Det är fortfarande lite oklart vad vi kommer att ha för pris på den, varken priset i Italien eller vårt pris är kalrt ännu. Men ambitionsnivån är under 1 500 kr, inkl sändare. De finns förresten på ett sammansättningsband i en fabrik i Italien just nu![]()
Jag förmodar att den lagrar varvtiderna i minnet (vore konstigt annars) men jag vet inte om man kommer att kunna överföra dem till datorn. imorgon vet jag bättre och återkommer med svar.
Edit: på bilden ser du vad som följer med. Det är den lilla IR-mottagaren som plugas in i instrumentpanelen.
Verkar smidig. Original funktionen är ju manuell med tryck på startknappen som då ger varvtid, maxvarv och maxfart. Troligen ger den samma men man slipper trycka på knappen. Intresant om den ger mer och hur presentationen på originalinstrumentet görs. En konventionell laptimer kan vara tydligare med större siffror. Nu har ju jag en laptimer redan (XT Racing) men om du vill ha försäsongs test/utvärdering av funktioner på en 999 och 1098 kan jag hjälpa dig. Pm:a mig i så fall.