Gabor Talmacsi: The Future!

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Denna killen är ju duktig, ingen tvekan. Men, det känns som om den killen aldrig kommer att köra i MotoGP eller Superbike.. Är det bara jag som känner av dem vibbarna eller vad tror ni om han?

(skulle gjort en polll, kryssade i men sen viste jag inte vad/var jag skulle skriva resten så ni får spekulera fritt.)

Hope not ! that piece of shit såg till att kallio missade titeln.
Vikket asshole den killen är. Inte konstigt KTM sparkade honom
ända hem till budapest efter den grejen. men visst kan han köra hoj.
inget snack om det.

Det tog mig många år att förlåta capirossis torpedering av harada
i uppgörelsen om titeln den gången. Och ja, Han fick oxå sparken !
Kanske jag kan ge killen en chans om tio år lr ngt. Men knappast troligt.
Man blir ju grinigare med åren.

Han är för gammal. Dessutom, inte alla klarar av att ta steget. Jmfr go-kart åkare som inte klarar av att köra riktiga formelbilar :)

Talmacsi kommer flytta upp till 250 nästa år.
Dessutom kan ju inte alla köra i WSBK eller MotoGP. :)

Jag tror Talmacsi skulle kunna vinna WSS om han satsade på den klassen, men om han får en bra styrning i 250GP så stannar han nog där.

Precis. Luthi hade garanterat kört hårdare/tagit fler poäng i Valencia om han varit tvungen.

Lätt snacka med facit i hand. Om luthi garanterat kan ta hur många poäng han vill så hade de ju ställt in vm. lr ?

Ingen trodde Raikkonnen skulle vinna vm förra året och jag skulle vilja säga att hans läge va betydligt sämre än kallios året då talmacsi fick hjärnsläpp.

Min teori. OBS teori, ingen garanti, är att kallio fick psykbryt efter gabors
knivhugg. nervdaller modell grövre. tror aldrig han kommer närmare en titel än så. smäda mig gärna om jag har fel.

Hope not ! that piece of shit såg till att kallio missade titeln.
Vikket asshole den killen är.
Ingen trodde Raikkonnen skulle vinna vm förra året och jag skulle vilja säga att hans läge va betydligt sämre än kallios året då talmacsi fick hjärnsläpp.

Förspråkar ni "teamkörning"? Gabor var väl först över mållinjen och borde väl därmed anses ha vunnit rejset, eller? Ska han pruta på gasen bara för att hjälpa sin teamkollega? Om han nu hade gjort det och Lüthi inte hade kunnat prestera bättre på Valencia, hade det då varit rättvist mot Lüthi?
Det kanske är bättre att hålla sig till att kolla på F1 om man gillar sånt.

Tur att det finns såna som bara VET sånt:rolleyes:

Ja visst är det skönt att fortsätta slippa använda huvudet!:tummenupp

Last edited:
Förspråkar ni "teamkörning"? Gabor var väl först över mållinjen och borde väl därmed anses ha vunnit rejset, eller? Ska han pruta på gasen bara för att hjälpa sin teamkollega?

Det var intressant att se ändringen av minerna i KTM-teamet när de flyttade fokus från banan till målgångslistan och de såg att Gabor var före Kallio. Kolla det, lycka övergår till stor förvåning. Jag tyckte det såg ut som Kallio slog av för att ta hem 1:a platsen och han måste förväntat sig att de båda skulle tourat hem sina respiktive platser. Det är ju bara korkat att fightas i den situationen med sin teamkamrat så sent på säsongen, Kallio hade ju definitivt slagläge på titeln vilket Gabor inte hade i samma grad. Jag tror inte Gabor kommit om Kallio om Kallio hade fortsatt att hållt stumt.

Jag ser mycket hellre team som hjälper varandra i boxen och på banan, än team som har väggar mellan förarna inom teamet.

Det var intressant att se ändringen av minerna i KTM-teamet när de flyttade fokus från banan till målgångslistan och de såg att Gabor var före Kallio. Kolla det, lycka övergår till stor förvåning. Jag tyckte det såg ut som Kallio slog av för att ta hem 1:a platsen och han måste förväntat sig att de båda skulle tourat hem sina respiktive platser. Det är ju bara korkat att fightas i den situationen med sin teamkamrat så sent på säsongen, Kallio hade ju definitivt slagläge på titeln vilket Gabor inte hade i samma grad. Jag tror inte Gabor kommit om Kallio om Kallio hade fortsatt att hållt stumt.

Jag ser mycket hellre team som hjälper varandra i boxen och på banan, än team som har väggar mellan förarna inom teamet.

Jag blev lika förvånad som de blev, och även jag tyckte att Gabor var ett rövhål, men jag har ändrat mig. Man kör till mållinjen!

Jag vill se team som hjälper varandra i boxen, men som kör riktiga race på banan.

Last edited:
Vid den tidpunkten så hade Talmacsi fortfarande chansen att vinna VM, tre race kvar, och fanns det inte uttalade teamorder så förstår jag att han körde för att vinna.

Vid den tidpunkten så hade Talmacsi fortfarande chansen att vinna VM, tre race kvar, och fanns det inte uttalade teamorder så förstår jag att han körde för att vinna.

Fanns det verkligen inga uttalade teamorder?:va
Har för mig att det hade sagts något som borde tolkats som detta.

Jag mår fortfarande ganska dåligt varje gång han vinner ett race... men det går kanske över!

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna