En alldeles fantastisk liten manick men som precis som med alla sådana så begriper man inte bara hur man klarat sig utan dom utan man har ingen aning om att man ens äger dom när dom blivit "parkerade" en liten stund.
Hittade självklart inte "piece de resistance" nu, den lilla sändaren man ska trä på batteriet, när jag ska visa upp den men det är en "fjärrkontrollsförlängare", det fina med denna lilla grej är att den inte behöver fri sikt till fjärren, den går på någon typ radio.

Det som syns på bilden tillsammans med mottagaren är batteriet, ett AAA fast kortare och laddbart i mottagaren, det trär man på en liten sändare så den blir lika lång som ett normalt AAA och ersätter ett batteri fjärren med denna, när du sen använder fjärren så sänder denna lilla pryl över ir-signalen via radio till mottagaren som reläar den vidare till vad fjärren nu går till.
Hur den funkar har jag inte satt mig in i, kanske någon kan förklara?
Man kan alltså gömma fjärren under en kudde eller gå in i ett annat rum eller hålla för dioden så det blir helt tätt och sändaren som man ersätter batteriet med har ingen koppling till dioden på fjärren utan sänder via radio till mottagaren från sin plats i batterifacket men hur den "läser" vilken knapp man tryckt på vet jag ej.
Är det via förbrukningen eller någon bärvåg från dioden?
Nå,helt absolut oumbärlig! Tills man inte använder den, då glömmer man helt av att den ens fanns...