lappmögel skrev:en massa text
Fick mej och tänka på gubben här hemma som jagade bort en flock polacker ur jordgubbslandet, 2 snabba med hagelbössan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lappmögel skrev:en massa text
Olsson skrev:2320047Fick mej och tänka på gubben här hemma som jagade bort en flock polacker ur jordgubbslandet, 2 snabba med hagelbössan![]()
Pinky skrev:2317702Idag när jag satt på jobbet och hade tråkigt så hörde jag: du di du di du, du di du di du, du duu du duu du duuu.
lappmögel skrev:2320021Hörde en story för några år sedan om den är sann eller inte vet jag inte men den som berättade hävdade å det bestämdaste ett den är sann.
I en by utanför Falun hade en gubbe pratat med hemglass bilen om att den skulle slå av trudelutten när han passerade gården för det skrämde djuren samt att gubben tyckte det var djävligt irriterande. Detta ledde till att killen som körde glassbilen på rent djävulskap plingade på extra och stannade utanför gubben för att han ringt och klagat. Det gick så ett tag tills gubben fick nog, nästa gång bilen kom, hade gubben tagit sig ett pass, när killen stannade sköt gubben tuttan på taket med sin älgstudsare. Konsekvensen av det var att gubben vart av med vapenlicenserna, men han skulle tydligen sagt att det var det värt att få se killen min.![]()
Jonte VSB R-T skrev:2320753När pappa jobbade på Södermalands Radio så förde han ett krig mot Hemglass. Kommer inte ihåg exakt vad han gjorde men allmänt uthängade i radio. Ska nog kolla upp vad han exakt gjorde.
Markus skrev:2320739"Flock"![]()
Dropdead skrev:2317870När jag gick ettan på gymnasiet för ett antal år sedan, gjorde jag och en klasskompis ett projektarbete om glass. Vi åkte då med i varsin glassbil, för att få mer insikt i det hela. Killen jag åkte med nynnade hela tiden "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng" när han satte igång melodin.![]()
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |