Långa farbron
Yster tokfrans
Jag o Mary är på vid 15,30
Cathy kommer också,Skorpan skulle se hur han mådde är han ok så kommer han med.
Cathy kommer också,Skorpan skulle se hur han mådde är han ok så kommer han med.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mary skrev:Du är välkommen oavsett hut fort/sakta du kör så länge du kör i den takten som passar dig.
Vi åker med glidare,125r och övningskörning i vårat "gäng"
så det är bara till att haka på,vi väntar alltid in folk och kollar så alla är med när vi är ute.
Farbron på Marys login.

Black-Wolf skrev:Som sagt du kör i ditt eget tempo och låt dig inte jags upp om du uplever tempot som högt.
Pauser behöver alla och vi lyckades ju hålla ihop gruppen ända till Mollösund igår...nästan iallfall
Tack för en trevlg tur igår alla glada förresten![]()
/BW
Mark skrev:Låter bra!
ska vi säga 15.30 då?!![]()
Mi-ni akta dig, du ska garanterat få en kram. Tar du med dig han den där stockholmaren som knappt lutar i kurvorna?![]()
Mickep66 skrev:Som jag har förstått det så lägger man sig långt bak i ledet om man e långsam. Som sagt man vill ju gärna lära känna hojen innan man drar på för mycket i kurvorna.
Black-Wolf skrev:Tack för trevligt sällskap och en trevlig tur...vädret gjorde ju sitt![]()
Hoppas alla kom hem välbehållna
/BW alias Kökarln
jag va en av dom sista och jag är välbehållen tack alla för ytterligare en kanon helg SOMMAREN ÄR HÄR FÖR ATT STANNABlack-Wolf skrev:Tack för trevligt sällskap och en trevlig tur...vädret gjorde ju sitt![]()
Hoppas alla kom hem välbehållna
/BW alias Kökarln
Hallå hallå hörde att de gick dåligt idagrön-x skrev:I morgon blir det väl körning igen har putsat bort dom mesta skrapmärkena efter inkilningen under vägräcket. ha en trevlig kväll alla.![]()
![]()
![]()
Ja lite plast blev kasst men vad gör väl det vädret var ju i alla fall bra.Yamaha farfar skrev:Hallå hallå hörde att de gick dåligt idamen de var bara plast el
![]()
2 vurpor på 2 dagar?grön-x skrev:Ja lite plast blev kasst men vad gör väl det vädret var ju i alla fall bra.

non-stop skrev:Ja,tack allesammans,det var kul. Tappade dock bort gänget som skulle till alingsås efter fikat...Jag irrade omkring i kungsbacka på de jävla enkelriktade gatorna...hittade inte er utan fick pysa hemåt...jaja,sätter upp en liten bild på åkat...
You can talk the talk.... but you can't walk the walk!!!Mark skrev:..... han den där stockholmaren som knappt lutar i kurvorna?![]()
Avarage skrev:Läste första pollen om tips/regler vid körning i grupp och har en liten funderare på detta med omkörningar.
Så här stod det:
Omkörningar
När du kör om, tänk på hur många som hängde på och att även dom får plats mellan dig och fordonet ni körde om. ...
Körning på småvägar
... Känner du dig "pressad" av hojen bakom dig, visa med handvinkning att det är OK att hon/han kör om dig, men kör aldrig om någon utan detta tecken på att det är OK. ...
Jag har kört hoj i några år nu och fått en del mil på mätaren dels med körning för helt egen maskin men även tillsammans med hojbröder/systrar och något av det värsta jag vet är när knutten/knuttinnan bakom inte kör för "egen maskin". Dvs. att han/hon hakar på vid tex. omkörningar bara för att jag kör om.
.......
Samma princip fungerar sedan alldeles utmärkt om man vill köra om en kamrat på lite krokigare vägar. Dvs. att man gör en regelrätt säker omkörning utan krav på att man först måste få tillåtelse av honom/henne.
Bara lite funderingar jag hade!
Mvh!
// Niklas
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |