Göra tacos! Ett problem bara.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Är helt enkelt sämst i världen på att laga mat.
Lyckas t.ex. med att överkoka nudlar eller koka dem för kort tid.

Här är problemet.

Ska ha köttförs till tacosarna men, villka kryddor är det som ska in i köttfärsen?


Steker man köttfärs rakt i pannan eller vad ska man smörja pannan med?
 
The-PatriX skrev:
Är helt enkelt sämst i världen på att laga mat.
Lyckas t.ex. med att överkoka nudlar eller koka dem för kort tid.

Här är problemet.

Ska ha köttförs till tacosarna men, villka kryddor är det som ska in i köttfärsen?


Steker man köttfärs rakt i pannan eller vad ska man smörja pannan med?

Köp en påse "taco seasoning mix".. däri finns alla kryddor du ska ha...
Har du en påse taco-krydda behöver du inga andra kryddor..
 
Den mixen skall man späda med vatten, det är allt.

Sen kan jag rekommendera att göra lökdipp till och ha på, galet gott.
:tummenupp

edit : alltså, gräddfil + lökdipp och ha som sås.
 
Last edited:
The-PatriX skrev:
Men ska köttfärsen stekas i något typ margarin, olja osv ?

:confused: :va

Bwahaha! :D :hihi :rofl

Vad skönt, trodde jag var sämsta kocken i världen. Näst sämst känns bättre.
 
The-PatriX skrev:
Har ingen :näsblod


Får köpa en påse med taco seasoning mix.
Men ska köttfärsen stekas i något typ margarin, olja osv ?


:confused: :va

jag brukar steka med en klick margarin, blir bra! och jag är rätt kass på å laga mat jag med
 
abstruse skrev:
Bwahaha! :D :hihi :rofl

Vad skönt, trodde jag var sämsta kocken i världen. Näst sämst känns bättre.


:arsele :arsele


MEN JAG SPÖA DIG I CS NÅN GÅNG FÖR LÄÄÄÄNGE SEN :blah
 
men stackars liten! :rofl

beror på pannejärnet så klart...har du en fin teflonpanna så behöver du ingenting för att steka, har du däremot ett gjutjärnspanna så måste du ha lite margarin i....
Och du! nu pratar jag inte om ditt huvud, när jag skriver "panna".... :hihi
 
Cat skrev:
men stackars liten! :rofl

beror på pannejärnet så klart...har du en fin teflonpanna så behöver du ingenting för att steka, har du däremot ett gjutjärnspanna så måste du ha lite margarin i....
Och du! nu pratar jag inte om ditt huvud, när jag skriver "panna".... :hihi


Teflon på båda =)


Sitter ju ta mig fan och skriver massa anteckningar till å med för att inte glömma :3freak
 
The-PatriX skrev:
Teflon på båda =)


Sitter ju ta mig fan och skriver massa anteckningar till å med för att inte glömma :3freak


hehe du kanske skulle lägga till lite på signaturen om vad du söker efter...

kunna laga mat ?

:hihi
 
The-PatriX skrev:
Är helt enkelt sämst i världen på att laga mat.
Lyckas t.ex. med att överkoka nudlar eller koka dem för kort tid.

Här är problemet.

Ska ha köttförs till tacosarna men, villka kryddor är det som ska in i köttfärsen?


Steker man köttfärs rakt i pannan eller vad ska man smörja pannan med?


1. Köp tacokrydda på påse i affären.
2. Släng i köttfärsen utan extra fett i teflonstekjärnet.
3. Stek upp färsen och släng i kryddan under tiden.
 
Trango_B skrev:
1. Köp tacokrydda på påse i affären.
2. Släng i köttfärsen utan extra fett i teflonstekjärnet.
3. Stek upp färsen och släng i kryddan under tiden.


OBS!!! Måste ha vatten i också
 
The-PatriX skrev:
Är helt enkelt sämst i världen på att laga mat.
Lyckas t.ex. med att överkoka nudlar eller koka dem för kort tid.

Ett tips - om du gillar vitlök - är att ta gräddfil, pressa ner så många vitlöksklyftor du känner för, i med salt och peppar, dock inte för mycket peppar. Rör om och låt det stå. Blir starkare senare. Dagen efter kan du bara koka pasta, ta överbliven köttfärs, majs och vitlökssås och blanda ihop med pasta och thai sås. *Gör en Homer dregling*

Lycka till! :tummenupp
 
seasoning är den klart bästa, gräddfil gör de lite "gojsigare" vilket kan va gott
 
Ha i lite smör i pannan, så steker du köttfärsen ha sedan på en påse Taco spicemix o rör i hop (påsen räcker till 400g köttfärs) så tar du ½ dl vatten o rör i o låter allt puttra i hop ett par min. sedan klart bara att ställa fram med andra tillbehör. :öl / Nettan

OBS : Gräddfilen e annars god att ha som tillbehör, att man klickar på den som en vitsås i själva tacosklämman, det gör vi alltid hemma, smaskens. Så ska det förstås va Tacossås på burk-Hot-
 
Last edited:
The-PatriX skrev:
Har ingen :näsblod


Får köpa en påse med taco seasoning mix.
Men ska köttfärsen stekas i något typ margarin, olja osv ?


:confused: :va


Ta en ungsplåt (långpanna), ställ den på den storaste plattan du har på max värme, glöm allt vad margarin och olja heter o grilla på färsen i långpannan.
Vispa ner kryddmixen och 5dl grädde med en pastagaffel sen är de bara att vända uppochner på plåten, banka som fan och skiva upp den fina köttbiten som nu ligger på golvet med en vinkelslip, njut av det med ett glas kaustiksoda.

OBS: Sprid ej vidare detta recept då min mormor har stått o smidit på det i flera år för att komma fram till den rätta aromen!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top