Göra rent skitiga händer efter meckande

helt rätt som macami skriver, det är inte bra med olja på hud!
Jobbar som truckmekaniker och kommer därför i kontakt med mycket hydraulolja och även andra oljor. Vi har fått en studie visad för oss där en man satt och cyklade på en motioncykel och stoppad ett finger i en mugg med hydraulolja, efter 45sek! kunde dom få mätresultat av hydrauloljan i utandningsluften.

Så använd hanskar så ofta det går och byt handskar om du får mycket olja på dom.

Paraffinolja!

Fungerar verkligen till allting, ta bort oljefläckar, fläckar på kläder, olja in saker, tvätta händerna, penslar osv..

jag kör alltid med såna här engångshandskar som är tighta. typ gummi/silikon eller vad det är. inte såna där fladdriga utan handskar som sitter toktight. då behöver man aldrig tvätta händerna

Vanligt tvättmedel funkar top notch. Annars grovkornig tvål. Smörj in händerna ordentligt efteråt bara. Blir ju så jäkla torrt. Och när du ändå har smörjt in händerna..... :)

Haha gummihandskar !
Ingen som sett orange county choppers, det avsnittet där Senior är lack som vanligt, denna gång på att han hittar gummihandskar spridna över hela verkstan h_hahaha "Rubber gloves what, are we doctors?=!!.. phew rubber gloves.. piiiip"

Men lidls våtservettar, man tackar för tippset ska testa !!!

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93426
javascript:new_page('productimage.asp?iItemId=93426','640','480')
productimage.asp

Svinbilligt.
Bra.
Blir inte "vattnig" av polare som inte fattar att man skall kladda på smörjan INNAN man tar vatten på händerna.
Slipper fippla med ett lock när man står där med drypande händer som inte kan få tag i nånting.

//P

Last edited:
Prickbort, kallavfettning eller lacknafta brukar funka fint. Lite tvål på det efteråt så slipper händerna torka bort.

Prickbort, kallavfettning eller lacknafta brukar funka fint. Lite tvål på det efteråt så slipper händerna torka bort.

STOKO Slig Special är grymmt bra.. tar även bort lack osv från händerna.. använder det varje dag.. Dock är det inte säkert helt nyttigt. men iom att man jobbar mycke med spray färg osv så går det åt.

Har en svart tub som det står Vita handen, köpt på biltema eller dylikt.
Fungerar väldigt bra, och bara att torka av om man inte har vatten i närheten.

Jag brukar oftast köra med Hyflex Foam Gloves när jag meckar. Grymt bra handskar som sitter riktigt tight. Inga problem alls att plocka upp småsaker som exempelvis brickor eller muttrar.

hyflex_foam_gray.jpg
hyflex_foam.jpg

Jag tvättar med sådan tvål som har kulor i sig. Brukar funka bra. Annars får man ta en borsta och skrubba med.

vad heter den tvålen å vart kan man köpa den? har användt den i OKQ8 GDS hallar förut.

Barnolja tar bort all skit. Och därefter vanlig tvål...

Har jobbat mycket som fastighetsskötare länge och använder utan undantag ett medel som heter Lordin.

Funkar super!

Barnolja tar bort all skit. Och därefter vanlig tvål...

Sant. Fotogen funkar bra det med, ganske inte är så lämpligt dock ...

Har mekat med extremt rostiga och skitiga bromsar idag. Biltemas handrengöring fick bort all skit på nolltid. :tummenupp

Nog för att den tvålen är billig med jag blev dock lite lack idag när jag tappade burken på golvet och hällde ut några deciliter ... :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT