Galen kille som vill ha mina pengar!

...och du. Ska du träffa honom igen så ta med en minibandspelare i rockfickan, ...av hans agerande att döma lär han spy ur sig ett och annat hot till.
Hade ju varit kul att trycka upp under näsan på honom i en ev juridisk situation ....du kan rentav tjäna en hacka på det :D .

Att kräva ersättning för fölorad arb.inkomst visar på vilken nivå han ligger !

RacerX skrev:
han jobbar som elektriker, så han fakturerar elektriker taxa, dvs ~450+moms i timmen... Stod å snackade typ en timme på plats...

Hur kan det bli 3500:-?

Måste pratat lääänge med försäkringsbolaget.

Nej jag håller med övriga, betala INGENTING & polisanmäl honom driekt för hotet.
Prata inte med honom utan hänvisa till polisen.
Bestrid fakturan. IDAG!

Det luktar räv lång väg.

Hur vet du att repan inte fanns där innan och han såg sin chans att få ut ett nylackat tak, och ett par nya 17-tummare.

Chansen är väl kanske inte direkt stor, men den finns.

3500.- ?!

Haha det skulle betyda att han har pratat med dig och försäkringsbolaget i över 6 timmar.

Seg kille...

Undra om hans arbetsgivare vet att han inte har arbetat den där timmen som han vill att du ska stå för.

Bestrid inkassokravet och polisanmäl.

Vad du än gör...så brusa INTE upp hur arg du än må vara. Då är det ju lätt att falla in i hans språk och komma med någon kontring till hans hot. Och då kan ju även han anmäla dig. Stå på dig och lycka till.

// Fredrik

Med den förlorade arbetsinkomsten antar jag att han menar när bilen ska in för lackering?
Det kan ju ta ett tag.

Men det hela låter lite väl som om han försöker med en grej, han borde nöja sig med att du betalar självrisken så är saken ur världen, du har ju inte kastat tältet på hans bil.

en fräck jävel är vad det är. eftersom du har fått ett litet krav från inkasso så har det aset redan sålt din såkallade skuld till dom och fått betalt redan.

finns 3 regler att följa vid sådana fall:

1. polisanmäl
2. polisanmäl
3. polisanmäl

GIXxXER skrev:
en fräck jävel är vad det är. eftersom du har fått ett litet krav från inkasso så har det aset redan sålt din såkallade skuld till dom och fått betalt redan.

1. polisanmäl
2. polisanmäl
3. polisanmäl

Hmm, har han alltså såld ärendet till inkasso trots att han inte givit dig ens en chans att betala fakturan? Isåfall kommer han att torska dit ordentligt om du gör en polisanmälan. Den lilla händelsen med tältet är en riktig skitsak i jämförelse.

GIXxXER skrev:

1. polisanmäl
2. polisanmäl
3. polisanmäl

dessutom..

4. Allt ALLTID skriftligt + egen kopia
5. Allt ALLTID skriftligt + egen kopia
6. Allt ALLTID skriftligt + egen kopia

Inga j-a telefonsamtal här!!!!

Förslag om minibandspelare är bra!
Både vid ev inkommande telefonsamtal + öga-mot-öga-kontakt
För att gör det ännu "enklare" för honom lämnade du naturligtvis ditt mobilnr?
Alltid lämna ENBART fast tel nr, då går det att enkelt koppla en bandspelare till telefonen.
Rings det på mobilen är alltid "förbindelsen dålig" = lägg på.

GIXxXER skrev:

1. polisanmäl
2. polisanmäl
3. polisanmäl

När man säljer en faktura till ett inkassobolag så behöver väl "kunden" bekräfta den? Så är det iallafall när man säljer vanliga fakturor till tex Eurofinans.

RacerX skrev:
För en tid sedan hade jag lånat ett partytält. Dagen efter började det blåsa REJÄLT, och tältet blåste iväg och (ev) IN I EN BIL!!! :brinnerup
Skadan på bilen var en repa på taket.

Nu vill han som hade hyrt bilen ha ersättning av mig för sin självrisk, och för "förlorad arbetsinkomst".... Jag skulle behöva hjälp med vad som är juridiskt rätt & riktigt.

Bilen stod uppställd på en cykelbana ca 30m från tältet brevid en byggarbetsplats där killen jobbade.

När vi fyllde i paprena på plats kom vi överens om att försäkringsbolaget skulle sköta det. Men nu har försäkringsbolaget "beslutat" att det var en olycka som inte berodde på någon oaktsamhet av mig. Jag kan ju inte veta om skadan verkligen kom ifrån tältet eftersom tältet låg en bit därifrån i en annan riktning. :va

Killen vill ha 1500 i självrisk + 3500 i ersättning och har fakturerat mig nu via ett inkassoföretag.... Jag hade tänkt betala hans självrisk för att vara schyst, men inte "arbetet". Men nu vet jag inte eftersom han faktiskt "blufffakturerat" mig, och ringt och hotat mig... :fatta!

Om någon kunde ge tipps på vad som gäller/vad jag borde göra blir jag jätte glad!
:(

Det spelar ingen roll vems tält det var, har det blåst på bilen är det killen med bilen som får stå för självrisken.
Du behöver inte stå för något!
Är det under en race helg och tältet blåser på polarns bil kan man ju hjälpa till med självrisken... men knappast annars!

Therudeboy skrev:
När man säljer en faktura till ett inkassobolag så behöver väl "kunden" bekräfta den? Så är det iallafall när man säljer vanliga fakturor till tex Eurofinans.

noop, behövs inte hos alla

skicka han en faktura på tältet och hävda att den gått sönder pga att hans bil stod i vägen. 50000:- skulle väll vara en bra summa, du kan ju hävda att du har stora fester i tälten så du saknar inkomsten från dom festerna :D

Det finns gått om idioter i våran avlånga land

nerå du behöver inte ens betala hans självrisk.
Brukar själv köra en klassiker " min farbror är polis", och jag har pratat med honom, han säger det är helt absurt jag ska betala detta, jag inte ens vet jag har orsakat.
Och be han gå vidare med ärendet om han nu vill något...
låt han inte snacka ner dig, be han gå till polisen såfall, vilket han inte kommer göra, för han förstår att han inte har rätten på sin sida.

lycka till

Zoidberg skrev:
...och du. Ska du träffa honom igen så ta med en minibandspelare i rockfickan, ...av hans agerande att döma lär han spy ur sig ett och annat hot till.
Hade ju varit kul att trycka upp under näsan på honom i en ev juridisk situation ....du kan rentav tjäna en hacka på det :D .

Att kräva ersättning för fölorad arb.inkomst visar på vilken nivå han ligger !

Ta INTE med en bandspelare för det är olagligt om inte båda parter vet att det är inspelat... annars så kan du också få betala skadestånd till honom för det.

whitesnake skrev:
Ta INTE med en bandspelare för det är olagligt om inte båda parter vet att det är inspelat... annars så kan du också få betala skadestånd till honom för det.

Nä det är inte olagligt.

whitesnake skrev:
kuckeliku :kocko

han har redan pratat med polisen. När vi var på plats så ville han att jag skulle erkänna att det var mitt fel alltsamman, och att jag skulle skriva på nått papper. Men när jag vägrade ringde han polisen, och sa att jag vägrade ge mitt namn och tel (vilket var löjligt för det var han som ringde till mig och sa attt mitt tält blåst på hans bil). Han ringde utan att jag visste det, å när vi stod där var jag tvungen att gå tillbaka till jobb och frågade om vi hade nått mer eller om det var ok att jag gick. Då sa han ok, visst! Men jag stannade kvar å samlade ihop tältet och då kom polisen och jag förstod varför han ville att jag skulle gå. Han ville få fast mig för att jag vägrat uppge mitt namn + smitning från "olycksplats". :näsblod

Bilen hade han hyrt av Bilia, så den förlorade arbetsinkomsten var bara de "direkta" mellanhavanden som uppstod isamband med hanteringen av bilskadan. Men jag har aldrig sett några kvitton på något, utan det är bara summerat i ett krav...

Beträffande hotet var det att han har ringt och hotat med det här Inkassobolaget, och att jag måste "erkänna"....

Som sagt, jag ska bestrida fakturan nu iaf! Tack för hjälpen alla!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT