Götebuuurgare

Mattias skrev:
Hohoho! Göteborgare är som öppna sår. Vi 08-or är saltet.

Salt sa bull!

Hmmm, mindrevärdeskomplex.... Låt se, sånt gör mig alltid lika nyfiken. På vad? De inflyttade norrlänningarna? Tja, det måste ju upplevas som ett problem för de 20-30 infödda stockholmarna som finns kvar. :D

Ähhh, välkommen till sveriges framsida och framtid. Ni vet att ni vill!

Är det inte bättre ni börjar kriga så vi normala människor slipper er?

Rapport från detta äventyr...

kom till göteborg med högsta volym på steron... var när å köra å vattnet vid hamnen... såg min hoj stå VÄÄÄLDIGT ensam jämnte en container. Jag åkte fort dit för att slicka lite på den. Sen betalade jag å såg till att jag me all rätt kunde ta hojen och åke. Innan dess fick jag dock prata lite engelska igen med nån hummer från hungary. Var ju kul.. å sen nån unge som hade frågor om precis allt... och vad dem kostade. Sprätte lite sand i ögonen men jag åkte därifrån å vifta glatt med ett singelfinger. Dock trog jag en viss gud därovan såg mitt beteende och ville bestraffa mig... påvägen till å se Xenomorf vid Superbike i Göteborg höll bilen på att då.. trodde först det var för att jag stampa för friskt på gasen, för hjälpte faktiskt när jag lätta från golvet. Men till slut så på en stressad motorväg så stannar åbäket... jag blir jätteglad och börjar direkt min kampsport... som är att slå så hårt som möjligt på motordelar. Men det hjälpte inte så jag gick 1km eller så bakåt för å hitta nått kul, men det gjorde jag inte, så jag gick tillbaka me gråten nerför kinderna, säger vi... väl tillbaka tror jag gud såg mina vredestårar för bilen funkade! Så jag gasa järnet å kom till Superbike som me blåslampa i arselet... så därför svängde jag först fel, men med lite körandes på felsidan av vägen så kom jag på rätt gata som ledde mig till sb. Nu kom det mycket roligare, jag fick ytterligare en vägbeskrivning som ledde till halmstad för att plocka upp racedelar till hojen. Bilen stannar såklart precis utanför kungsbacka, vilket inte är långt utanför göteborg.. så där står jag. Ringer en goer kille, Ravetrancer, han känner tydligen halva göteborg... så han försäktrade mig om att de här ska vi lösa. Så jag säger tack å gonatt, och somnar faktiskt vid sidan av motorvägen. Helt plötsligt tjoar nån utanför dörren "Swedie" .. är du Swedie.. "aaaa" snart.. tydligen så var det här "Skyldig" på forumet (han sa att han ej är aktiv längre,.... svikare... heh), å han hjälpte mig först genom att bogsera till nästa avfart. Mind you han hade en typ bubbla fast årsmodell 60 talare ... fast den morrade gött å jag var glad för nu gick de frammåt. Lite längre fram fick kunde vi testa att använda starkablar. SKiten går igång å vi tackar ajjö. Halmstad nästa... kommer fram, å skiten dör precis så man rullar in på en Statoil. Efter min lilla kamsport går iaf bilen igång och jag klarar av ärended (köpa delar), och är nu påväg hem via Ljungby, vilket är min hemstad typ, där var jag nämligen född och uppväxt... så jag tog den vägen för det kändes som lite säkrare, för jag visste att bilen skulle bete sig som en mupp. Och såklart, efter ett par vilda omkörningar och ett par uppförsbackar, så tokdör bilen... hopp. Där står jag... bäckmörkt. Turligt nog har jag köpt en ficklampa vid Statoil, för det lärde jag mig att jag ska ha från förra stoppet då det var lite väl mörkt på motorvägen. Tog mig en liten snabb "kiss" paus, å tittade samtidigt rakt ut i svarta skogen.. där sprang det spöken å lekte.. så jag blev ju skrämd å satte mig i bilen. Testa moja på gas å tändning å.. tada, gick igång å man är på väg. Det är nu 3 mil kvar till ljungby.. tar jag mig dit så har jag vänner som kan hjälpa mig. .... sagt å nog, för att komma fram så höll jag max hela vägen, min pickup gör inte mer än 140.. så oroa er inte.. gick inte så värst fort. WRooom! staaaannar... McDonalds.. mums! har inte ätit sen frukost kl9... så jag kände mig lite hungrig. Slängde i mig dubbla menyer och efter lite vettsnack med en tjej på som jobba på mcdonalds kom vi fram till att "kolen är slut i generatorn". Så... men va kul! Fredagkväll å allt är stängt.. fick tag på ett nummer till en gammal kompis genom min brorsa, så bär det av dit. Väl framme så blire lite halvfest, åker till ytterligare gamla vänner och vi har en go pratstund om mina små äventyr i USA som tydligen spridit sig dit oxå... så dem fick sig ett skratt .. för tydligen gjorde jag bort mig en hel del där borta... visste jag inte .....! Morgonen gryr och min vän har fått tag på en vän till mina föräldrar och tydligen äger han en verkstad... å förstås har en passande generator till min pickup!! Så jag pejar och vi meckar i mojängen på snabba 20 minuter å är glada för De Funkar! ... nu bär det av hem ... var hemma på 3 timmar och 50 minuter... (42 mil). Jag hade lite hemlängtan. Så kom hem kl14.30 och har nu kommit hem hem... efter att ha meckat å meckat å meckat... å kommit fram till att jag behöver köpa mer delar. Vad jag igentligen endast ville säga i det här inlägget var att... läs den här annonsen:
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1310

.......

Vad tyckar jag om göteborg då?
VEM KONSTUERADE DERAS VÄGAR!!!!!!!!! Var är bruuudarna? Såg inge sevärt... måste vart vid fel tidpunkt på dagen eller nått. ... å ser inte alla göteborgare likadana ut på nått sätt? lol.. skämt.. men .. jo.. lite va? kom igen..... hmm. äsch..

ätdags..

Polly skrev:
Man måste väl kunna skoja lite, men du kanske tar det på allvar och det är synd. Känner hur många trevliga göteborgare som helst! De flesta har dock humor :rolleyes:

F.ö. är det inte kul å sitta bakpå. Finns dock snälla pojkar som lånar ut Rettor till mig :tummenupp Fast de hatar inte mig utan vet att jag skämtar ganska friskt.

Reta inte upp dig på mina inlägg utan ha nu en superkul helg istället! :fyllisar
kärlek börjar alltid med bråk.....
puss på dig!
jag ser ironin...
ha en trevlig helg själv

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär