Galfer Wave,brembo Eller Isr Skivor??

Ska du leka på framhjulet är Isr skivorna inte att rekomendera. Dom tar inte hårt först men efter några meter tar dom bara mer och mer.. Det är järn skivor och dom rostar.

Jaha det låter ju inte bra, Min huvudsakliga användning av min K6.a är Ban/gat-körning. Du menar alltså att bettet kommer efter ett tag? INTE BRA INTE BRA:va :va :va
 
Jaha det låter ju inte bra, Min huvudsakliga användning av min K6.a är Ban/gat-körning. Du menar alltså att bettet kommer efter ett tag? INTE BRA INTE BRA:va :va :va

ISR började göra racebromsar på 80-talet, bla till Eddie Lawson....ISR-bromsarna funkar nog.:hihi

Sedan så finns det flera olika belägg. De hårdaste beläggen för bankörning brukar ju ha den egenheten att de ska upp i temp först. Det gäller ju alla andra bromsar i samma segment. Men sättar man i mjuka belägg så kan man få dem bra på gata. Jag använder vanliga gat SBS-belägg i mina, säljs också av ISR samt Roffes. Jag har aldrig märkt någon svårighet att dosera med kalla bromsar med sådana belägg.

Man jag kör ju varken bana eller gör stoppies så jag ska väl egentligen inte svara. Jag gillar isr för att det är en sån kvalite, den låga vikten och det snygga utseendet.

Mvh
J
 
Last edited:
Hej, ska köpa ny skivor till ett par fälgar, väljer mellan dessa märken.
Står mest mellan Galfer och ISR.
Ni som har erfarenhet av ovanstående skriv gärna, positivt som negativt:

//Björn:tummenupp

Tillhör skaran som gillar ISR-skivor och har rekommenderat dem förr.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127196

Byt gummislangarna till stålisar när du ändå håller på...

För att kommentera några inlägg i tråden:
Ett: Har aldrig någonsin sett en gnutta rost på diskarna.
Två: Det är inga problem att dra en stoppie. Tar inget i början? Ehh OK...If you say so...

Edit:
Glömde...I Bike 7 på sidan 72-73 var det ett reportage om Acke och ISR.
Lite kul att läsa, vilket orginal :yoparty
 
Last edited:
Jag tillhör dom som anser att e-mail är ett skitverktyg precis som Acke på ISR när det gäller att sälja en vara varför jag själv inte besvarar just förfrågningar per e-mail!!

Vill man veta ngt så gör man det enda raka och ringer upp personen/företaget för att fråga då det både är enklast men framför allt snabbast!!



/Fürstenhoff.

Jaha och vad säljer du för något?

Själv tycker jag att email är perfekt. Då kan man skicka iväg en förfrågan när man vill, tex nu, mitt i natten. När man sedan vaknar och kollar sin mail, så har man förhoppningsvis redan ett svar. Kan inte bli bättre! :tummenupp
 
Jag tillhör dom som anser att e-mail är ett skitverktyg precis som Acke på ISR när det gäller att sälja en vara varför jag själv inte besvarar just förfrågningar per e-mail!!

Vill man veta ngt så gör man det enda raka och ringer upp personen/företaget för att fråga då det både är enklast men framför allt snabbast!!

EDIT:
Rostar??
Tar inte bra i början??

Måste säga att det svamlas en hel del på forum om produkter hit och dit vilket ibland tom kan vara lite kul att läsa!! :pannkyss

Att ISR skivorna skulle rosta är fel även om man kan få något som framstår som ett rost damm om man kört med ISR skivor i regn och därefter inte torkat av dem, något som försvinner direkt när man åter tar skivorna i bruk!!

Att sen läsa att ISR skivorna inte tar direkt kan inte vara mer fel då jag vid mina rekord försök på ett hjul samt vid toksnabba varv på Nürburg ring är sjukt beroende av att dom just tar direkt, tar ordentligt och det under alla förhållanden varför jag med gott samvete kan säga att ISR's bromsskivor är dom bästa jag någonsin provat!!

/Fürstenhoff.

Sen för det andra så svarar du ju aldrig i mobilen heller så:arsele :arsele
 
:hihi
Jag vet inte varför, du får fråga dem. Acke gillar den hederliga gamla telefonen. Och jag gillar att prata med honom, så jag klagar inte. :tungan
/J


Jag tror han har en backelit telefon! :tummenupp

Jag säljer också ISR på förfrågan.
Så jag kollade med ACKE om man kunde få prislistan på en PDF eller så!
Han tittade på mig och skrattade...
Sa sedan att den kommer i pappersform på posten! :tummenupp

Den firman kommer inte stanna P.G.A data strul i alla fall! :D
 
Någon som har erfarenheter av Tourmax eller Goldfrens bromsskivor?
 
Tillhör skaran som gillar ISR-skivor och har rekommenderat dem förr.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127196

Byt gummislangarna till stålisar när du ändå håller på...

För att kommentera några inlägg i tråden:
Ett: Har aldrig någonsin sett en gnutta rost på diskarna.
Två: Det är inga problem att dra en stoppie. Tar inget i början? Ehh OK...If you say so...

Edit:
Glömde...I Bike 7 på sidan 72-73 var det ett reportage om Acke och ISR.
Lite kul att läsa, vilket orginal :yoparty

måste bara säga det...fyfan va fet avatar....
 
Måste man byta bromsbeläggen samtidigt som man byter ena bromsskivan?
 
Last edited:
måste bara säga det...fyfan va fet avatar....

Hehe, ja katter är kul och tillika mitt favoritdjur.

Förlåt för tok-off-topic men bjuder goba på fler katter som tolkar smilys :)
 

Bifogat

  • Katter tolkar smileys.jpg
    Katter tolkar smileys.jpg
    112.4 KB · Visningar: 107
gör ett trådlyft

På ISR´s hemsida finns prislista osv men på engelska. Jag behöver nya glidnitar till min skiva.
Finns dom ens med på prislistan? Dom är inte nitade utan sitter med skruv, om det hjälper till något.
Vad kostar dom?
 
Last edited:
På ISR´s hemsida finns prislista osv men på engelska. Jag behöver nya glidnitar till min skiva.
Finns dom ens med på prislistan? Dom är inte nitade utan sitter med skruv, om det hjälper till något.
Vad kostar dom?


Vet inte om de finns med på listan, men RING dit. Pris beror nog på om du vill bara köpa dem eller ha dem bytta också.
Men de var inte så farligt dyra i alla fall. :tummenupp
 
ska bara köpa. åka dit för att få dom monterade känns lite muppigt då dom sitter med skruv:va så svårt lär det knappast vara. får slå han en pling:tummenupp
 
Någon som har erfarenheter av Tourmax eller Goldfrens bromsskivor?

Jämfört med ISR är det skit men för average gatåkare duger de som en billig ersättare till originalskivor.

Måste man byta bromsbeläggen samtidigt som man byter ena bromsskivan?

Byter man skiva så byter man pads då ny skiva inte skall gå med slitna pads. Snikalternativet är att slipa ner padset lite så de får ett nytt jämt ytskikt.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top