Gör om-gör rätt?

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Om ni fick chansen att ändra på en enda grej ni gjort i ert liv, på något ni kanske haft ångest för, eller iaf ångrar riktigt mycket, skulle ni ta den då?
Eller ska man lära av sina misstag, och leva med det?

Jag skulle ha planerat mina studier bättre. På måndag hoppar jag av IB, tredje året och börjar på Samhälle, andra året :(

Nej, skulle inte vilja ändra nåt, har alltid lärt mej av det jag har gjort.

Skulle nog ha varit snällare vid en del tillfällen och satsat mer på studierna. Det får man ju dras med nu istället :(
Men sen håller jag nog med Emmi, det dåliga jag har gjort i mitt liv har nog satt sina spår på ett bra sätt.

Finns väll grejer man ångrar och vil ha ogjort..
Men man får leva med det och så blir manju klokare och inte gör om samma misstag...

Milla skrev:
Om ni fick chansen att ändra på en enda grej ni gjort i ert liv, på något ni kanske haft ångest för, eller iaf ångrar riktigt mycket, skulle ni ta den då?

Jag ångrar att jag inte stack jorden runt eller något mellan gymnasiet och högskolan.. Nu vettefan om jag någonsin får möjligheten att komma bort på en långresa..(läs 3-12 månader).

Inte ett dyft. Hade jag inte gjort det jag gjort hade jag inte fått uppleva det som gjort mig till den jag är. Eller för den möjligheten att träffat min fru.

gladh

Skulle inte ändra på en grej :fakta

Visst har man gjort dumma saker, men dom får man lära sig leva med och gå vidare. :brinnerup

Milla skrev:

Självklart hade man tagit den chansen! Man har blivit tillräcklig gammal för att ha hunnit med hur många dumheter som helst. Sen ska man försöka lära sig av misstagen, inte för att det alltid går. Dessvärre får man lära sig leva med det vare sig man vill eller ej. Vem f-n är ofelbar!

"För att bli gammal och erfaren, måste man först vara ung och galen"

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Solan skrev:
Jag skulle inte ändra på något... jag gör fortfarande dumma saker så det skulle inte gör någon skillnad att ta bort en av alla de saker man gjort...

Exakt håller med. Misstaget skulle bara ersättas med något nytt.

Nejfan.

Jag ångrar hellre saker jag gjort, än saker jag inte gjort.

gladh skrev:
Inte ett dyft. Hade jag inte gjort det jag gjort hade jag inte fått uppleva det som gjort mig till den jag är. Eller för den möjligheten att träffat min fru.

gladh

Exakt :fakta

Eftersom erfarenheterna gör en till den man är, blir det en smula absurt att vilja ändra något man erfarit. För vem är det då som öskar att man inte erfarit det??

Det blir alltså samma sak som att önska att man inte är den man är, och alltså inte säkert önskar att man inte är den man är... :gnissla :gnissla :rolleyes:

Det är som att önska att man inte önskar sig något :brinnerup

Detta, om man alltså antar att ett "jag" är summan av erfarenheter, villket kan ifrågasättas. Enklast är att "hitta på" en själ som är utan erfarenheter och helt konstituerar jaget, en ontologisk fråga alltså :näsblod

...fast det var kankse inte det fågeställaren menade :3freak

Jo jag kanske skulle jobbat lite mindre det senaste året så jag slapp bli utbränd vid 23års ålder... :näsblod

å andra sidan skulle jag inte sitta här där jag sitter och haft det jag har om jag inte kämpat så hårt. Så ja vette fan. :gnissla

Jo jag ångrar att jag inte han fråga min tjej före hon frågade mig om vi ska förlova oss. :kär

Ångrar att man inte lyssnat på kroppen bättre, och besökt farbror doktorn innan det var försent. Så nu sitter man här med en kronisk tarmsjukdom :(

HoOmer skrev:
Ångrar att man inte lyssnat på kroppen bättre, och besökt farbror doktorn innan det var försent. Så nu sitter man här med en kronisk tarmsjukdom :(

Precis sånna saker jag tänkte på, vissa saker kan man faktiskt vara utan, utan det för den skull ändrar vem man är....
Trist för din del, hoppas du får bra mediciner som lindrar det värsta iaf! :krama

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back