Göra innan start? 110cc 4-takt

Plastspån i tanken är ju ett vanligt problem som enklast löses genom att skölja ur tanken innan färd.
Detta är dock vanligast på de små kinamotosarna (typ 14E/16E).

Däremot så borde han byta bensinfiltret snarast möjligt då det brukar vara dåligt även på 110cc-hojarna.

Nästa steg är luftfiltret som bör bytas eftersom det endast består av en lite svamp som gör mer skada än nytta (kolla även att bensinslangen inte ligger vikt)

Kolla även oljenivån.
Visserligen har jag bara sett att det var för lite olja på någon enstaka hoj av runt 50-talet men det är ju lika bra att kolla.
 
hmm, nå bränslefilter såg jag inte, men bensinslangen satt klämd som du sa. oljan har vi kollat, den var enormt dålig.
ska säga åt han att byta luftfiltret och skaffa ett bränslefilter.

nått mer än så man behöver göra?
 
Zeeall skrev:
hmm, nå bränslefilter såg jag inte, men bensinslangen satt klämd som du sa. oljan har vi kollat, den var enormt dålig.
ska säga åt han att byta luftfiltret och skaffa ett bränslefilter.

nått mer än så man behöver göra?

Något luftfilter skall du inte behöva byta, sitter redan ett fint och bra på den modellen (inget skummgummi)

Byt till en bättre olja, typ castrol.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top