Galen på glassbilen??

Pinky skrev:
2317702 Idag när jag satt på jobbet och hade tråkigt så hörde jag: du di du di du, du di du di du, du duu du duu du duuu.

Pinky gubben :pannkyss det är inte glassbilen som låter det är dina hjärnceller som marscherar :hihi

:hördu 123 du di du di du, 123 du di du di du 123 du duu du duu du duuu. Nu är de redo:kulspruta

hm...var nog inte hjärnceller när jag tänker efter :rofl

Last edited:
lappmögel skrev:
2320021 Hörde en story för några år sedan om den är sann eller inte vet jag inte men den som berättade hävdade å det bestämdaste ett den är sann.
I en by utanför Falun hade en gubbe pratat med hemglass bilen om att den skulle slå av trudelutten när han passerade gården för det skrämde djuren samt att gubben tyckte det var djävligt irriterande. Detta ledde till att killen som körde glassbilen på rent djävulskap plingade på extra och stannade utanför gubben för att han ringt och klagat. Det gick så ett tag tills gubben fick nog, nästa gång bilen kom, hade gubben tagit sig ett pass, när killen stannade sköt gubben tuttan på taket med sin älgstudsare. Konsekvensen av det var att gubben vart av med vapenlicenserna, men han skulle tydligen sagt att det var det värt att få se killen min. :hihi

När pappa jobbade på Södermalands Radio så förde han ett krig mot Hemglass. Kommer inte ihåg exakt vad han gjorde men allmänt uthängade i radio. Ska nog kolla upp vad han exakt gjorde.

Jonte VSB R-T skrev:
2320753 När pappa jobbade på Södermalands Radio så förde han ett krig mot Hemglass. Kommer inte ihåg exakt vad han gjorde men allmänt uthängade i radio. Ska nog kolla upp vad han exakt gjorde.

Det är public service det. :tummenupp

Dropdead skrev:
2317870 När jag gick ettan på gymnasiet för ett antal år sedan, gjorde jag och en klasskompis ett projektarbete om glass. Vi åkte då med i varsin glassbil, för att få mer insikt i det hela. Killen jag åkte med nynnade hela tiden "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng" när han satte igång melodin. :hihi

jo det är väl livets ord som äger det och de religiösa föreningarna i sverige gör väl allt för att lura stålarna av folk?? :va

Back