Gåstavar..detta fenomen!

Pinky skrev:
2097079
Istället för att reta mig på att dom ser dumma ut kan jag nu istället börja klaga på att dom flesta använder dom på fel sätt.

Fast å andra sidan ser de förbannat dumma ut när de använder dem på fel sätt. Ser ju ut som det är Stewie Wonder som är ute och knallar stundtals..
Jag vill mest bara skrika:
- Använd staven rätt kärring, det är inget djävla känselspröt!

Håhåjaja.. Tänk vad många blir uppretade på olika saker. Jag till exempel blir väldigt upprörd om jag ser någon med kepsen på sned...... :mad: :rolleyes:

bullerobban skrev:
2097112 Håhåjaja.. Tänk vad många blir uppretade på olika saker. Jag till exempel blir väldigt upprörd om jag ser någon med kepsen på sned...... :mad: :rolleyes:

Precis! Samma sak med hojar som har miniblinkers. :nicka

Kan hålla med om att det ser väldigt fjantigt ut när det kommer ett helt gäng med stavar knatandes i parken men det är säkert effektivt om man använder dom på rätt sätt.

Kan dock inte säga att jag retar mig på dom direkt, vill folk gå runt med sina stavar får dom väl göra det. :)

Kerplunk skrev:
2097232 Kan hålla med om att det ser väldigt fjantigt ut när det kommer ett helt gäng med stavar knatandes i parken men det är säkert effektivt om man använder dom på rätt sätt.

Jag överdrev en aning när jag hävdade att jag "retar mig" eller "stör mig". jag tycker mest det är synd att de bryr sig så föga om tekniken när de väl tagit sig ut. Det är lite som tjejer(generallisering) på gymmet som månad efter månad tränar med samma vikter i maskinerna. När de precis avslutat ett set kan man be dem "köra fem till" och de gör fem reps till som om det varit deras första.
När man då lite försynt upplyser dem om att meningen med motståndsträning är att man ska ha vikter så man får ett betydande motstånd kommer floskler som:
- men jag vill ju inte bli biffig!

- Näe, det vill du säkert inte men här står discograbbarna och nöter snortungt och gör 4:or utan att knappt få en synlig muskel. Tror du då dina 25reps-set gör dig biffig?!

Jag tycker mest det är synd att de kastar bort så mycket tid på så mycket inneffektiv träning men hellre ineffektiv motion än ingen motion.

Det roliga är, om ingen skrivit det här innan, jag orkade inte läsa hela, är att dagens civiliserade människor i väst världen kan inte börja förbränna fett i armarna, Vi skiljer oss faktiskt från tex enuiterna(heter dom så) i sibirien på det sättet bland andra mer primitiva folkslag också.

Genom vår livsstil har vi genom evolution förändrats så pass mycket att det ÄR omöjligt för en person föd i en civiliserad värld att bränna fett genom att träna armar tex.

Däremot hjälper stavarna till att aktivera mer av kroppen när man går vilket ökar förbränningen. Tycker inte ni ska klaga på stavgångare, dom motionerar man behöver inte se cool ut då :D

Jocke W skrev:
2097253

Genom vår livsstil har vi genom evolution förändrats så pass mycket att det ÄR omöjligt för en person föd i en civiliserad värld att bränna fett genom att träna armar tex.

Nu hänger jag inte med på vad du menar?
Menar du:
a) Andra folkslag kan punktförbränna men inte vi i väst?
eller
b) Även om vi tränar armarna som fan så ger det ingen effekt på fettförbräningen på resten av kroppen.

Om du menar A säger jag:
- Finns det folk som kan förbränna fett enbart på valda delar av kroppen är jag väldigt nyfiken på vilka.
..menar du B hävdar jag att:
- Att alla muskler behöver energi vilket självklart innebär att även hård armträning ökar förbrukningen jämnfört med att inte träna armarna. Alltså förbränner även armträning fett.

nej ingen kan punkt förbränna fett, men förbränningen kan inte börja i armarna hos oss, jag är inte 100% insatt även fast jag tycker det är otroligt intressant. Så e det iallafall, tråkigt men sant.

Ja armträning bränner fett eftersom du aktiverar kroppen, men inte i armarna. Förstår du?

Det är svårt att förklara när jag inte som jag sa 100% insatt.

korvgubbe skrev:
2097250 Jag överdrev en aning när jag hävdade att jag "retar mig" eller "stör mig". jag tycker mest det är synd att de bryr sig så föga om tekniken när de väl tagit sig ut. Det är lite som tjejer(generallisering) på gymmet som månad efter månad tränar med samma vikter i maskinerna. När de precis avslutat ett set kan man be dem "köra fem till" och de gör fem reps till som om det varit deras första.
När man då lite försynt upplyser dem om att meningen med motståndsträning är att man ska ha vikter så man får ett betydande motstånd kommer floskler som:
- men jag vill ju inte bli biffig!

- Näe, det vill du säkert inte men här står discograbbarna och nöter snortungt och gör 4:or utan att knappt få en synlig muskel. Tror du då dina 25reps-set gör dig biffig?!

Jag tycker mest det är synd att de kastar bort så mycket tid på så mycket inneffektiv träning men hellre ineffektiv motion än ingen motion.

Bra sagt, inte ofta jag drar jämnt me dig här på forumet men nu verkar vi tycka samma sak iaf :tummenupp.

För övrigt retar jag mig på dessa människor med gåstavar som lägger ut pengar på nånting som dom sen använder på fel sätt så staven tappar hela sin mening. Det är alltså dumheten hos folk jag retar mig på, om dom vill se dumma ut är det som sagt upp till dom själva :hihi.

Jocke W skrev:
2097395

Ja armträning bränner fett eftersom du aktiverar kroppen, men inte i armarna.

Nej, men situps bränner inte fett i magen och benpress bränner inte bort fettet på låren. Fett förbränns ju jämt över hela kroppen oavsett vilka muskelgrupper som man aktiverar.

korvgubbe skrev:
2097431 Nej, men situps bränner inte fett i magen och benpress bränner inte bort fettet på låren. Fett förbränns ju jämt över hela kroppen oavsett vilka muskelgrupper som man aktiverar.

nej det vet jag. Men förbränningen kan överhuvudtaget inte starta i armarna.

Jocke W skrev:
2097537 nej det vet jag. Men förbränningen kan överhuvudtaget inte starta i armarna.

Så om man sätter någon med vilopuls i en bicepspress-maskin(som isolerer dessa) och låter honom sätta igång att nöta som fan med lätta vikter menar du att hans förbränning kommer vara oförändrad? :va

...låter väldigt märkligt...

korvgubbe skrev:
2097250

Det är något som "ingen" kan förstå och det kan faaan få mig o flippa ur... :4skrika

Det där med stavgång tror jag kan vara rättså bra för omotiverade människor.
Dom känner säkert att dom gör något mer, än att bara gå. Sen inbillar jag mig
att dom lättare håller takten också... Säkert bra :)

korvgubbe skrev:
2097550 Så om man sätter någon med vilopuls i en bicepspress-maskin(som isolerer dessa) och låter honom sätta igång att nöta som fan med lätta vikter menar du att hans förbränning kommer vara oförändrad? :va

...låter väldigt märkligt...

Nej förbränning kommer att börja men den tar inte sin början eller kommer starta i armarna, jag ska leta upp källan så får du titta själv, det är lättare om du gör det. Jag hade svårt att fatta det ja själv så. jag PM,ar när jag hittar det!

Madhonda skrev:
2096665 Och dom här jävlarna som lixom släpar stavarna efter sig.!!

Då får jag lust att öppna fönstret o fråga vaffan dom håller på med. :gnissla

Jävla påhitt!!

Erkänn du är en av DOM !!!!

Död o förinntelse

---------

ja det är ett jävla påhitt men det ska tydligen vara bra för armar o rygg
eller är jag helt fel ute.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...