last edited:
Har testat brembo, braking och isr, valet är enkelt: ISR vinner både prestanda och prisklassen!

Behöver köpa en bromsskiva till min hoj pga av att jag gjort bort mig med skivbromslåset.

Vilka ställen kan ni rekommendera för inköpa av ny bromsskiva? Helst ett ställe där man kan köpa endast en skiva (behöver till höger fram).

Rostar ISR skivorna?

jag vet inte om själva skivan rostar men på min bromspump och kopplingshandtag har alla låspinnar av stål fått en brun beläggning, har för mig att jag sett liknande tendenser på bromskivorna men jag kan vara fel ute?

säkert någon som åker med ISR-skivor som kan svara på det.

jag vet inte om själva skivan rostar men på min bromspump och kopplingshandtag har alla låspinnar av stål fått en brun beläggning, har för mig att jag sett liknande tendenser på bromskivorna men jag kan vara fel ute?

säkert någon som åker med ISR-skivor som kan svara på det.

Mina bromsar på HD:n består bara av ISR. de har suttit på hojen sedan -96. Är mycket nöjd med dem. Acke har uppdaterat mina bromsar lite kontinuerligt genom åren. Skivorna håller sig fina från rost. men om man tvättat hojen och låter den stå med våta belägg innan man kör så kan det bli rost på skivan som dock fort försvinner. Det är insintrad koppar i bromsbeläggen som gör det.

/J

Går det att handla över disk hos ISR, eller är det återförsäljare som gäller?

Ska du leka på framhjulet är Isr skivorna inte att rekomendera. Dom tar inte hårt först men efter några meter tar dom bara mer och mer.. Det är järn skivor och dom rostar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT