Göra innan start? 110cc 4-takt

Plastspån i tanken är ju ett vanligt problem som enklast löses genom att skölja ur tanken innan färd.
Detta är dock vanligast på de små kinamotosarna (typ 14E/16E).

Däremot så borde han byta bensinfiltret snarast möjligt då det brukar vara dåligt även på 110cc-hojarna.

Nästa steg är luftfiltret som bör bytas eftersom det endast består av en lite svamp som gör mer skada än nytta (kolla även att bensinslangen inte ligger vikt)

Kolla även oljenivån.
Visserligen har jag bara sett att det var för lite olja på någon enstaka hoj av runt 50-talet men det är ju lika bra att kolla.
 
hmm, nå bränslefilter såg jag inte, men bensinslangen satt klämd som du sa. oljan har vi kollat, den var enormt dålig.
ska säga åt han att byta luftfiltret och skaffa ett bränslefilter.

nått mer än så man behöver göra?
 
Zeeall skrev:
hmm, nå bränslefilter såg jag inte, men bensinslangen satt klämd som du sa. oljan har vi kollat, den var enormt dålig.
ska säga åt han att byta luftfiltret och skaffa ett bränslefilter.

nått mer än så man behöver göra?

Något luftfilter skall du inte behöva byta, sitter redan ett fint och bra på den modellen (inget skummgummi)

Byt till en bättre olja, typ castrol.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top