G-Pack??

funkar det värkligen,eller är det bara en plojjgrej som ökar effekten på "pappert"?
 
E22 skrev:
funkar det värkligen,eller är det bara en plojjgrej som ökar effekten på "pappert"?

Vad jag har hört så ska det fungera...har kollat med några
som har den monterad...
så det e bara att hoppas att det är som dom säger.. :tummenupp
 
*Hugo* skrev:
Vad jag har hört så ska det fungera...har kollat med några
som har den monterad...
så det e bara att hoppas att det är som dom säger.. :tummenupp
njaaa,man är ju lite skeptisk...är ju rätt dyrt....
 
E22 skrev:
njaaa,man är ju lite skeptisk...är ju rätt dyrt....

JO det är sant.. :)
Detta står på SRacings sida:

G-Pack är en modul som optimalt höjer prestandan på din motor vid accelerationer under låg- och mellanregistret.
Det är speciellt utvecklat för att ta fram maximal vrid och kraft på 2:ans och 3:ans växel, Suzuki stryper cyklarna på dessa växlar pga ljudkrav.
Används av Suzuki Tyskland i deras GSXR750/1000 cup i Roadracing.
G-Pack är en liten låda, 45 x 45 x 16mm, monteras enkelt på tändboxen utan att man behöver modifiera något som är original.
Inga andra modifieringar, inställningar eller ingrepp behövs på hojen.
Vid behov kan den enkelt monteras bort och hojen är då åter i standardskick.

Å detta på Nikko Racings sida:

GSX-R 1000 K2 Over 300 km/h Eliminate the 300 km/h speed limit.
ignition,injection 2nd. 1900-10500
ignition,injection 3rd. 1600-10500
operatin of 2nd.flapper valve
operatin of exhaust valve
and 6 gear from 12300 to 12800

:yoparty
 
Är inte G-pack samma sak som TRE-mod fast mycket dyrare??

TRE-moden tar ju bort strypningarna på 1-3:an samt toppfartsspärren på R1000.
 
vart hamnar dynojets comanders i samanhanget då?
Denna "G" modul tar bort strypningarna vad jag förstår..
Ååå dynojets optimerar luft & bränsle,men de tar inte bort några stypningar???
jag funderar mäst på hur jag ska tå till väga...
dynojet....
G pack...
effektblås...
effektfilter..
behöver jag då power comander???????om jag har G....
 
Dessa grejer är precis samma produkt fast med olika namn.....

Magnus skrev:
Är inte G-pack samma sak som TRE-mod fast mycket dyrare??

TRE-moden tar ju bort strypningarna på 1-3:an samt toppfartsspärren på R1000.
 
Magnus skrev:
Power Commander = Insprutning
Dynojet = Förgasare
så tacksam :Bugar
men vad är då vide band comander? dessa saker jag nämde ovan,kan de rvara värt att kassta på min 6:a eller ska jag lägga pengana på en annan hoj????
har nämligen 11000 i blånkan som bränner.....ska jag tuna & styla för dom,eller byta hoj?????
 
Last edited:
Har aldrig byggt till någon Bandit så det törs jag tyvärr inte svara på om det funkar eller inte.....

Jupps man märker skillnad :yoparty

Fredde Meck skrev:
Gör du "lådor" till gamla banditen också?

Känner man någon skillnad?
 
E22 skrev:
så tacksam :Bugar
men vad är då vide band comander? dessa saker jag nämde ovan,kan de rvara värt att kassta på min 6:a eller ska jag lägga pengana på en annan hoj????
har nämligen 11000 i blånkan som bränner.....ska jag tuna & styla för dom,eller byta hoj?????

Hade en ZX6R -98 innan och tycker att den gick bra för att vara en 600 så jag tycker inte att du behöver slänga på massa "trim". (Skulle väl vara en annan ljuddämpare då för att det skall låta lite bättre.) Vill du ha bättre drag köp en 750 eller 1000.

Har du tänkt att behålla hojen ett tag kan det ju vara lönt att fixa till hojen så att den blir lite rappare, men du får ju inte ut mer för att det sitter effektfilter på den. Så jag skulle köpa en ny hoj för pengarna. Känns som att man får mer för det då samt att det är kul med "nya" grejer!
 
Magnus skrev:
Hade en ZX6R -98 innan och tycker att den gick bra för att vara en 600 så jag tycker inte att du behöver slänga på massa "trim". (Skulle väl vara en annan ljuddämpare då för att det skall låta lite bättre.) Vill du ha bättre drag köp en 750 eller 1000.

Har du tänkt att behålla hojen ett tag kan det ju vara lönt att fixa till hojen så att den blir lite rappare, men du får ju inte ut mer för att det sitter effektfilter på den. Så jag skulle köpa en ny hoj för pengarna. Känns som att man får mer för det då samt att det är kul med "nya" grejer!
jaaa man går i valet & kvalet...fick lånat e r6:a 04 i sommras en helg..som natt & dag gemfört med min zx6r -01:a.är mest besviken på min för att den inte vill slanga så lätt..
 
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Back
Top