SKOMAKARN
Ny medlem
Jag är!När man ser honom på tv och i intervjuer så verkar det vara en trevlig snubbe iaf.
Han e ful
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är!När man ser honom på tv och i intervjuer så verkar det vara en trevlig snubbe iaf.
Kallio är fulare!![]()
Det vet jag inte men jag tycker inte om teamorder. Att Talmacsis agerande inte föll i god jord hos teamet kan jag också förstå likväl som jag hävdar att det inte var avgörande för att Kallio missade VM titeln.Fanns det verkligen inga uttalade teamorder?![]()
Har för mig att det hade sagts något som borde tolkats som detta.
Jag mår fortfarande ganska dåligt varje gång han vinner ett race... men det går kanske över!
Att det blir teamorder i slutet av säsongerna har jag inget emot. Bättre att man jobbar som ett team om den ena har chans till vinst än att hela teamet losar. Detta gäller både F1 och GP enligt mig. Visst kan det ju bli tråkigt att se kö körning men det är något man kan leva med bara det är en ärlig kamp fram tills dess att den ena tappar chanserna och ändå inte längre kan vinna. Detta tror jag de flesta håller med om. Nu talar jag om det i allmänhet och inte Talma i synnerhet.
Tror att Talma kan göra riktigt bra ifrån sig i 250 och jag som många andra blev lika förbannad när han gjorde som han gjorde och har oxå svårt att släppa det. Men men alla kan göra fel och han visar ju att han är världsmästar material och kan så vara i 250 oxå.
Då har ju de med teamkompisar större möjlighet att vinna än de som kör ensamma i privatteam. Förtjänade Kallio att vinna framför Lüthi, och framförallt hade det varit en ärlig vinst om Gabor hade hållt igen?
Precis. Luthi hade garanterat kört hårdare/tagit fler poäng i Valencia om han varit tvungen.
För 125 ja.
Tjenis igen !
Kul diskussion. Jag säger slutligen för min egen del, att om gabor som låg i ass-cracken på kallio varv efter varv utan att göra en tillstymmelse till attack på kallio för att på sista varvets upplopp slipstreama om en cruisande kallio, inte "vara med på noterna" , Ja då måste han vara seriöst blåst om han tror att det ska uppfattas som ärlig kamp. Det är ett av tidernas hjärnsläpp.
Att det är cheety är jag helt med på men återigen. Spelreglerna är satta så. Lev med det lr börja kolla på pingis lr luftgevärskytte lr likn.
Mvh
Dessutom så tror jag tom gabor hajade att hans vm chanser var teoretiska till skillnad från tex Capirossi-Harada fajten var. Det var helt avgjörande för vm-seger. Capirossi behövde bara se till att harada inte tog mer poäng än han lr ännu bättre inga alls. Vilket han säkrade när han körde av harada.
Mvh
Alla som såg det racet såg att Talmacsi var minst lika snabb om inte snabbare än Kallio. Om du tar bort känslor och eventuella teamorder så skulel jag vilja påstå att Talmacsi taktiskt sett disponerade sitt lopp till perfektion vilket inte Mika gjorde.Tjenis igen !
Kul diskussion. Jag säger slutligen för min egen del, att om gabor som låg i ass-cracken på kallio varv efter varv utan att göra en tillstymmelse till attack på kallio för att på sista varvets upplopp slipstreama om en cruisande kallio, inte "vara med på noterna" , Ja då måste han vara seriöst blåst om han tror att det ska uppfattas som ärlig kamp. Det är ett av tidernas hjärnsläpp.
Jag skulle inte sagt ett knyst om gabor hade fightats lr åtminstone gjort ngt som liknar en attack för vinst under loppets gång.
Men han kö körde ett bra tag innan han blåste kallio, ktm, tittarna och fansen. Jag skulle vilja säga att precis varenda männinska som såg racet fattade läget.man är ju bara naiv och blåögd och 14-årig blondin om man inte hajar det. Racing på högsta nivå har alltid varit så här och kommer alltid förbli.
Dessutom så tror jag tom gabor hajade att hans vm chanser var teoretiska till skillnad från tex Capirossi-Harada fajten var. Det var helt avgjörande för vm-seger. Capirossi behövde bara se till att harada inte tog mer poäng än han lr ännu bättre inga alls. Vilket han säkrade när han körde av harada.
Schumacher-damon hill är några andra som haft liknande fula fighter.
Life is ugly sometimes, Personligen så accepterar jag team order som en del av sporten. Det är en faktor man måste räkna med och som faktiskt tillför en parameter av underhållning till motorsporten för jag menar vem är oberörd av team körning ? Antingen loosar ditt favvo team på det och då hatar du det men vinner de så har du i regel inte mkt att säga om det. du njuter av segern och lägger din svenska martin luther- mentalitet åt sidan ett tag.
Vad jag säger är att det skapar känslor vilket är positivt.
Att det är cheety är jag helt med på men återigen. Spelreglerna är satta så. Lev med det lr börja kolla på pingis lr luftgevärskytte lr likn.
Mvh
Ditt övriga snurr om teamorder, fusk, Schumacher, Harada-capirossi är ju mest förvirrat tycker jag.
Då har ju de med teamkompisar större möjlighet att vinna än de som kör ensamma i privatteam. Förtjänade Kallio att vinna framför Lüthi, och framförallt hade det varit en ärlig vinst om Gabor hade hållt igen?
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |