Galen abstinens!!!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Vad gissar ni på för datum som ni kan ge er ut och åka där ni bor? Alltså vilket datum blir det som ni tar första riktiga svängen med hojen?

Dr.Bike skrev:
Vill åka hoj NUUUUUUUUUUUUU!!!!! :4skrika

Sover dåligt på nätterna nu... grubblar på hur det kommer bli, kommer den och den modden funka på hojen i år... Hur var det egentligen att köra hoj? Har jag blivit stel som ett spett?
Kommer jag hinna alla turer jag vill och har på min önskelista?
Hur ska mitt banåka bli? Kommer jag likt en sågbock fara runt som en patetisk bromskloss? Eller kommer jag ha lika roligt som jag brukar ha?
Vilken försäsongsträning är bäst? (vet att jag behöver kondition...)
Kommer jag vurpa?
Vilka nya människor kommer jag träffa i år?
osv osv

jag vill ha SVAR!!!!!!

Klockan måste gå fortare!!

Hur känns det för DIG?

Jag vill åka hoj NUUUUUUUUUUUUU!!!!!
Säsong BITTE!!! ;)

ta det lugnt bara.. om tre veckor är det mars sen kommer våren :banana

tober skrev:
Vad gissar ni på för datum som ni kan ge er ut och åka där ni bor? Alltså vilket datum blir det som ni tar första riktiga svängen med hojen?

Jag borde varit i UAE nu, så då hade jag kunnat köra... Men ok, där jag BOR... där är det permafrost och istid känns det som.
Slutet April? :(

tober skrev:

Få se här nu (bläddrar i almanackan...), torsdag den 30:e mars skulle jag tippa på (i mån av väder).

Sedan underlättas ju inte hojabstinensen direkt av all dumsurfning här + att man måste vakta på "biljettsläpp" i banåkningsforumet :skitdator

Zenit skrev:
Ser inte mcåkning som nån dålig vana trotts att de tar alla mina pengar o jag blir (smått) tokig när man inte får köra, så nej jag lider inte av abstinensbesvär. :gnissla

tack cel för denna film (http://www.drsardonicus.com/Video/Dragon.wmv) som minska körsuget något så enormt :huvet vart e VÄRMEN!?!?!
Ur so welcome buddy :hihi :arsele

Dr.Bike skrev:
Jadu mannen... fethaja hur sjukt sugen jag är!
Jag ska gå ner och sätta mig på en träningscykel nu i 40 min bara för att få hålla i ett styre!!!
:lol :lol :rofl :rofl

Dr.Bike skrev:
Sådär + bastu! Great!

Nu ska jag plöja ett par hojtidningar jag tagit med mig ner hit för att spä på abstinensen! :lol

Kanske såna där spel där man sitter två, fast på varsin mc, och tävlar mot varann kan lindra?? ;)

Själv gick jag till garaget och lyfte i motorn i ramen, det var ingen lek, första gången, ensam var jag också :gnissla Men allt går med mycket vilja, våld och lite finurlighet :)

tober skrev:

Jag var faktiskt ute och körde förra torsdagen, så 2:a februari var min premiär för året :-)
Det var inte så kallt som jag trodde, bara om händerna då jag hade sommarhandskar.

Maverick_ou812 skrev:
Costa del Sol från den 24:e februari till den 1:e mars. Hojabstinens... :va Näääää... även en Transalp är hoj i detta läget! :hihi
Ska jag skicka bilder?

Dina nakenbilder skulle med största sannorlikhet inte bota nån abstinens...
Mest troligt bara skapa någon annan åkomma! :D

Det är skit med abstinens,! Själv plockade jag hem nya bebben igår och det gör ju inte saken bättre direkt. :gnissla

MEN... :hihi ... som tur är krävs bara några smärre justeringar så ska jag brumma lite i gokarthallen och sedan bär det av till Spanien för 2 veckors träningsläger i mars. Det tror jag botar en hel del, för när vi kommer hem är det inte långt kvar tills vi har underbart, torr asfalt framför oss! :)

(bara för att jag är för lat för att kränga på dubbdäcken på min moped :3freak )

Dr.Bike skrev:
Jag borde varit i UAE nu, så då hade jag kunnat köra... Men ok, där jag BOR... där är det permafrost och istid känns det som.
Slutet April? :(

Bålsta, istid o permafrost? Det är ju nästgårds och vi brukar passera på hoj sista helgen i mars.

Gissa på en skala hur mycket abstinens man har med en nyinköpt K5 i garaget??!! Jag dööööör! Å andra sidan drömmer jag mardrömmar varje natt nästan som är hojrelaterade, ibland blir hojen stulen, ibland totalkraschar jag den och sitter i rullstol förlamad från halsen och nedåt och ibland upptäcker jag att jag har glömt hur man gör när man kör.... vad beror såna drömmar på? Nån som e bra på drömtydning?

Lugn lugn lugn..vi är säkert igång om ca 1 månad el åtminstone 1 1/2, så har det varit de senaste åren i alla fall, just nu har jag ingen abstinens alls, för man vet att det är ofarbart ute, det är värre, när det är bara vägar o några minus, så man KAN köra, men farligt farligt med dåligt grepp, grus o skit.

Ser mer fram emot när fiddyn kommer just nu, pilla ihop den, sen har man "lek" fordon för att hålla värsta abstinensen borta, höst, vinter, vår, även kul på sommaren :)

Är för tillfället i Houston.. 25 grader varmt och solen strålar... Hojar som åker förbi utanför kontoret hela dagarna... :gråta

Solan skrev:
Jag ska vurpa i sommar.
Någon gång kommer det att ske och om jag ska bli snabbare så måste jag tänja på gränserna och då kommer jag säkert att krascha.
Hoppas det inte gör så ont.

Underbar mentalitet!!! Lycka till och var försiktig... i ditt vurpande. :tummenupp

Reb0

Jag körde hoj igår, nästan 1km i 5cm snö. Vad gör man inte för att åka till service :D Inget att rekomendera dock, ställde sig på tvären vid gasavslag i 30 och man fick hjälpa till med fötterna i uppförsbackar. Dock så har jag iallafall "påbörjat" säsongen med den första turen.

Last edited:
Siktet är inställt på månadsskiftet mars/april om inte tidigare....så länge det inte tenderar till att vara halt och jävligt pga. kylan så är det åka som gäller.

Regn och få grader kan man stå ut med till en början och om sen allt grus plockas upp tidigt så vore det ju alltid ett plus.

Ca: 50 dagar kvar då.....

Öppnar garageporten , där står hon !! röd o svart med "kläderna" på !
Jag kan höra henne !
Ta mig ! Ta mig på en tur !
Jag vill! Hon vet att jag är svag för hennes morrande !
Bara lite ..... där gick hon igång,hon blir varm fort och
jag blir tillfredsställd . stänger garageporten igen längtar redan efter nästa veckas möte :hihi :tummenupp

Har en nyinköpt R1 i graget, kan lova att abstinensen är grym, å snön försvinner ju inte heller det kommer bara mer och mer, vill att det ska vara vår typ nuuuuu.

Kan lova att jag torr kört en del :D den låter ju så härligt, grannarna blir är nog inte så glada men va fan :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman