Gör om-gör rätt?

Skulle ha dumpat mitt ex tidigare, alltså precis för ett år sedan, då hon började strula med andra. Nu ett år efteråt o med facit i hand så hade jag inte bara sparat mig en massa bekymmer utan även en hel del cash. Närmare bestämt bortåt 60.000 kr pga hyror o räkningar som jag nu anser att jag har betalat i onödan. Ca 4000 i månaden. :gnissla
4000 x 10 = 40.000 + 25.000 för en bil jag köpte åt henne som jag troligen aldrig hade köpt om jag hade kommit på henne tidigare.

Man kanske ångrar såna helt meningslösa saker man gjort som t.ex låtit nävarna/ben/skalle tala istället för munnen i små dispyter som annars hade varit hemskt lätta att lösa...... :(
Som efteråt sänker ett totalt mörker över en och bara skapar mera problem och innan man hinner säga I.D.I.O.T så sitter man fast i en karusell jävel som aldrig slutar snurra!!.....*hrkl* jaja tur att man spytt ut sig skiten och ragglat ur karusellen.... :crash

Allt annat man gjort vill jag inte ha ogjort, det är ju sånt som format en till den man är idag........

Lev väl

Helt klart har man gjort en hel del som man ångrar men jag ser de som att de är det som gör mej lite klokare och att jag inte gör om det.
Säger som några andra.....jag skulle ha lyssnat bättre på min kropp så jag slapp gå rakt in i väggen -99, tog mej ett-två år innan jag var tillbaka nårgorunda normal, jag hade tur jag fick inte nå bestående men av det mer än att jag sover sämre än vad man bör, men hej å hå jag kan jobba långa pass efter bara 3 timmars sämn bar eller dåligt? tja det märks väll.

Ta lärdom av de man gör fel och hjälp de som är på väg att göra samma tabbe som du redan gjort.

// Kakan

Varför blicka tillbaks när man kan blicka framåt. Skulle bli alldelels för många saker om man skulle säga allt som man skulle vilja ändra på därför mår man bäst av att tänka framåt!!!

Så här i efterhand så skulle jag ha gett fan i att spendera mina fonder på onödigt skit, för då hade jag kunna köpt mig en hoj idag kontant. Men istället får man sitta o tråna efter en nu pga dumma val att slösa pengarna på.. :kocko

Milla skrev:
Om ni fick chansen att ändra på en enda grej ni gjort i ert liv, på något ni kanske haft ångest för, eller iaf ångrar riktigt mycket, skulle ni ta den då?
Eller ska man lära av sina misstag, och leva med det?

Sett The Butterfly Effect nyligen kanske? :)

TjReal skrev:
Så här i efterhand så skulle jag ha gett fan i att spendera mina fonder på onödigt skit, för då hade jag kunna köpt mig en hoj idag kontant. Men istället får man sitta o tråna efter en nu pga dumma val att slösa pengarna på.. :kocko
Haha ska vi bilda klubb...brände också en förmögenhet på massa skit som jag inte ens har kvar idag,,,tex krogen under några år. Då hade man haft en ny bil och en ny hoj kontant :huvet

Ångrar inget... Är man intresserad av att resa (3-6månader eller så) är det vettigt att göra det innan man skaffar "villakittet ". :D

Jag ångrar i så fall saker jag inte gjort.

Alla gör småmisstag då och då i livet, men så länge man lär sig av dom så finns det ingen anledning att gräva ner sig. Som gammal kommer man nog snarare gräma sig över att man inte gjorde fler misstag.

Jag ångrar en sommarnatt 1997 då jag inte tog bilnycklarna från en kille som drog iväg rattfull och det slutade 200m ifrån med dödlig utgång, :(

Annars finns det nog inget jag ångrar med mitt liv, klart en del dumma grejer har man gjort, men jag sjunger i kör från tidigare inlägg att "gör man inget fel lär man sig inget" :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back