Galen på glassbilen??

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Idag när jag satt på jobbet och hade tråkigt så hörde jag: du di du di du, du di du di du, du duu du duu du duuu.

Klassiska gamla glassbilen var på gatan och sålde glass, hörde melodin 2-3 gånger och tänkte inte mer på det. Efter en liten stunds funderande kom jag dock fram till att köra glassbil i jobbet och höra den där melodin minst 100 gånger om dan måste ju vara allt annat än bra för nerverna, eller? :hihi

Någon här som jobbar eller har jobbat med att köra glassbil som kan ge svar på mina djupa funderingar :)?

Man bryr sig inte i bilen i tjänst!

Men hemma i soffan i vardagsrummet gör man - till o med jag.

Mavve skrev:
2317720 Man bryr sig inte i bilen i tjänst!

Livet som oljeborrare äger så mycket mer. ;)
:yoparty

Mavve skrev:
2317720 Man bryr sig inte i bilen i tjänst!

Hur känner du när du ligger hemma i soffan då :)?

Pinky skrev:
2317702 Idag när jag satt på jobbet och hade tråkigt så hörde jag: du di du di du, du di du di du, du duu du duu du duuu.

Klassiska gamla glassbilen var på gatan och sålde glass, hörde melodin 2-3 gånger och tänkte inte mer på det. Efter en liten stunds funderande kom jag dock fram till att köra glassbil i jobbet och höra den där melodin minst 100 gånger om dan måste ju vara allt annat än bra för nerverna, eller? :hihi

Någon här som jobbar eller har jobbat med att köra glassbil som kan ge svar på mina djupa funderingar :)?

När jag gick ettan på gymnasiet för ett antal år sedan, gjorde jag och en klasskompis ett projektarbete om glass. Vi åkte då med i varsin glassbil, för att få mer insikt i det hela. Killen jag åkte med nynnade hela tiden "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng" när han satte igång melodin. :hihi

Tja var rätt kul. Då i alla fall..
Vi var ute och jagade... Efter ett par timmar utan att ha sätt röken av något alls när vi är ute och går mitt ute i skogen hör vi en bil komma!? Och precis innan den kommer förbi lröken hör vi glassbils melodin!? Höll på att får hjärtsnörp.

Dropdead skrev:
2317870 När jag gick ettan på gymnasiet för ett antal år sedan, gjorde jag och en klasskompis ett projektarbete om glass. Vi åkte då med i varsin glassbil, för att få mer insikt i det hela. Killen jag åkte med nynnade hela tiden "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng" när han satte igång melodin. :hihi

HAHAHHAH klockren kille..

Dropdead skrev:
2317870 När jag gick ettan på gymnasiet för ett antal år sedan, gjorde jag och en klasskompis ett projektarbete om glass. Vi åkte då med i varsin glassbil, för att få mer insikt i det hela. Killen jag åkte med nynnade hela tiden "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng" när han satte igång melodin. :hihi

Själv så sjöng vi alltig samma men slutet va

nu lurar vi barn , med våran glassreklam..

Rohlen skrev:
2318419 Haha, är det b-laget som inte vågar sig på värdetransportrån som sysslar med sånt?

Jag kan bara av orterna gissa vilket lag det är, men jag vet så klart inte.

Markus skrev:
2318442 Jag kan bara av orterna gissa vilket lag det är, men jag vet så klart inte.

Skulle jag ge mig in i den branschen så skulle jag iaf råna med stil och inte något så olukrativt som en glassbil.

Rohlen skrev:
2318461 Skulle jag ge mig in i den branschen så skulle jag iaf råna med stil och inte något så olukrativt som en glassbil.

Glassbilen har väl dessutom bara piratkopierad äcklig glass? Man skulle ju lätt kunna trycka upp en picka i fejset på någon för en låda Magnum White dock.

Markus skrev:
2318479 Glassbilen har väl dessutom bara piratkopierad äcklig glass? Man skulle ju lätt kunna trycka upp en picka i fejset på någon för en låda Magnum White dock.
Säljer de inte den sorten?
Iofs har jag inte varit kund hos hemglass/glassbilen på år och dar.

Rohlen skrev:
2318496 Säljer de inte den sorten?
Iofs har jag inte varit kund hos hemglass/glassbilen på år och dar.

De har ju bara fulglass, inget gott alls. Typ Daffypinnar, Maxipinnar, Fruktstrutar, Glass-bot och annat trams.

fy fan

Markus skrev:
2318502 De har ju bara fulglass, inget gott alls. Typ Daffypinnar, Maxipinnar, Fruktstrutar, Glass-bot och annat trams.

fy fan
Ushdå, dock gillade jag ju båtarna som barn. De borde införa ett mer gediget sortiment tycker man.

var en ruskigt söt tjej som körde glassbil i huddinge för ca 3 år sedan, månne hon jobbar kvar.....

jag har för mig att glassbilen är jehovas, är det så är nog melodin någon form av hjärntvätt :gnissla

Pinky skrev:
2317702 Idag när jag satt på jobbet och hade tråkigt så hörde jag: du di du di du, du di du di du, du duu du duu du duuu.

Hörde en story för några år sedan om den är sann eller inte vet jag inte men den som berättade hävdade å det bestämdaste ett den är sann.
I en by utanför Falun hade en gubbe pratat med hemglass bilen om att den skulle slå av trudelutten när han passerade gården för det skrämde djuren samt att gubben tyckte det var djävligt irriterande. Detta ledde till att killen som körde glassbilen på rent djävulskap plingade på extra och stannade utanför gubben för att han ringt och klagat. Det gick så ett tag tills gubben fick nog, nästa gång bilen kom, hade gubben tagit sig ett pass, när killen stannade sköt gubben tuttan på taket med sin älgstudsare. Konsekvensen av det var att gubben vart av med vapenlicenserna, men han skulle tydligen sagt att det var det värt att få se killen min. :hihi

Back